Gå til innhold

Prekestolen - løst og fast om tro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Congress Considers "In God We Trust"... But Who Is This God?"

 

The agenda for the House of Representatives contains a bill, recently reported out of the Judiciary Committee, that asks our elected officials to reaffirm "In God We Trust" as our national motto. News reports indicate the bill's supporters appear particularly keen on having public school classrooms display the motto, so that children can spend their days gazing upon it.

 

Synes det er merkelig at ingen i det offentlige bryter inn med grunnloven her. "Congress shall make no law respecting an establishment of religion, or prohibiting the free exercise thereof." For meg virker den slags som direkte "respecting an establishment of religion".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir jo aldri vedtatt det der. Da må man i så fall endre grunnloven først og det kan jeg ikke tro noen prøver seg på.

Tydeligvis ikke bare Sarah Palin som ikke har lest / forstått grunnloven. Det er bare helt utrolig hvor tåpelige enkelte varianter av amerikanske politikere kan være.

TyT har selvfølgelig dekket også denne saken:

http://www.youtube.com/watch?v=G1DajN6AhVM

Lenke til kommentar

Blir jo aldri vedtatt det der. Da må man i så fall endre grunnloven først og det kan jeg ikke tro noen prøver seg på.

 

Jo, skulle tro det, men de har hatt dette som motto i over 50 år. Sammen med "under God" i Pledge of Allegiance.

 

 

"UK Cleric Receives Death Threats For Supporting Evolution"

 

http://www.youtube.com/watch?v=CFn_4j4RzWI

 

Latterlig og skremmende at det skal så lite til før noen kommer med drapstrusler.

Endret av KarlRoger
Lenke til kommentar

Får ha æren av å åpne her jeg da. En ting jeg lurer på; hvorfor skal absolutt folk komme opp til meg og omvende meg på gaten? Er det virkelig noen som finner gud ved å lese en firesiders flyer hvor det står at DETTE er den eneste rette troen og alle andre kommer til å brenne? Og hvordan skal jeg velge når alle påstår det?

Joda, det skal jeg fortelle deg i "korthet" lr45-.

 

Du har sikkert sett ett og annet reklameskilt etter veien mens du kjører bil?

 

Hva er det som drives med da? Ganske riktig, pengene dine er de ute etter.

Merk deg at systemene er ute etter flokken, de ønsker å målbinde deg for EGEN gevinst, ikke fordi at DU skal få fred, tvert om!

 

Da kommer vi til essensen. For de som ikke tror akkurat nå, så er det slik. Man kalles da for en vantro. En som ikke tror, er det samme som å synde. Det å drikke, hore, banne drepe osv er vantroens egenskaper. De gjør det, fordi de ikke tror. Slik henger det sammen.

 

Så til det som kalles "Money-rollers" i regligiøse kretser.

Vi har en meget stor money-roller i den katolske Babylon. Vet ikke om du har lest litt historie? Det fins en haug av kirkesamfunn som påstår at de følger Bibelen. Men stopp litt, det gjør de aldeles ikke. Og når de påstår at de følger Bibelen, men i stedet ikke gjør det, men lager seg dogmer og trosretninger som er selv konstruert, (fins ikke i Bibelen) hva er det da? JO, da har de gått bort fra det Hellige Evangeliet og i stedet laget seg någet som klør dem i øret, nemlig Erstatningsteologi. De lager noe falskt i stedet. Og da er det jo LØGN de sprer i stedet for sannhet. De sprer med andre ord mørke i stedet for lyset. Ergo kan de ikke få NOE som helst med Herren Gud å gjøre, idet de gjemmer seg bak en løgn. Ser du dette? Slik er det mange som gjør og har gjort lenge. Hvordan vite hvem som har rett?

 

Derfor er også Ordet klar på dette. Det står skrevet mange versj om disse som fører Herrens Lam på ville veier. Jeg har vært en troende i mange år. Jeg har sogar ikke til hensikt å fortelle en god vits eller slå mynt på det. Men jeg tør å fortelle hva som foregår på bakrommet, vær trygg.

 

Så troen er en gave, det er noe som man i en meget personlig kontakt med Den Hellige Ånd mottar i TRO og nåde fra Herren Jesus Kristus.

 

De som ALDRI har hørt om Herrens Ord, det vet Herren MYE mer om enn vi, Han tar seg av ALLE som ikke har hørt om Evageliet, det er ikke noe å grue seg over. Hans miskunn og kjærlighet overgår all den djevelskapen som fins på moder jord. De går ikke fortapt, men får en plass som passer helt nøyaktig for dem som ikke fikk høre Evangeliet. Evangeliet mottas med kun det å høre Herrens Ord. En som da ikke kan høre, mistet hørselen, vil følgelig ikke gå fortapt. Herren kjenner hvert eneste hjerte som noen gang er født inn i denne verden. Individene er Hans eiendom, ikke de korrupte organisasjonene som den Romersk katolske kirke til eksempel, som bare bryr seg om pomp og prakt. (penger).

