Gå til innhold

Prekestolen - løst og fast om tro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Står det noe om dinosaurene i bibelen?

Så jorden ble skapt på 6-7 dager, og ikke av big bang og miliarder av år?

Måtte jo bli jævli med incest da om det var adam og eva som sku starte verden.

 

Ja det er det som gjør bibelen så sexy, full av incest og voltekt og beastalty, bibelen var den eneste tilgangen vi hadde på all den hærligheten før Al Gore fant opp internetzen.

Lenke til kommentar

Det sa jeg ikke.

Nope, men du ønsker at han eksisterer, uavhengig av hans eksistens eller ei.

Så i praksis er det det du gjør.

 

[basert på poster jeg har lest av deg].

Har det noen relevans? Jeg påstår ikke at Gud eksisterer som et fakta, jeg sier at jeg tror det, på betingelsen at ingen sier de "vet" at Gud ikke fins.

 

Står det noe om dinosaurene i bibelen?

Så jorden ble skapt på 6-7 dager, og ikke av big bang og miliarder av år?

Jeg tror ikke jorda er 6000 år gammel, jeg tror den teorien både har teologiske og vitenskapelige feil.

Endret av Ahava
Lenke til kommentar

Mennesker har eksistert i 250.000-100.000 år, men først for 2000 år siden begynte gudene fra de forskjellige monoteistiske religionene å herje rundt med moralske leksjoner og liknende. Hvorfor henvendte de seg ikke til menneskene før dette? Ville satt pris på et synspunkt fra ihvertfall én religiøs person på dette. :)

 

"Guds veier er uransakelige".

 

Seriøst? Er dette det beste de religiøse kan komme opp med når de stilles overfor dette?

Lenke til kommentar

Mennesker har eksistert i 250.000-100.000 år, men først for 2000 år siden begynte gudene fra de forskjellige monoteistiske religionene å herje rundt med moralske leksjoner og liknende. Hvorfor henvendte de seg ikke til menneskene før dette? Ville satt pris på et synspunkt fra ihvertfall én religiøs person på dette. :)

 

"Guds veier er uransakelige".

 

Seriøst? Er dette det beste de religiøse kan komme opp med når de stilles overfor dette?

Han var sarkastisk.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner selvsagt det, men dette stedet pleier å kry av kristne "apologister". Synes det er verdt å merke seg at ingen har forsøkt å forsvare seg mot dette. :)

 

Buddhisme skal tro på gjenfødelse. Men hva om antall levende vesener på jorden synker dramatisk? altså flere som dør, enn blir født. hva skjer med de som dør da ifølge deres tro?

 

Det går vel an å havne i nirvana?

Lenke til kommentar

Det går vel an å havne i nirvana?

Hvis jeg dreper 90% av verdens organismer med virus eller gift eller radioaktiv stråling, så gjør jeg alle en tjeneste da, fordi det ikke er nok liv å bli gjenfødt i, så blir alle sendt til Nirvana uansett?

 

Alltid synes det er så mye teit med akkurat det synet om gjenfødelse.

Lenke til kommentar

Det går vel an å havne i nirvana?

Hvis jeg dreper 90% av verdens organismer med virus eller gift eller radioaktiv stråling, så gjør jeg alle en tjeneste da, fordi det ikke er nok liv å bli gjenfødt i, så blir alle sendt til Nirvana uansett?

 

Jeg vet ikke. Kanskje det bare blir lengre kø i resepsjonen mellom død og nytt liv. Evt at man blir født som en organisme et annet sted i universet hvor det eksisterer liv.

Lenke til kommentar

Er det mulig sier jeg bare:

 

IMI kirken sender ut barn og unge i Stavangers gater for å "helberede"

 

Jeg blir så provosert av religiøs idioti....

Enig.

 

Helt utrolig at folk kan bli så til de grader hjernevasket at de faktisk tror dette virker... Men med unnskyldningen "Da trodde du nok ikke nok hvis det ikke virket...", kan jo alt unnskyldes... Som vanlig i de kretser, da unnskyldninger og tolkning ofte går hånd i hånd der i gården...

 

Tenk om disse folkene kunne vært ærlige nok til å innse at alt de har å "helbrede" noen på er en samling med påstander.... Isteden fortsetter de løgnene for seg selv og andre de møter... Skulle jo nærmest vært forbudt å være så ignorant og lite ærlig spør du meg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...