Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Wenger sier vel han håper å få inn to til tre nye spillere før vinduet stenger i samme intervju. Og det har jo ikke stått på forespørsler og forsøk. Så det er nok ikke Artetas skade som tvinger han ut på markedet mot sin vilje slik det virker å bli fremstilt i Mirror.

 

Enda tid igjen, og Arteta er jo et godt eksempel på at selv helt mot slutten av vinduet kan det komme inn spillere som vil styrke oss. Litt tidlig å hyle etter Wengers hode helt enda!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt tidlig å hyle etter Wengers hode helt enda!

 

Haha, seriøst? Han har hatt flere måneder bare i dette vinduet på å hente klassespillere som vil forsterke oss, samt spillere til å skape dybde i stallen. Samtidig har han kvittet seg med spillere som til nød være backups. Nå har vi såvidt et skadefritt lag. Det er Wenger sin feil, ingen andre...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Haha, seriøst? Han har hatt flere måneder bare i dette vinduet på å hente klassespillere som vil forsterke oss, samt spillere til å skape dybde i stallen. Samtidig har han kvittet seg med spillere som til nød være backups. Nå har vi såvidt et skadefritt lag. Det er Wenger sin feil, ingen andre...

Ja om du tror samtlige rykter, og av de trekker slutningen det står på Wengers betalingsvilje alene at vi enda ikke har fått tilslag på de vi evt. har prøvd å hente så er alt Wengers feil, ene og alene.

Nå er det jo lite man vet sikkert om hva som har foregått, og hva grunnene er til det ikke har lykkes å få spillere til å signere, men jeg velger i hvertfall å vente til jeg vet mer håndfast hva som har foregått før jeg legger skylden kun dit. Jeg tror fortsatt det vil komme inn spillere som kan gjøre det bra for oss før vinduet stenger, og jeg velger å ha tiltro til klubben at de selv ser at det trengs mer fyll i stallen.

Lenke til kommentar

Ja om du tror samtlige rykter, og av de trekker slutningen det står på Wengers betalingsvilje alene at vi enda ikke har fått tilslag på de vi evt. har prøvd å hente så er alt Wengers feil, ene og alene.

Nå er det jo lite man vet sikkert om hva som har foregått, og hva grunnene er til det ikke har lykkes å få spillere til å signere, men jeg velger i hvertfall å vente til jeg vet mer håndfast hva som har foregått før jeg legger skylden kun dit. Jeg tror fortsatt det vil komme inn spillere som kan gjøre det bra for oss før vinduet stenger, og jeg velger å ha tiltro til klubben at de selv ser at det trengs mer fyll i stallen.

 

Hvilke rykter? Jeg skriver fakta. Fakta er at vi per 16. august, dagen før sesongen starter har signert NULL klassespillere. Vi har signert EN spiller, en uprøvd 20-åring fra Frankrike. Samtidig har vi solgt unna backupspillere (Det er forsåvidt greit. Men ikke når vi står igjen uten spillerstall).

 

Og jo, jeg skylder på Wenger. Det er ingen hemmelighet at Wenger har hovedansvaret for så og si ALT som har med det sportslige og gjøre i Arsenal. Sånn har det vært i en årrekke, og jeg tviler på at det har endret seg siden i fjor.

 

Når vinduet åpnet gikk Ivan Gizidis ut med følgende:

 

"This year we are beginning to see something we have been planning for some time, which is the escalation in our financial firepower. I’m talking about an extra £70million of additional, high-margin revenue which we will be able to use, said Gazidis."

 

Hvofor skulle han lyve om det? Bare for å gi fansen falske forhåpninger for nok en sesong? Nei. Wenger har feilet igjen, som de siste fire-fem årene, og det eneste positive i år er at vi ikke har solgt kapteinen vår eller klassespillere til våre rivaler.

