Gå til innhold

Asus EEE tråden


Cursio

Anbefalte innlegg

Positiv overraskelse! Ser at min ordre som jeg plasserte hos Amentio på lørdag har fått status som behandlet. Den opprinnelige ETAen var 21, men i går endret de den til 27 i likhet med de fleste andre netshopene. Fryktet at den kunne bli enda mer utsatt, er jo typisk det...

 

edge: Ja, den har bluetooth. Og 12GB er 12GB.

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Rappaport: Det står da ganske tydelig på Asus sine Eee-nettsider at det eksisterer en 160GB-utgave av 1000H. De store nettstedene som dekker slike nyheter (Engadget, Liliputing, Gizmodo, osv.) skrev også om dette da Asus kunngjorde dette tidligere denne måneden. Mao er dette ikke noe de norske nettbutikkene finner på eller lager selv :>

Ah, der, ja. Men det er da også det eneste stedet hvor det står. Trykker du på products og så comparison list, står det ingenting om mer enn 80gb. Med tanke på hva slike maskiner skal brukes til, virker det strengt tatt ikke helt logisk å ha 160gb-utgaver uansett mtp. støy, stabilitet og strømforbruk, så det virker litt som om det muligens har vært en opprinnelig plan som de så har gått bort fra. Uansett virker det veldig rotete.

Hva er det som virker rotete? At de har oppgradert 1000H sin lagringskapasitet, eller at de ikke har oppdatert alle produktsidene sine med den nye oppgraderingene enda?

 

Selv direkte hos Asus.com under Products/Eee-family/Eee PC/Eee PC 1000H/ så har de jo oppdatert til 160GB. Er nok kun det ene sted du fant hvor de har glemt å oppdatere.

Lenke til kommentar

Linux er ikke lisensfritt, det er GPL lisensiert. Forøvrig kan det også ligge mer restriktive lisenser på enkelte deler av systemet. Xandros som er på EEE'en er forøvrig en kommersiell distro og koster penger.

 

egde: Ja, 12GB er den totale lagringsplassen, og operativsystemet tar naturligvis en del av dette.

 

EDIT: ser at eee 901 har gått opp 300kr i pris når den kom på lager

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar
EDIT: ser at eee 901 har gått opp 300kr i pris når den kom på lager

 

Ja.. De ser vel at de er de eneste som har fått den inn enda, dermed kunne de sette opp prisen. Nå er jeg veldig usikker om jeg skal bestille idag, eller vente. Om prisen synker en 300 igjen..

 

red:

-Det ble til at jeg bestilte.. Her snakker vi desperat.

Endret av Granoes
Lenke til kommentar
Dette med utsettelser og slikt, gjelder det bare 1000-serien av Asus Eee? Eller gjelder det også 900-serien?

Jeg har bestillt min 901 fra pcutstyr.no og har allerede fått en utsettelse. Skulle egentlig vært på lager den 16.09, men ble utsatt til 27.09. Håper inderlig at de får den inn til da, lei av å vente.

Dette gjelder kun 1000-serien, og er ikke en "utsettelse" sånn sett. Det har aldri vært hensikten fra Asus' side å lansere den i Norge før rett over nyttår.

Lenke til kommentar

Sitter å lurer fælt på ein Asus EEE no, men så er jo akkurat dobbelkjernet Atom sluppet så frister å vente på den.

 

Ein uhøytidelig test viser ganske så ytelesemessig forskjell på Atom prosessorane, så fristar å venta til ein ser EEE pc med Atom N370 i butikken.

 

Les "testen" her. Legg merke til at det her er testa mellom N270 som er Atom-prossertypen i dei fleste netbooks og mellom Atom 330 som nok vert vanlig i større laptops. (Om eg ikkje las heilt feil). Så ein test av Atom N370 vil nok kanskje vera litt syna litt dårligare resultat enn ein Atom 330.

 

Problemet er jo at det netbooks med N370 nok ikkje kjem til å dukka opp før etter jul, antar eg !

Endret av avRack
Lenke til kommentar

Vi er nok godt ute i 2009 før vi får se noen Eee-netbook med tokjernes-Atom hos norske nettbutikker. Først må Intel lansere tokjernes-Atom for laptop/netbook (330 er for desktop/nettop), så må Asus kjøre sin vante papirlansering -> Asia-lansering -> USA/Europa (minus Norden)-lansering -> 6-12mnd for å klistre ÆØÅ/ÄÖÅ på tastene -> Norske nettbutikkers tall-lek med datoer og bekreftet/ubekreftet/forventet m.m.

Endret av djchange
Lenke til kommentar

I tillegg til at det vil ta utrolig lang tid før det kommer netbooks med 330 atom prosessorer til norge fordi vi alltid får sånt sist, så tar det nok lenger tid siden det blir for mye varmeutvikling i små netbooks ifølge itpro.no... Og de må også fikse brikkesett som passer og finne en kjøleløsning som fikser det første problemet :)...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...