Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv uten en eneste nysignering, er jeg mer optimistisk før denne sesongen enn jeg var før forrige. Måten vi gjennomførte siste del av forrige sesong på ... det var et par ting som sa klikk og falt på plass.

Ikke nok optimistisk til å realistisk håpe på ligatittel denne sesongen, riktignok - det vil nok ta en eller to sesonger til før vi er der. Avhengig av hvor mye penger doperne får lov til å bruke, selvsagt.

Men optimistisk nok til å håpe på en mye bedre start på sesongen. Og klarer vi det, skal nok ett eller to av de dopede lagene passe seg også.

 

Eventuelle innkjøp av en toppspiller eller to vil naturligvis bestemme hvor mye mer optimistisk jeg blir. Eller hvor mye tryggere jeg vil føle meg på at vi forsvarer posisjonen med tanke på CL-spill. Men jeg tror uansett ikke at vi kommer i posisjon til å ta ligatittelen denne sesongen ... men kanskje neste?

Mye avhenger av om ManU klarer å fortsette i samme driv under Moyes. Og som sagt, av hvor mye penger ManC og Chelsea kommer til å bruke. Eller får lov til å bruke. Jeg tror vi allerede har det som behøves for å holde Liverpool og Tottenham bak oss.

 

Jeg tror Wilshere vil være bedre. Jeg tror Ramsey vil være bedre. Og Giroud. Og Ox. Laget vil samlet være bedre nå enn det vi var på starten i fjor. Tror jeg.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Kommer knapt til å ta topp fire med dagens stall. Tottenham har jo forsterket 11ern sin og hentet inn Paulinho som spiller fast på det brasilianske landslaget. Liverpool og Everton har også hentet inn spennende spillere. Er jo en jævla vits at vi venter til august med å hente spillere. Som om de er mer tilgjengelig da enn de er nå. City og Chelsea har jo hentet inn noen gode spillere, og kommer garantert til å forsterke laget enda mer mens Man Utd har vært like meh som oss på markedet.

 

Det er kanskje for tidlig til å ta konklusjoner og vi har signeringer på vei inn, men vi skriker etter signeringer så de bør faen meg komme. Når i tillegg Mr.Gazidis sier vi har penger tilgjengelig skjønner jeg ikke hvorfor Wenger strekker seg etter og gir de ekstra millionene Real krever for Higuain...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

For City og Chelsea er kjøp av spillere mye enklere, har du ikke fått med deg det? De kan strekke seg lenger i forhold til selgerens krav, enn det vi kan. Og kan også strekke seg lenger i forhold til spillerens lønnskrav. Det gjør jo også forhandlinger lettere for dem, og de kan gjøre dealer kjappere. Selv om vi har bedre handlingsrom enn på lenge, så stiller vi fremdeles i en helt annen klasse på det feltet, du bør ikke ha illusjoner om noe annet. City og Chelsea trenger heller ikke å være fullt så redde for å kaste bort penger på bomkjøp. Vi må ta slike hensyn.

Og ikke vet jeg om det bare står på et par millioner mer for Higuain, så er handelen i boks. Jeg har ikke denslags innsideinformasjon. Jeg tar ikke alt jeg leser fra ryktemakere for god fisk.

Endret av thomit
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For å si det slik: Det var heller ikke så jævlig smart av Wenger og Gazidis å gå ut med annonseringer om at vi kunne kjøpe Rooney og Cavani siden vi har ræva full av penger.

 

Tviler på at det fikk Real Madrid til å senke prisen for å si det sånn. En annen ting er at det gir supporterne skyhøye forventninger. Kommer det ikke inn en stor signering denne sommeren så blir det trolig skyhøye rop om "Wenger out" osv..

Lenke til kommentar

For å si det slik: Det var heller ikke så jævlig smart av Wenger og Gazidis å gå ut med annonseringer om at vi kunne kjøpe Rooney og Cavani siden vi har ræva full av penger.

 

Tviler på at det fikk Real Madrid til å senke prisen for å si det sånn. En annen ting er at det gir supporterne skyhøye forventninger. Kommer det ikke inn en stor signering denne sommeren så blir det trolig skyhøye rop om "Wenger out" osv..

 

Nei, det kan jeg være enig i. Kanskje de følte at sutringen fra utålmodige supportere nå hadde blitt så høylytt at de måtte si noe slikt i et forsøk på å roe gemyttene?

 

PS. Vi har forøvrig kjøpt en ung forsvarsspiller fra Barca, Julio Pleguezuelo Selva. Visstnok for £400.000.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Nei, det kan jeg være enig i. Kanskje de følte at sutringen fra utålmodige supportere nå hadde blitt så høylytt at de måtte si noe slikt i et forsøk på å roe gemyttene?

 

PS. Vi har forøvrig kjøpt en ung forsvarsspiller fra Barca, Julio Pleguezuelo Selva. Visstnok for £400.000.

 

I så fall var det feil vei å gå. Leverer de ikke nå vil de virkelig ikke få fred. Særlig hvis sesongen ikke starter bra så kommer helvete til å bryte løs.

 

Skal dog sies at jeg har en liten "godfølelse" ovenfor nye signeringer da både Wenger og Gazidis gikk rimelig bastant ut tidlig i juni med at vi kunne kjøpe spillere i verdensklasse, men håpet svinner litt mer for hver dag som går. Snart midtveis i juli nå og rabalderet rundt nye spillere er akkurat like mye svada og piss som var det var i mai.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...