samanta1 Skrevet 25. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 25. februar 2011 Islam Menneskeheten har gjennom alle tidsepoker blitt veiledet av Allahs Sendebud. Islam bygger på åpenbaringene gitt av Allah (SWT) til Profeten Muhammed (saw). Muhammed (saw) er den siste Profeten og det vil ikke komme noe nytt Sendebud fra Allah (SWT) til menneskeheten etter ham (saw). Det riktige navnet på religionen er Islam. Ordet islam betyr fred, underkastelse og lydighet. I religiøs sammenheng, betyr ordet islam å underkaste seg Allahs vilje og å vise lydighet mot Allahs lover og regler. Islam bygger på prinsipper som er gyldige for hele verden i dag slik de har vært gyldige til alle tider. Disse prinsippene vil dessuten være gyldige for all fremtid. Det er viktig å skille mellom det Islam forkynner og muslimenes handlinger. Det muslimer gjør er ikke nødvendigvis i overensstemmelse med islams trosfundamenter, lover og regler. Ved å gjøre et slikt skille unngår man å danne seg et feilaktig bilde av Islam. En riktig forståelse av Islam kan tilegnes ved å studere Koranen og Ahadith (tradisjoner om Muhammed (saw)). Muslim En person som aksepterer Islam kalles for en muslim. For å bli muslim må man tro på én og bare én Gud, Allah (SWT), og at Muhammed (saw) er Allahs siste Sendebud. Ingen kan tvinge mennesker til å konvertere til Islam, for det er nødvendig at folk aksepterer Islam frivillig fra hjertet, uten tvang. Alle muslimer er likestilte og ingen har fortrinn framfor andre uansett rase, kjønn, nasjonalitet og hudfarge. Profeten Muhammed (saw) har sagt at en araber ikke har noe fortrinn fremfor en ikke-araber, og at en ikke-araber heller ikke har fortrinn fremfor en araber. Det finnes ingen fortrinn som en hvit mann har fremfor en svart mann, og som en svart mann har fremfor en hvit mann. Alle mennesker stammer fra Adam, og Adam ble skapt av jord. Kjennskap til Allah (SWT), god karakter og moral, er det som gir fortrinn og danner grunnlag for forskjell mellom mennesker. De som handler rett og godt får belønning i form av paradiset, uansett hvilken rase de tilhører. De som gjør ugjerninger får straff, og helvetet er skapt for dem. I følgende vers forteller Allah (SWT) oss hvorfor Han har skapt ulike folkeslag og stammer. ``Dere mennesker, Vi har skapt dere fra en mann og en kvinne, og gjort dere til nasjoner og stammer, at dere må kjenne hverandre. Den mest ansette av dere i Guds øyne er den gudfryktige. Uten tvil, vet Gud og er vel underrettet.'' (Koranen, 49:13) kilde:foreninger.uio.no 1 Lenke til kommentar
samanta1 Skrevet 25. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 25. februar 2011 Hvor? hva hvor? hva spør du etter? sånn at jeg kan hjelpe deg. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 25. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 25. februar 2011 Hvor kan jeg se englene, eller er det noe folk har diktet opp? Og har gud skapt engler for bare å lovprise han, høres ikke det litt rart ut? Men gjør engler arbeid for gud eller mennesker. Og jin, har du sett dem? 2 Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 25. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 25. februar 2011 (endret) Blåbær da, du må jo skjønne at engler er sånne ting som man føler at eksisterer Selv så kan jeg ikke tenke meg mer ektefølt tilbedelse enn av en gjeng som ikke har noen egen fri vilje. Endret 25. februar 2011 av Pseudopod Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 25. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 25. februar 2011 Ahh, må vel på kurset til Marta Louise for å føle det da kanskje? Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 25. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 25. februar 2011 (endret) De som vil vite om engler kan lese om det her: http://en.wikipedia.org/wiki/Angel Men jeg skjønner ikke hvorfor det er lagd en tråd om dette? Er det sånn at fordi du er muslim, så må du overøse alle andre med dine kunnskaper innen din religion? Er du interessert i å høre om andre religioner? For meg virker dette utelukkende som forkjynnelse. Hvem stiller seg frivillig i samme gruppe som Märtha??? Endret 25. februar 2011 av Abigor Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 25. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 25. februar 2011 Nei jeg vil ikke vite om profetene. Jeg vil aldri tro på din gud. Jo mer du prøver å forkjynne din religion, jo mer støter du folk bort. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 25. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 25. februar 2011 (endret) Menneskeheten har eksistert i 200'000 år, og din gud har kun eksistert i 1300 år. Faktisk er din gud blandt de nyeste religionene, og new-age i forhold til de fleste andre. Din gud har aldri veiledet menneskeheten. Det finnes ingen spor av guden din i Europa, Sør-Amerika, Nord-Amerika, Afrika eller Asia. Ikke før muslimer faktisk reiste dit. Endret 25. februar 2011 av Abigor Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 25. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 25. februar 2011 http://www.youtube.com/watch?v=LfKLV6rmLxE&feature=fvst 2 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 25. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 25. februar 2011 Allah er vel blandt de ynkeligste, svakeste og styggeste gudene. Allah er også den yngste guden. http://www.youtube.com/watch?v=LfKLV6rmLxE&feature=fvst 1 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 25. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 25. februar 2011 Du snakker om livet etter døden etter livet? Religiøse skrullinger har gått og ventet på dommedag siden tidenes morgen. Men dommedag kommer aldri. Hvis du lurer på hva som skjer etter døden vil du like denne videoen: http://www.youtube.com/watch?v=MV5w262XvCU Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 25. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 25. februar 2011 (endret) http://www.youtube.com/watch?v=G7vYDs6BP2M Endret 25. februar 2011 av Abigor Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 25. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 25. februar 2011 En del tråder som ikke innbød til diskusjon og i mine øyne ikke fortjente egne tråder er flettet inn her. Dette kan ha ødelagt noe kontinuitet og det beklager jeg. 1 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 25. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 25. februar 2011 Ja rekkefølgen her ble helt forjævlig, men disse trådene ble lagd med en hensikt for øye, og det var forkjynnelse. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 25. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 25. februar 2011 (endret) Og forkynnelse er i denne tråden det skal tas. Vil helst unngå å bare stenge trådene så flettet dm inn her. Endret 25. februar 2011 av L4r5 la til noe Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 25. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 25. februar 2011 Og plutselig ble tråden litt mer forståelig. @ samanta1: Prøv å ta med kilder neste gang. Kilden din var ca like hjelpsom som "google.no" Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2011 Religion (og dumskap) tar liv igjen. 4 barn omkom. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 28. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2011 Religion (og dumskap) tar liv igjen. 4 barn omkom. Så kan en spørre seg om det totalt sett var et tap, eller en liten seier . 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2011 Darwinistisk sett er det sikkert et skritt i riktig retning, men det er jo utrolig trist at voksnes idioti går ut over uskyldige barn, som ikke nødvendigvis ville vært like dum i en tilsvarende situasjon når de hadde blitt voksne. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 28. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2011 Ja de fleste ser på Amish som en sær og ufarlig sekt, men tydligvis ikke helt ufarlig for de som er i sekten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå