Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Vi kan selvsagt være noe heldige og få med oss poeng fra WBA, QPR og Newcastle, men generelt skal vi slite med å vinne borte mot disse lagene.

 

Wigan er det muligheter å slå hjemme, men de er harde i nedrykksstriden og de rævkjørte oss i fjor

 

 

 

Bunnlagg på slutten av sesongen skal man ikke kjimse av. Har du allerede glemt forrige sesong?

 

31 March 2012 Queens Park Rangers 2 – 1 Arsenal

16 April 2012 Arsenal 1 – 2 Wigan Athletic

5 May 2012 Arsenal 3 – 3 Norwich City

13 May 2012 West Bromwich Albion 2 – 3 Arsenal (ENORMT heldig seier)

 

I mine tips tar jeg utgangspunkt i dagens form + vår generelle tendens til å kollapse i slutten av hver sesong.

 

Vi kollapset da ikke i fjor? Det var det Tottenham som gjorde.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke noe big suprise at han ikke analayserer andre lag før kampdag. Jeg kan heller komme med en annen overraskelse, vi bygger bare på hva vi er gode på, og fokuserer lite på svake sider..

Har du sett noen har blitt bedre på innlegg i det siste? just saying...

Uansett, greit at du ikke tror på meg uansett, så er det wenger som har sakt det...

Lenke til kommentar

Det er nok større sannsynlighet vi driter oss ut hjemme enn borte slik jeg ser det og avgir poeng.

Av de bortekampene vi har igjen er det vel Swansea jeg tror vi får størst problemer med, men på en god dag bør vi ta de også.

 

Og det var jo ganske tydelig at Wenger på forhånd av Tottenham hadde tatt noen grep for å demme opp for Bale. Problemet er vel heller at visse fans ikke er enige i grepet, da det at Ramsey fikk plass sentralt på bekostning av Podolski skulle starte skapte furore blandt enkelte her inne. Ramsey var et godt valgt sammen med Arteta for å ta ut Bale, og vi lykkes ganske godt med dette. Bortsett fra disse minuttene da forsvaret sovnet totalt og ødela kampen hadde vi rimelig god kontroll på Bale i midten. At Wenger liksom aldri vurderer motstanderen tror jeg faktisk ikke på.

 

Selvsagt gjør han det. Men ikke i den grad at han gjør radikale endringer på taktikken. Det begrenser seg nok til valg av spillere i posisjonene, og kanskje formaninger som "pass ekstra godt på Bale, ikke slipp ham ut av syne", eller "Hvis du må velge mellom to spillere å markere, og en av dem er Bale - velg Bale". Denslags. Det eneste gangen jeg kan huske at Wenger har tatt ekstraordinære tiltak overfor en enkeltspiller utover det, var da han lot Song fotfølge Messi i en av CL-kampene mot Barca. Med godt resultat, faktisk.

Lenke til kommentar

Vi kollapset da ikke i fjor? Det var det Tottenham som gjorde.

 

Mja, vi tapte kanskje ikke så mye, men spilte grusomt fra ca starten av mars og ut sesongen og var heldige med mange av resultatene.

 

Liverpool 1 – 2 Arsenal Liverpool

28 12 March 2012 Arsenal 2 – 1 Newcastle United

29 21 March 2012 Everton 0 – 1 Arsenal

 

Alle ufattelig heldige seire. Det samme var vi mot City og nevnte kamp mot WBA. Derimot var vi uheldige mot Chelsea. Den kampen burde vi vunnet.

 

Ingen kan påstå at vi ikke var utrolig heldige med å kvalifisere oss til CL i år. Blir spennende neste år med EL og om vi kan klare å få noen spillere til oss.

Lenke til kommentar

Heldige og heldige ... tabellen lyver ikke. Hvis man havner på tredjeplass, så er man det tredje beste laget i ligaen. Det har nå alltid vært min mening. I tillegg var det å skyve Chelsea ut av topp 3, sammen med Tottenham, en bragd. I år så er det kanskje Tottenhams tur. De gjør det veldig godt, og all ære til dem for det. Punching well above their weight.

Lenke til kommentar

Hehe, Bales siste form har uten tvil vært viktig, men det var også formen til Defoe hele første halvdel av sesongen så langt, og Dempsey rundt nyåret.