Endret av MartinF
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Poenget er vel at det gjenstår enda å se hvor feilet vi står når vinduet stenger. Å rope på Wengers avgang før i det hele tatt vinduet er stengt fordi han ikke har handlet blir i overkant ivrig. Selvsagt skulle jeg også sett at alt var i orden nå i god tid før seriestart, men det er enda tid igjen til at alt ser mye lysere ut.

 

Og en av tingene jeg faktisk var enig med Piers i på podcasten du postet i går var det grunnen til Gazidis gikk ut å sa det han gjorde. Dette er Wengers siste sesong om han ikke handler og vi ikke står med et trofe i mai. Og Gazidis visste godt hva han gjorde da han gikk ut media som han gjorde. Han har da mer eller mindre samtlige fans i ryggen om han velger å sparke Wenger i mai om ikke noe skjer.

 

Så er det jo mye i spillet fra pre season som gir grunn til å være positive. F.eks Giroud virker å ha funnet seg langt mer til rette i laget. Enklere motstand vi har møtt ja, og kampen mot Napoli var en særdeles dårlig dag på jobben for laget. Men jeg har tro på at laget kan bite fra seg. Så er jeg helt og holdent enig i at stallen er skremmende tynn, og at det må handles før vinduet stenger. Men alt peker mot at ting vil skje før den tid, og selv om det ikke blir spillere vi her på forumet har snakket om har jeg tro på at det kommer spillere som kan styrke laget.

Lenke til kommentar

Legger ingen skjul på at sommerens transfervindu har vært jævla frustrerende og dårlig - men i morgen skal jeg i alle fall legge fra meg det negative og heie laget frem til årets første 3p!

 

Definitivt. 3-0, Theo x2 + Ramsey. Benteke får rødt.

Endret av MartinF
Lenke til kommentar

Kamptråd?

 

Til tross den dårlige moralen blant oss i leiren om kjøp av nye spillere, spillere som er skadet osv. Synes jeg at det er viktig for Arsenal at vi skal ha tro på dem. Noe ala butterfly effect. cfthompson sa noe viktig nettopp. Lar oss fokusere på denne kampen og heie Arsenal. Det er de småøyblikkene som skal gi oss glede. Om trofeer kommer i våren, får tiden vise. Enten blir det den tid, den glede ellers så blir det den tid, den sorg. Men lar oss leve i nuet!

 

Heia Arsenal! Lar oss vinne idag! Ikke være en skam som Benjo, hva ellers poenget å følge med fotball hvis man er negativ hele tiden? Lar oss fokusere én kamp og dens glede.

 

Its just my 2cents

Lenke til kommentar

Man tipper ikke mot eget lag. Og jeg ser ikke hvorfor du føler et behov for å rope det ut annet enn å opprettholde et eller annet image som en grinebiter. Nesten så jeg mistenker det bare er noe du sier.

 

Men men, du får gå i gjennom nok en sesong som negativ. I dag legger i hvertfall jeg, og tydeligvis flere med meg negativiteten til side og bare gleder oss over at det er seriestart, og gleder oss over at Arsenal skal spille tellende kamp igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Altså, det er bedre å ha love forventninger og heller bli positivt overrasket enn å bli skuffet hele tiden.

 

AV er et lag vi slet enormt med i fjor og scorte 1 mål på. I den ene kampen hadde vi vel 0 skudd på mål. De er utrolig solide defensivt og slike lag sliter vi veldig med.

 

I tillegg sliter vi med skader, da på midtbanen og Cazorla er ikke 100%. Vi har altså ingen som er i stand til å skape noe særlig. Antagelig blir kampbildet slik at vi triller ball foran deres 16 meter uten å få til noe som helst og AV vil få noen kontringer på personlige feil.

 

Spillerene er nok i tillegg desillusjonert etter å ha blitt lovet stjernespillere inn portene. Nå har Wenger i tillegg sagt, i følge The Times, at det er usannsynlig med forsterkninger inn denne sommeren. Har bare sett at noen har twitret det og ikke selve sitatet, så kan ikke gå god for det.

 

U her er et meget realistisk resultat, men det kan selvsagt tippe begge veier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...