Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Hvis du spiller proffesionell fotball vet du at sonemarkering i seg selv ikke nødvendigvis er dumt. Men det krever at hver mann gjør det de har ansvar for, og da hjelper det lite hvem som står på sidelinja når dette ikke gjøres av spillerne. Både spillere og Wenger selv har sagt at de jobbet med dødballene de ventet mot WB i uka før, og at de senest i garderoben før kamp fikk klar beskjed om å ta ut enkelte av WB spillere på dødball. Så lenge ikke Wenger kan løpe ut å markere selv må han jo da nesten forvente at f.eks Ramsey gjør det de da ble enige om. Så hvorfor får ikke han tyn for innsatsen sin på målene i mot? Alt er Wenger ditt, og Wenger datt.

 

Jeg også har gitt opp og tro at Wenger kan snu denne skuta, og han fortjener veldig mye av kritikken han får mot seg om dagen. Men slik det er blitt rundt Arsenal nå er alt mellom himmel og jord ene og alene Wenger sin feil, og det blir alt for enkelt. For visse av spillerne. Som Wenger har gitt vanvittig mye tillit. Virker det ikke akkurat som om de ofrer blod, svette og tårer tilbake når det butter i mot. WB kampen mener f.eks jeg i all hovedsak tilfaller spillerne hva skyld angår. Taktikken som var lagt på forhånd var grei ut fra forutsetningene. Utførelsen derimot stod til stryk.

 

At laget mangler en leder er jeg derimot helt og fullstendig enig i. Og en av Wengers største svakheter av å mangle å se behovet for dette år etter år.

Endret av archongamer
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

.

Tror det er spesielt vanskelig for de, mentalt, fysisk, astronomisk nedbrytende for selvtilliten! Da trenger man en manager som bygger en opp og en taktikk som er vanntett. For eksempel hvis vi prøver å sone markere mot Manchester City gir jeg opp alt håp. Vi trenger en leder på sidelinja som styrer laget i sin full-het og leder(e) på banen som tar kontroll på enkelt spillere.

 

Jeg spiller profesjonell fotball og kjenner meg ikke igjen i det du skriver. Det er aldri enkelt å være fotballspiller i en slik kontekst!

På hvilket nivå spiller du på? Nysgjerrig bare..

Lenke til kommentar

Snip

Du kan argumentere så mye det vil men du kan ikke endre fakta som at det har aldri fungert i Arsenal. 

 

Det hjelper stort med hvem som sitter/står på sidelinja fordi dem bestemmer hvilken taktikk som skal drilles. Det er akkurat derfor vi skriker etter for eksempel nytenking......

 

Uansett,  Bould og Wenger er ferdig i topp fotball sammenheng. Håper han går til PSG og hvem tørr å satse meg i mot på at han gjør det bedre der? Jeg tror han ikke gjør det. 

Lenke til kommentar

Jaja, da er det bare å gjøre seg klar for 6./7.plassen i mai. Evt 5.plassen hvis vi er heldige. Om vi er maks uheldige så havner vi under Everton som er a.t.m på åttende.


So long CL, so long. (noen år, men ikke fryktelig mange).

Endret av Calippus
Lenke til kommentar

Hjelper ikke med en sportsdirektør når vi er søppel der det gjelder; På banen. Det ansvaret vil Wenger fortsette å ha, og da er vi fucked. (Så bare et par minutt, så aner ikke hva han snakket om senere)

Må nesten se videre også, men faan -- det han snakker om er jo i grunn det jeg ønsker, bare med en ny manager bak rattet i tillegg. 

Lenke til kommentar

 

Hjelper ikke med en sportsdirektør når vi er søppel der det gjelder; På banen. Det ansvaret vil Wenger fortsette å ha, og da er vi fucked. (Så bare et par minutt, så aner ikke hva han snakket om senere)

Må nesten se videre også, men faan -- det han snakker om er jo i grunn det jeg ønsker, bare med en ny manager bak rattet i tillegg. 

 

 

Gidder du gi en tl;dr? Jeg er så lei av de lange videoene hans som egentlig ikke har noe substans. Ny manager med sportsdirektør, er det det han bruker 14 min på?

Lenke til kommentar

 

 

.

 

Gidder du gi en tl;dr? Jeg er så lei av de lange videoene hans som egentlig ikke har noe substans. Ny manager med sportsdirektør, er det det han bruker 14 min på?

 

Generelt om kulturen i klubben og hvordan de forholder seg til fans. At de må nesten starte å aktivt ha et forhold til fans og slutt å undersnakke det som er viktig for oss og holde ting hemmelig for oss. 

 

Lenke til kommentar

Soon er et ganske relativt begrep.

Ja. Relativt til Wenger så kan jo "soon" bety flere år.

 

 

Denne er faktisk ikke dum

 

Bra den. Er enig i det meste, foruten det med sportsdirektør. Greit å ha en sportsdirektør som hjelper, men jeg mener det er en managers jobb å hente spillere. Det er den som styrer laget som bør hente spillere, ikke en annen person. Greit at sportsdirektøren kan gjøre jobben, og jobben med nye kontrakter osv.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

 

Soon er et ganske relativt begrep.

Ja. Relativt til Wenger så kan jo "soon" bety flere år.

 

 

Denne er faktisk ikke dum

 

https://www.youtube.com/watch?v=SE4WgeNzC1U.

Bra den. Er enig i det meste, foruten det med sportsdirektør. Greit å ha en sportsdirektør som hjelper, men jeg mener det er en managers jobb å hente spillere. Det er den som styrer laget som bør hente spillere, ikke en annen person. Greit at sportsdirektøren kan gjøre jobben, og jobben med nye kontrakter osv.

 

Hvorfor er det slik at alle topp klubbene i Europa har valgt å gjøre det slikt? Jo, sikkert fordi det finnes grunnlag for å si at det ikke er en en-manns jobb. Som i en vanlig bedrift er det ikke mulig at en mann koordinerer og oppfølger 30+ ressurser, i tillegg til å være med på alt det faglige. 

Endret av #Wengerout
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor er det slik at alle topp klubbene i Europa har valgt å gjøre det slikt? Jo, sikkert fordi det finnes grunnlag for å si at det ikke er en en-manns jobb. Som i en vanlig bedrift er det ikke mulig at en mann koordinerer og oppfølger 30+ ressurser, i tillegg til å være med på alt det faglige.

 

Vel, som sagt, jeg er enig at de kan hjelpe. Men det må være manageren som velger/henter spillere, det er tross alt hans lag og han som skal bruke laget, han som har kontroll over behov og har en følelse av hva slags spillertyper han vil ha/ikke ha.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...