Gå til innhold

Asus EEE tråden


Cursio

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan vil et Kingston Secure Digital 8GB SDHC kort gjøre seg i en 901? Greit å bruke som lagringsplass, eller vil en oppleve for treg lese/skrivehastighet?

 

 

i og med at det bare er 2Mb/s lese/skrivehastighet blir nok det tregt ja, Den lille SSD'en i 901 har vel lese/skrivehastighet på rundt 30mb/s tror jeg mens den som er utskiftbar har 40/20, altså den som man lagrer på.

Lenke til kommentar
Disken fra EEE1000 passer i EEE901 ja, men hvorfor kjøper du ikke heller denne:

 

http://www.mydigitaldiscount.com/SPD/mydig...-1218608806.jsp

billigere det en 110 Euro.

 

EEE 901 har to SSD disker, i XP utgaven er det en liten system disk (4gig SLC) og en større lagringsdisk (8gig MLC). Begge er utbyttbare.

De diskene du linker til passer kun i sloten til den store lagringsdisken. Det er ikke fysisk plass rundt konnektoren til 4 gig kortet for å bruke de standard SSD kortene du har linket til. Det eneste nåværende muligheten er et 8 gig SSD kort som kommer originalt med EEE1000, og så langt er det ikke bekreftet at dette passer (sjekk forumtråd på eeeuser.com). Mulig du har andre kilder, i såfall skrik ut.

Lenke til kommentar
Disken fra EEE1000 passer i EEE901 ja, men hvorfor kjøper du ikke heller denne:

 

http://www.mydigitaldiscount.com/SPD/mydig...-1218608806.jsp

billigere det en 110 Euro.

 

EEE 901 har to SSD disker, i XP utgaven er det en liten system disk (4gig SLC) og en større lagringsdisk (8gig MLC). Begge er utbyttbare.

De diskene du linker til passer kun i sloten til den store lagringsdisken. Det er ikke fysisk plass rundt konnektoren til 4 gig kortet for å bruke de standard SSD kortene du har linket til. Det eneste nåværende muligheten er et 8 gig SSD kort som kommer originalt med EEE1000, og så langt er det ikke bekreftet at dette passer (sjekk forumtråd på eeeuser.com). Mulig du har andre kilder, i såfall skrik ut.

 

 

Tenker du på å bytte ut den på 4Gb? da vet jeg ikke om det passer nei.

Lenke til kommentar
Tviler på at den datoen som er satt er reell, men det er lov å håpe. Den hadde nok vært mye lekrere om den ikke hadde vært i pianolakk.

 

Damn, når tror dfu den kommer da, Denne finnes da i hvit, men kanskje ikke den nye 160gb versjonen. Ser den er bestselger hos amazon, med mye god info. Også der er den 160gb versjonen svart. Alle youtube klippa jeg har sett av den hvite er vel av 80 gb versjonen..

Lenke til kommentar
Har jo lyst på en sort en med linux og 20 gb.. er det noe butikker som har det?

Eller gjerne en sort en med xp og 20gb..

 

 

det finnes hvit linux 20 (4+16) gb og sort xp 16 (4+12) gb her i norge, hvis ikke må du importere fra utlandet. ;)

 

og denne maskinen skal være så godt som støyfri etter det jeg har hørt, men har ikke skaffet meg en selv enda. venter på 1000h. =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...