 

http://bmonline.no/html/isme.html

 

 

Vennligst

 

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

Dette må vi ateister få litt mer klarhet i.

 

Det er vel strengt talt ikke først og fremst ateister som trenger oppklarhet i dette, er det? :)

Strengt tatt ikke nei (enig med deg), men jeg har sluttet og lite på at Jesus-fansen vil undersøke noe grundig, langt mindre innrømme problemene de avduker.

 

Btw. Jeg betviler at noen av oss her i forumet selv klarer og gjøre en grundig research. Her må vi sjekke hva fagfolk sier om mener om saken selvfølgelig. :)

Lenke til kommentar

Da er jeg fått bekreftet min hedningestatus fra prestekontoret. Utmeldingen av statskirken skal følges opp jevnlig på brønnøysundregisteret slik at ikke medlemstallsvindelen de har drevet med i en årrekke medfører at mitt navn igjen blir missbrukt.

Bli hedning du også :cool:

Nice! Fikk min bekreftelse i forrige uke. Yey!! :thumbup:

Til din store forferdelse kan jeg gratulere deg med at JEG også har meldt meg ut derifra.

Og vet du hvorfor?

 

Jo, fordi jeg ikke tror på Paven, vatikanet og Den norske statskirke som får alt fra pave veldet tredd nedover halsen. Det har nemlig INTET med Vår Herre Jesus Kristus Å gjøre.

 

Les mer...

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1179759&st=140

 

Vennligst

 

BmOnline

Lenke til kommentar

Vår Herre Jesus Kristus

 

Kan du forklare hvorfor du må si "Vår Herre". Dette er en subjektiv mening og ikke noe annet enn frekkhet da du kaller dine.. ikke mine overbevisninger for "Vår". Hadde ikke "Min Herre" passet bedre?

 

Herre får det til å høres ut som man er en slave, jes massa, don't wip me massa, i'm a good nigger.

 

Heldigivs ble svarte slaver frigjort, men kristene har vist en slave eier enda.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Da er jeg fått bekreftet min hedningestatus fra prestekontoret. Utmeldingen av statskirken skal følges opp jevnlig på brønnøysundregisteret slik at ikke medlemstallsvindelen de har drevet med i en årrekke medfører at mitt navn igjen blir missbrukt.

Bli hedning du også :cool:

Nice! Fikk min bekreftelse i forrige uke. Yey!! :thumbup:

Til din store forferdelse kan jeg gratulere deg med at JEG også har meldt meg ut derifra.

Og vet du hvorfor?

 

Jo, fordi jeg ikke tror på Paven, vatikanet og Den norske statskirke som får alt fra pave veldet tredd nedover halsen. Det har nemlig INTET med Vår Herre Jesus Kristus Å gjøre.

Jeg er også kristen, men jeg og hele min familie er også meldt ut av statskirken. Hvorfor? Fordi den er så vannet ut at det ikke lenger kan kalles kristendom.

Endret av Ph.D
Lenke til kommentar

Da er jeg fått bekreftet min hedningestatus fra prestekontoret. Utmeldingen av statskirken skal følges opp jevnlig på brønnøysundregisteret slik at ikke medlemstallsvindelen de har drevet med i en årrekke medfører at mitt navn igjen blir missbrukt.

Bli hedning du også :cool:

Nice! Fikk min bekreftelse i forrige uke. Yey!! :thumbup:

Til din store forferdelse kan jeg gratulere deg med at JEG også har meldt meg ut derifra.

Og vet du hvorfor?

 

Jo, fordi jeg ikke tror på Paven, vatikanet og Den norske statskirke som får alt fra pave veldet tredd nedover halsen. Det har nemlig INTET med Vår Herre Jesus Kristus Å gjøre.

Jeg er også kristen, men jeg og hele min familie er også meldt ut av statskirken. Hvorfor? Fordi den er så vannet ut at det ikke lenger kan kalles kristendom.

Amen, og takk og lov er det bare å si.

 

Til dere andre må jeg si, vend om, vend om. Frihet fins ikke og kjærlighet har Lucifer aldri kjent. Bare se på soldatene våre, som opptrer som nazi-patrioter ute i den stygge verden.

 

Få dem hjem sier jeg, og start Rotenolbehandling av hele regjeringen.

 

http://bmonline.no/forum/viewtopic.php?f=4&t=342

 

 

Vennligst

 

BmOnline

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...