Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får håpe Wenger får fyken og at Kroenke & co faktisk satser. Selv om det er Kroenke vi snakker om her..

 

 

Arsenals overgangshistorikk kan ikke sies å være annet enn absurd og puslete.

 

For eksempel når vi hentet Flamini tilbake gratis, lånte ut Woj, solgte Fabianski og kjøpte Ospina og Cech når i realiteten vi aldri hadde et keeperproblem. Kan huske at DM var problemet vårt så langt tilbake som i 2012 men at Wenger ikke begynte å gjøre noe med det før han hentet Kallstrøm på lån. Da hadde imidlertid Chelsea sikret seg Fabregas fordi Wenger mente vi ikke trengte han den sommeren. Og når han først hentet midtbanespillere var det en middelmådig og ukjent egypter fra Basel og Xhaka som ikke engang er en ren DM. Skuffelsen var rimelig stor da han hentet Gabriel og vi alle forventet oss et litt mere kjent navn. Kan ikke påstå han var verdt penga. Toppet seg i ifjor når Gnabry ble solgt og sanket en haug med mål for Werder Bremen nesten øyeblikkelig.

 

 

Så kan man jo snakke i evigheter om den tiden Rosicky, Campbell og Podolski var fast innventar på benken mens laget sleit som verst. Istedet for å la dem spille og rotere spillere sto Wenger ved sin faste 11'er og så laget bli revet i fillebiter kamp etter kamp. 

 

Og er det noe jeg enda ikke fatter er det hvorfor Ramsey den dag i dag får lov å spille..

Endret av Adrax
Lenke til kommentar

Hadde vi ikke et keeperproblem...?  :huh:

 

Vi hadde større problemer på midtbanen og i forsvar enn et keeperproblem. Etter at Woj røyket i dusjen svartmalte Wenger han og sendte han på lån. Prestasjonsmessig var Woj aldri så dårlig at han direkte var skylden i tapene våre.

Lenke til kommentar

Eh, jo...

 

Woj var elendig, samme med Fabianski. Samme med Almunia, og Mannone og resten av rælet vi har hatt her de siste ti årene. Vi har bare hatt middelmådige keepere siden Lehmann. Cech var et nødvendig kjøp. Det samme var utlånet til Woj. Han ville aldri blitt en bedre keepere ved å bli i Arsenal.

Lenke til kommentar

Eh, jo...

 

Woj var elendig, samme med Fabianski. Samme med Almunia, og Mannone og resten av rælet vi har hatt her de siste ti årene. Vi har bare hatt middelmådige keepere siden Lehmann. Cech var et nødvendig kjøp. Det samme var utlånet til Woj. Han ville aldri blitt en bedre keepere ved å bli i Arsenal.

 

Woj var slettes ikke elendig, middelmådig ja men ikke elendig. Og Fabianski reddet oss en god del i FA-cup kampene, kanskje en bedre keeper enn Woj og burde fått starte flere PL-kamper spør du meg. Dessuten vet du ingenting om at Woj ikke ville blitt bedre av å bli i Arsenal, det blir kun spekulasjoner fra din side. Når Liverpool har klart seg med Mignolet alle disse årene tror jeg vi kunne klart oss vel så bra med Szczesny eller Fabianski som førstekeeper.

Lenke til kommentar

Situasjonen for AFC nå er jo at laget har falt ut av topp-4 for en stund. Dvs - topp 4 er totalt urealistisk i år, ikke direkte matematisk/poengmessig, heller det at det er 6-7 lag (hvor 5 av dem er mye bedre enn AFC a.t.m) kjemper om 4 plasseringer.

Jeg tror det mest realtistiske er at vi havner på en 7ende-plass. Optimistisk sett sjetteplass, og hvis vi gjør det enda mer ræva de to neste månedene er åttendeplassen realistisk -- bak West Bromwich. Jeg tror ikke en eventuell ny manager fra høsten av klarer å snu dette med det første, og AW klarer det hvertfall ikke neste høst. Grunnen er jo den generelt mediokre kvaliteten på spillerne og mentalitenen i laget.


(..) Den bobla AFC var inne i flere år, med 4-3-2.plasser, den har nå sprukket for godt. Laget er ved et helt genuint veiskille nå, enten går det nedover og det lenge, eller så tar man grep og befester laget blant de 5ish beste i England.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En endring må til og da må Wenger gå. Hvis det tar 2-3 år midt på tabellen for å bygge opp et nytt lag med en ny manager så er det greit for meg. Denne galskapen har pågått lenge nok. Fotballfilosofien og taktikkene til Wenger må ut døra, og det snarest. Dette handler ikke bare om enkeltspillere og deres motivasjon, men en elendig fotballstrategi ute på banen og på tavla i møterommet deres.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...