For ikke å glemme matchvinnerne Vertonghen og Lloris, eller midtbane-kjempene Sandro, Dembele og Lennon.

 

AVB har jo bare kunnet ligge i fosterstilling og suttet på tommelen mens Bale Hotspur har bært laget :)

Lenke til kommentar

Hehe, egentlig så er det helt greit for meg at motstanderne undervurderer både AVB og resten av laget, da er sjansen større for at vi får ha de i fred :)

 

Du kan dog tenke over hvorfor dere kun skåret et mål på WHL (ved siden av manglende avslutningskvalitet), og hvor mange Spurs-spillere det var involvert i hver av skåringene.

 

Ja også hvor mye vi så til Bale i den kampen.

 

Men det var vel bare uflaks og flaks tenker jeg :)

Lenke til kommentar

Utav respekt for din saklighet skal jeg finne kilder til deg Thomit. Og bare så det er sagt, jeg tror ikke at forskjellen er så stor nå som den brukte å være, men den er fortsatt gedigen. Klarer jeg å finne tallene i perioden fra PL ble startet og frem til Spurs nådde CL vet jeg vi vil se at forskjellene har vært enorme.

Lenke til kommentar

Hva heter han der irakiske ministeren igjen? Du minner litt om ham i grunn, Benbjos rake motsetning, er nesten så jeg lurer på om dere er en og samme bruker av og til

Og ja jeg kan være både frekk og idiot av og til men det er artigere hvis man diskuterer sak og ikke person ;)

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Haha, touche, men poenget står og det var uskyldig ment. Er jo ikke noe verre enn å konstatere at Benbjo er tidenes pessimist. Det er jo bare sånn dere er, ikke noe galt i det vel? Men tror jeg har til gode å kalle noen for et eller annet usaklig, som f.eks frekk eller idiot.

Lenke til kommentar

Utav respekt for din saklighet skal jeg finne kilder til deg Thomit. Og bare så det er sagt, jeg tror ikke at forskjellen er så stor nå som den brukte å være, men den er fortsatt gedigen. Klarer jeg å finne tallene i perioden fra PL ble startet og frem til Spurs nådde CL vet jeg vi vil se at forskjellene har vært enorme.

 

Jeg kan hjelpe deg litt på vei. Denne artikkelen fra The Guardian fra mai 2012 for eksempel. Sesongen 2010/11 er det nærmeste jeg kommer noen tall som kan synes å være nogenlunde pålitelige. Hvor Guardian har tallene sine fra, kommer ikke fram av artikkelen - men siden vi snakker om The Guardian her, og ikke en av tabloidene, så kan vi kanskje ha en viss tillit til dem.

 

1. Chelsea £190m Omsetning: £222m

2. Man City £174m Omsetning: £153m.

3. Man Utd £153m Omsetning £331m.

4. Liverpool £135m Omsetning: £184m

5. Arsenal £124m Omsetning: £256m

6. Tottenham £91m Omsetning: £163m

7. Aston Villa £83m Omsetning: £92m

 

Som du ser, det er altså langt større forskjell mellom Chelsea og Arsenal enn det er mellom Arsenal og Tottenham. Og forskjellen mellom Arsenal og Chelsea/ManC er på et helt annet nivå enn den forskjellen som eksisterte mellom oss i 2011. Forskjellene mellom de klubbene som driver etter "normal" økonomisk styring, er på linje med forskjellen på omsetningene deres. Også inkludert ManU. Ut i fra disse tallene, mener jeg at jeg har mine ord i behold. Jeg synes ikke 91 mill kontra 124 er en veldig stor forskjell (ca.35%), særlig ikke tatt i betraktning omsetningen klubbene kan vise til.

 

Jeg tror nok at hvis vi hadde hatt tall fra inneværende sesong, så vil forskjellen mellom Tottenham og Arsenal være enda mindre, og ManC vil sannsynligvis ha gått forbi Chelsea når det gjelder lønnsutgifter - men ikke i omsetning.

Endret av thomit
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dagens Unitedbenk: Lindegaard, Evans, Valencia, Kagawa, Rooney, Young, Hernandez.

 

Samtlige ville gått rett inn i vår startoppstilling, kanskje med unntak av Lindegaard som ville rullert med polakken. Dybde!

 

Evans, valencia, young og hernandez ville neppe gått rett inn i startelleveren vår hvis alle var skadefrie

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...