Gå til innhold

Asus EEE tråden


Cursio

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da sitter jeg her og leker meg med min nye 901. Etter å ha avinstallert endel crap på c: har jeg 1.4 Giga ledig, og maskina er kjapp og grei.

 

Tastaturet krever endel tilvenning, jeg er ingen supertaster men det går greit.

Meget fornøyd så langt. Skal leke litt til med den i original stand, så skal jeg installere 2 gig ram, en 64 Gig D: drive og formatere.

 

Mycket bra!

Lenke til kommentar
Da sitter jeg her og leker meg med min nye 901. Etter å ha avinstallert endel crap på c: har jeg 1.4 Giga ledig, og maskina er kjapp og grei.

 

Tastaturet krever endel tilvenning, jeg er ingen supertaster men det går greit.

Meget fornøyd så langt. Skal leke litt til med den i original stand, så skal jeg installere 2 gig ram, en 64 Gig D: drive og formatere.

 

Mycket bra!

 

 

Tenkte på å oppgradere jeg også, kjøpe en sånn:

 

http://www.mydigitaldiscount.com/SPD/mydig...-1218608963.jsp

 

+ 2gig ram å installere OS på den nye disken.

 

 

btw, noen som vet om orginal disken i 901 er SLC eller MLC?

Lenke til kommentar

Orker ikke gå igjennom hele denne laange tråden, men har et spørsmål.

Jeg har bare sånn lokal tilkobling, og ikke trådløst nettverk til min asus.. Men jeg får ikke kobla meg på internett på asusen.. men det går på den andre bærbare jeg har med samme kabel..

 

Hva gjør jeg galt.. og hvordan skal jeg koble meg til eventuelt? skjønte ikke noe av den instruksjonblokka..

Lenke til kommentar
Tenkte på å oppgradere jeg også, kjøpe en sånn:

http://www.mydigitaldiscount.com/SPD/mydig...-1218608963.jsp

+ 2gig ram å installere OS på den nye disken.

btw, noen som vet om orginal disken i 901 er SLC eller MLC?

 

På 901 er 4gig disken SLC og 8/12gig disken MLC ut fra det jeg har lest. Den 32gig SLC disken du linker til vil vil gjøre susen, men den er jævlig dyr.

Jeg kjøpte en 64 gig MLC som lagringsdisk (fra Mydigital), venter på bekreftelse på at 8 gig SLC disken fra EEE1000 passer i 901. I såfall skal den kjøpes, passer bra som systemdisk og koster kun 110 euro på asusparts.eu.

Lenke til kommentar
Tenkte på å oppgradere jeg også, kjøpe en sånn:

http://www.mydigitaldiscount.com/SPD/mydig...-1218608963.jsp

+ 2gig ram å installere OS på den nye disken.

btw, noen som vet om orginal disken i 901 er SLC eller MLC?

 

På 901 er 4gig disken SLC og 8/12gig disken MLC ut fra det jeg har lest. Den 32gig SLC disken du linker til vil vil gjøre susen, men den er jævlig dyr.

Jeg kjøpte en 64 gig MLC som lagringsdisk (fra Mydigital), venter på bekreftelse på at 8 gig SLC disken fra EEE1000 passer i 901. I såfall skal den kjøpes, passer bra som systemdisk og koster kun 110 euro på asusparts.eu.

 

 

 

Disken fra EEE1000 passer i EEE901 ja, men hvorfor kjøper du ikke heller denne:

 

http://www.mydigitaldiscount.com/SPD/mydig...-1218608806.jsp

 

 

billigere det en 110 Euro.

Lenke til kommentar
Orker ikke gå igjennom hele denne laange tråden, men har et spørsmål.

Jeg har bare sånn lokal tilkobling, og ikke trådløst nettverk til min asus.. Men jeg får ikke kobla meg på internett på asusen.. men det går på den andre bærbare jeg har med samme kabel..

 

Hva gjør jeg galt.. og hvordan skal jeg koble meg til eventuelt? skjønte ikke noe av den instruksjonblokka..

 

På min 701 med linux så må jeg høyrklikke på nettverksikonet nede i høyre hjøren, velge lokaltilkobling og connect.

Endret av hjelpekokk
Lenke til kommentar
Orker ikke gå igjennom hele denne laange tråden, men har et spørsmål.

Jeg har bare sånn lokal tilkobling, og ikke trådløst nettverk til min asus.. Men jeg får ikke kobla meg på internett på asusen.. men det går på den andre bærbare jeg har med samme kabel..

 

Hva gjør jeg galt.. og hvordan skal jeg koble meg til eventuelt? skjønte ikke noe av den instruksjonblokka..

 

På min 701 med linux så må jeg høyrklikke på nettverksikonet nede i høyre hjøren, velge lokaltilkobling og connect.

 

har 900, og får ikke til d du sier

Lenke til kommentar

Hvordan er denne til skolebruk?

Er den kjapp nok til den slags oppgaver? Det som brukes mest er powrpoint og word, må være windows versjonen da noen sære matteprogrammer skolen bruker bare støtter windows.

Har hørt at prossesoren er veldig treg, det jeg har hørt er at det kan ta opptil ett minutt og åpne nettleseren.

Et spørsmål til: Man kan spill nett spill på den ja, enkle pill du finner på 123spill.

 

Edit:

Burde kanskje si hvilken versjon jeg tenker på, er denne.

Endret av Jo Are
Lenke til kommentar
Hvordan er denne til skolebruk?

Er den kjapp nok til den slags oppgaver? Det som brukes mest er powrpoint og word, må være windows versjonen da noen sære matteprogrammer skolen bruker bare støtter windows.

Har hørt at prossesoren er veldig treg, det jeg har hørt er at det kan ta opptil ett minutt og åpne nettleseren.

Et spørsmål til: Man kan spill nett spill på den ja, enkle pill du finner på 123spill.

 

Edit:

Burde kanskje si hvilken versjon jeg tenker på, er denne.

 

Var jeg deg, ville jeg nok heller bestille en 901. Den kommer med større batteri, bedre prosessor osv. For noen hundrelapper mer. Og den skal fungere veldig greit til skolearbeid, nettlesing, regneark mm. Over ett minutt på å starte nettleser kan jeg ikke skjønne at det skal ta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...