Gå til innhold

Asus EEE tråden


Cursio

Anbefalte innlegg

Phoronix har testet boot-tid med standard linux-distribusjoner på 901, nok en seier til Ubuntu:

http://www.phoronix.com/scan.php?page=arti..._boot&num=2

...

Det skjemmer testen en smule at de ikke har fått med xandros i sammenlikningen. "Det fulgte ikke recovery-cd med maskinen vår", makan! ;)

 

 

Dessuten hadde det vært enda mer interressant og se hvor langt ned de kunne fått boot-tid osv med litt fornuftig tweaking.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det har seg slikt at min mor og stefar har kjøpt seg hver sin eee 900 fra deal men de sier at den klikker ofte, jeg var ikke prøvd så mye men den klikker nå i alle fall når jeg prøver og koble til det trådløse nettet også satte jeg på slik at den skulle koble seg automatisk til tårdløsen npr den starter opp så den klikker med en gang den starter og jeg får ikke gjordt noe noen som har en løsning på dette?

Hva mener du med "klikker"? Oppkoblingsbehandleren/driveren som kommer med standardinstallasjonen av Xandros (Linux) på Eee er (i alle fall på 900) svært lite glad i nettverksnøkler og SSIDer som inneholder annet enn tall og bokstaver. Fjern alle mellomrom, bindestreker, særnorske tegn osv., så fungerer trådløst utmerket med de aller fleste rutere.

Endret av qwert
Lenke til kommentar
det har seg slikt at min mor og stefar har kjøpt seg hver sin eee 900 fra deal men de sier at den klikker ofte, jeg var ikke prøvd så mye men den klikker nå i alle fall når jeg prøver og koble til det trådløse nettet også satte jeg på slik at den skulle koble seg automatisk til tårdløsen npr den starter opp så den klikker med en gang den starter og jeg får ikke gjordt noe noen som har en løsning på dette?

 

ps. det er linux versjonen det er snak om.

 

Dette fikk jeg bekreftet fra en venn som jobber i en av de store elektrokjedene i dag, det er visst veldig mye feil på EEE900 serien. Noen som vet noe om 901? Kan man forvente at de er noe bedre?

 

Du må nok komme med noe mer enn dette. Ifølge ALLE forums så er det problemer med batteriet og alt annet fungerer tipp topp. Til og med msi wind har problemer med batteriet.

Lenke til kommentar
jeg synes min 1000h er perfekt som ultra portable. Ja den er litt tyngre og selvfølgelig litt større men når det gir større tastatur, bedre skjerm, større harddisk etc så ser jeg 0 problemer med det. Men at den ikke er ultraportable er feil, imo.

 

Hva gjør skjermen bedre egentlig?? Oppløsning er jo den samme som hos 901...akkurat like mye info på skjermen samtidig.

Lenke til kommentar

Da har jeg vært i kontakt med Amentio per telefon. Sier hva de fortalte meg her, slik at andre som venter på maskin får en liten oppdatering også.

 

De har fått inn maskinene fra en annen leverandør enn den de egentlig hadde bestilt fra, dermed kommer ikke sporingsnummer og status opp på kontosidene automatisk slik det pleier. Maskinene var kommet på lageret til de nå nylig, ikke på mandag slik det så ut på nettsidene (da lå maskinene sannsynligvis hos leverandør/importør, reservert til Amentio).

Lenke til kommentar

Sitter å skriver denne posten på min Asus EEE PC 1000 netbook.

 

Er strålende fornøyd med kjøpet, har forsåvidt hatt maskinen i snart en måned, så har gjort opp noen erfaringer - fordeler, bakdeler osv.

 

Maskinen er satt opp med mulighet for dualboot mellom Windows XP (Partisjon ligger fri, men er ikke tatt i bruk enda) og EEEbuntu (Kjerne "optimalisert" for oppløsning og best ytelse, kjører på Ubuntu i grunnen). Det fungerer strålende, prossesser og ytelse er over mine forventninger med tanke på pris og størrelse maskinen har.

 

Kan mer eller mindre uten problemer sitte med nettleser (Opera benyttes flittig til vanlig surfing mens Firefox foretrekkes for Java og Flash-krevende sider da Opera i Ubuntu sliter noe mer her) hvor jeg har 10-15 faner oppe, 3-4 RDP vinduer til diverse maskiner/servere samt diverse Open Office Writer dokumenter åpne, selvfølgelig også terminal og irssi, men disse merker man overhodet ikke.

 

Disse resultatene er på en EEE PC 1000 "stock", slik den kommer fra butikk, har ikke lagt til noe ekstra på maskinvare-fronten her, og jeg har ikke noe å utsette. Vurderer å sette inn mer RAM, men tror egentlig ikke det er nødvendig for mitt bruk.

