Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes Arteta gjør en mye bedre jobb som DM enn Song gjorde forrige sesong.

 

Nå spilte ikke Song DM så han var ofte ute av posisjon, men i motsetning til Arteta så bidro han fremover fremfor spanjolen som jeg syntes har blitt veldig lite effektiv både fremover og bakover siden Diaby ble skadet i oktober en gang. Syntes Ramsey pdd. er bedre enn Arteta i den rollen.

 

Song som DM i 09/10 overgår forøvrig den jobben Arteta har gjort denne sesongen som DM med mange mange hakk.

 

Ellers enig angående Mertesacker og Koscielny, men jeg mener at Vermaelen under en manager som fokuserte mer på det defensive og la en dypere forsvarslinje og som ikke var like hissig på offsidelinja ville ført til at Vermaelen kom seg opp på et vesentlig høyere nivå. For å ikke snakke om at det ville bidratt til langt bedre arbeidsvilkår for Mertesacker.

Lenke til kommentar

Disse to kampene mot Bayern kan vel sies å være årets Arsenal-sesong i et nøtteskall: Vi er alt for ustabile. Alt for mye opp og ned.

Samtidig er det ikke veldig mye som skal til før vi er i siget igjen. Ett eller to gode kjøp til sommeren, forhåpentligvis inn med noen voksne spillere som klarer å holde hodet kaldt i enhver situasjon, og som kan holde unggutta litt i kraven når det røyner på. Det handler ikke så mye om alder, men om personlighet og karakterstyrke. For eksempel viste kveldens kaptein at han egentlig er lite egnet for den rollen. Og jeg har ikke sett de riktige egenskapene hos Vermaelen heller, egentlig.

Vi trenger rett og slett en ny Vieira. En slik spiller i troppen, og årets tabell hadde sett mye mer oppløftende ut, det er jeg overbevist om. To, enda bedre.

 

Dagens Arsenal-lag er slett ikke dårlig. Mange svært gode fotballspillere i troppen. Men det mangler å få ett eller to nøkkelpunkter på plass. Det er ikke veldig mye som skal til. Og hvis vi nå får inn begrensinger på hvor mye ManC og Chelsea kan bruke av penger .... så kan vi begynne å utfordre dem igjen.

Endret av thomit
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Helt enig med dere to over her. Gårsdagens kamp var en veldig god prestasjon av laget, og taktikken våres fungerte tilnærmet perfekt.

Ser noen påstå at Bayern var overlegent best, og da trekkes skuddstatistikken frem. Men hvor mange av disse skuddene kom fra en frustrert Robben som ble fullstendig avkledd av forsvaret våres og var nærmere taket på Allianz enn målet? Vi møtte nok et Bayern lag som gikk til kampen med instillingen de skulle kontrollere inn et trygt resultat fra første kampen, og dermed fikk vi en noe enklere jobb enn om det stod 0-0 etter første kampen. Synes uansett ikke det tar bort prestasjonen laget gjorde i går, og personlig føler jeg vi kan gå ut av årets CL med hevet hode.

 

Håper denne positive opplevelsen gjør at vi nå kan seile på en medgangsbølge resten av sesongen, for spiller vi like godt defensivt som i går vil mange lag ha problemer med å score på oss.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ser vel egentlig ikke noe grunn til å endre på laget som stilte mot Bayern så fremt alle er skadefri. Det måtte evt være Monreal inn for Gibbs.

 

Chamberlain inn for Rosicky som var meget svak i går også skulle jeg gjerne sett en annen spiss inn for Giroud som jeg syntes får mer og mer Bendtner-takter ute på banen. Gervinho hadde et godt innhopp i går og sin beste form i Arsenal trøya kom jo på topp, worth a shot? Ellers er Walcott en annen som også skulle fått seg en realitetssjekk som Szczesny, men dessverre så har vi ingen å erstatte han med.

Lenke til kommentar

Chamberlain inn for Rosicky som var meget svak i går også skulle jeg gjerne sett en annen spiss inn for Giroud som jeg syntes får mer og mer Bendtner-takter ute på banen. Gervinho hadde et godt innhopp i går og sin beste form i Arsenal trøya kom jo på topp, worth a shot? Ellers er Walcott en annen som også skulle fått seg en realitetssjekk som Szczesny, men dessverre så har vi ingen å erstatte han med.

 

Jeg kan godt gå med på de byttene, men synes personlig ikke Rosicky var så svak jeg da. Han var involvert i første målet, men hadde også noen dumme balltap. Chamberlain er jeg mer usikker på.

Gervinho liker jeg ikke, så har muligens litt urettferdig lite tro på den mannen. Giroud scoret jo også i går, men han er på ingen måte uerstattelig og kanskje Gervinho er rett mann å prøve som du sier.

Walcott synes jeg egentlig bør spille da han har kvaliteter i spillet sitt som ikke så mange andre i klubben har om dagen, og som du sier så er alternativene fraværende.

Lenke til kommentar

Vil gjerne se både Rosicky og Giroud starte mot Swansea. At Rosicky ikke var i toppform i går, er naturlig med tanke på hvor lite han har spilt denne sesongen. Likevel gav han 100 % og gjorde seg i mine øyne fortjent til en ny sjanse. Frykter at Wilshere blir ute en liten stund nå, og i så fall trenger vi virkelig en Rosicky i kampform. Giroud på sin side har hatt en svak periode i det siste, men forhåpentligvis får vi se ham tilbake på sitt beste nå som han har puttet sitt første mål på en stund. Han er ikke perfekt, men jeg stoler langt mer på ham enn Gervinho.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...