 

Maskinen brukes hovedsaklig til surfing, chatting, web-redigering, små redigeringsjobber i Photoshop (Som også, overraskende nok, fungerer ok) samt notatblokk og generell lære om Linux som operativsystem. Dette fungerer den meget bra til, jeg er mektig imponert, i alle fall.

 

Positive sider ved 1000 i forhold til tidligere modeller

* Større tastatur - Jeg skriver en del på maskinen, så dette er å foretrekke (kan ikke "bare" koble til eksternt tastatur, sitter mye på skolen/ute)

* Større skjerm, fysisk - Jeg vet at oppløsningen på skjermen er det samme, men det føles større (og mer) ut når du drar pikslene over en større skjerm, dette er jo bare positivt.

* Større lagringsplass - Småtteri, men SSD er dyrt og dobbel eller mer lagringsplass er ikke veldig dyrt med tanke på 1000's andre "fordeler".

* Lyssterkt TFT-panel - Jeg ble mektig imponert over fargekvaliteten og styrken som denne skjermen gir. Den fungerer godt til og med i fullt sollys.

* Batterilevetid - Dette er det bare å ta av seg hatten for. Jeg har testet kapasiteten i forhold til prossesser og interne komponenter, uten WLAN, Bluetooth eller Webcam aktivert varte batteriet i 8.30~ timer ved svakeste lysstyrke på skjermen. PC-en ble brukt til enkel dokumentering i OOOWriter samt nettsurfing.

 

Alt i alt, jeg er veldig fornøyd.

Lenke til kommentar
Da har jeg vært i kontakt med Amentio per telefon. Sier hva de fortalte meg her, slik at andre som venter på maskin får en liten oppdatering også.

 

De har fått inn maskinene fra en annen leverandør enn den de egentlig hadde bestilt fra, dermed kommer ikke sporingsnummer og status opp på kontosidene automatisk slik det pleier. Maskinene var kommet på lageret til de nå nylig, ikke på mandag slik det så ut på nettsidene (da lå maskinene sannsynligvis hos leverandør/importør, reservert til Amentio).

 

Jeg avbestilte min fra Amentio tidligere idag. Og allerede nå er maskinen sendt fra PS.

Avbestilte, fordi den var dyrere fra Amentio(med frakt), men mest fordi jeg synes det er forkastelig at de prøver å narre oss forbrukere til å bestille fra dem, ved at de sier de har tilgang til maskiner de ikke har. Jeg vet de ikke har eget lager, men allikevel. Et billig og skittent markedstriks er inntrykket jeg har nå. Hadde jeg bestilt fra noen andre fra første stund, ville jeg nok sittet med en 901 nå.

Lenke til kommentar
Da har jeg vært i kontakt med Amentio per telefon. Sier hva de fortalte meg her, slik at andre som venter på maskin får en liten oppdatering også.

 

De har fått inn maskinene fra en annen leverandør enn den de egentlig hadde bestilt fra, dermed kommer ikke sporingsnummer og status opp på kontosidene automatisk slik det pleier. Maskinene var kommet på lageret til de nå nylig, ikke på mandag slik det så ut på nettsidene (da lå maskinene sannsynligvis hos leverandør/importør, reservert til Amentio).

Godt å høre att det er liv i dem.

Lenke til kommentar
*SNIP*

 

Jeg har testet kapasiteten i forhold til prossesser og interne komponenter, uten WLAN, Bluetooth eller Webcam aktivert varte batteriet i 8.30~ timer ved svakeste lysstyrke på skjermen. PC-en ble brukt til enkel dokumentering i OOOWriter samt nettsurfing.

 

Alt i alt, jeg er veldig fornøyd.

WLAN var av, men du surfet på nettet likevel? :p Sånn 3G-modemgreier?

Lenke til kommentar

* Batterilevetid - Dette er det bare å ta av seg hatten for. Jeg har testet kapasiteten i forhold til prossesser og interne komponenter, uten WLAN, Bluetooth eller Webcam aktivert varte batteriet i 8.30~ timer ved svakeste lysstyrke på skjermen. PC-en ble brukt til enkel dokumentering i OOOWriter samt nettsurfing.

 

 

Hvilket batteri var dette med? 6 cellers?

Lenke til kommentar
En dothan, altså en celeron om jeg ikke tar feil.

 

Hmm, ja det kan se ut som om det er den samme som i 900, men den er da vel ikke kjappere enn Atom cpu'en??

 

 

http://www.tcmagazine.com/comments.php?shownews=20688

 

uansett, det hadde vært nais med 3G støtte i 901, bare synd jeg kjøpte nå og ikke senere, men man kan vel ikke vente i det uendelige, har nå ventet siden 701 kom, men kjøpte ikke den pga 7" skjerm og at det så dumt ut med den store rammen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...