Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-140898

Hahaha

 

I didn't see any of the Sp*rs game but I'd imagine William

Gallas was sitting on the pitch and crying and stuff and Emmanuel

Adebayor went about the place pretending to care but we all know he

doesn't care once he gets paid and can spend all his money on

personalised soap-holders and babies who are stolen to order for his

child army.

 

Arseblog

Lenke til kommentar

Wayne Veysey ‏@wayneveysey

EXCLUSIVE: Arsenal rocked as #Wilshere ruled out for six more weeks with ankle injury #AFC

 

Sant?

 

Han er jo ute for sesongen fra før? Frykter det er samme type skade som han hadde, altså 18 måneder ute.

 

Despite Wenger publicly playing down the problem, it is understood that the principal damage is to Wilshere’s right ankle, and that he is suffering a re-occurrence of the same injury that contributed to him missing 16 months of competitive football.
Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

Selvfølgelig kjipt å miste Wilshere, men pdd. så er han ikke et stort tap mtp. at han ikke bidrar så særlig i målprotokollen og er litt av og på i de fleste kamper. Mangler fortsatt endeprodukt både når det gjelder antall mål og målgivende, men han mister selvfølgelig uvurderlig spilletid som han sårt trenger for å utvikle seg.

 

Satser på at Chamberlain og Gervinho sin form holder seg samt at Diaby kan spille 3-4 kamper til før han er ute i et par sesonger.

 

Trenger dog forsterkninger til sommeren. En defensiv midtbane og en midtbanespiller som kan avlaste/rotere med Wilshere er et must.

Endret av Stefan_B
Lenke til kommentar

Enig i at Wilshere ikke nødvendigvis trenger å bli et enormt savn. Fantastisk talent, men vi har vist i våre to siste kamper at vi kan klare oss uten ham. Veldig synd med tanke på utviklingen hans, dog. Håper virkelig han er 100 % klar etter sommeren, og kan få en full pre-season.

 

Men i hvilken posisjon mener du at vi trenger en spiller som kan rotere med Wilshere? I rollen ved siden av Arteta har Ramsey gjort en fantastisk jobb, og Cazorla er et fantastisk alternativ som #10.

 

Edit:

John Cross ‏@johncrossmirror

I am assured stories/rumours on Jack Wilshere being out for season are NOT correct. Nothing has changed since last week. He's doing OK #afc

Håper inderlig at det stemmer! John Cross er etter min erfaring langt mer pålitelig enn Wayne Veysey.

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

Carlos Vela er på 6. plass på WhoScoreds rangering av spillerne i La Liga (basert på diverse statistikker). Tolv mål og åtte assists i ligaen denne sesongen. Til sammenligning har vår toppscorer (Cazorla) elleve mål og ingen har mer enn ni assists for oss. Det ryktes at vi har en tilbakekjøpsklausul på £3,5 og at Carlos selv gjerne kunne tenkt seg å returnere. Yay or nay? Kunne vært et godt rotasjonsalternativ. Kan spille både på topp, på begge kantene og bak spissen, og har tydeligvis tatt store steg siden han forlot oss.

 

Edit:

“Nothing has changed in Jacks’ recovery, there’s no setback or further damage to his ankle and no concern about any long-term problems,” said an Arsenal spokesperson.

 

“Jack was told to rest and we are still on course for him to resume training and be available for selection for the home game against Reading.”

http://www.talksport.co.uk/sports-news/football/premier-league/130318/arsenal-rubbish-reports-jack-wilshere-set-lengthy-lay-193902

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

Carlos Vela hadde vært helt fantastisk å ha hatt tilbake i Arsenal trøya, men tviler sterkt, og lite sannsynlig.

 

Apropos defensiv midtbane, så hadde jeg iallefall vært artig å kjøpt tilbake Nordtveit. Tror han kunne passet fint inn, og sjefspeideren Steve Rowley følger han jo fortsatt tett. Og han selv har sagt at han har noe uoppgjort i Arsenal. Kan bli fantastisk god (og er forsåvidt er allerede Norges beste spiller i mine øyne)! Forsatt ung.

Lenke til kommentar

Enig i at Wilshere ikke nødvendigvis trenger å bli et enormt savn. Fantastisk talent, men vi har vist i våre to siste kamper at vi kan klare oss uten ham. Veldig synd med tanke på utviklingen hans, dog. Håper virkelig han er 100 % klar etter sommeren, og kan få en full pre-season.

 

Men i hvilken posisjon mener du at vi trenger en spiller som kan rotere med Wilshere? I rollen ved siden av Arteta har Ramsey gjort en fantastisk jobb, og Cazorla er et fantastisk alternativ som #10.

 

Cazorla er fantastisk, men jeg liker veldig godt når han spiller ute på kant og jeg mener det beste for Arsenal ville vært å byttet om til 4-1-2-3 med en skikkelig DM mens Arteta/Ramsey og Wilshere/ny spiller tar seg av det offensive foran han.

 

Så grunnen til at jeg ønsker en ny spiller inn er fordi jeg mener vi har spillere i laget som burde forsvinne i sommer og som forhåpentligvis gjør det da tegnene på at de ikke er med i planene til Wenger er rimelig tydelige (vel for to av de).

 

Vi starter med Rosicky som er skadeplaget og fyller 33 år i år. Wenger har tydeligvis bestemt seg for at tsjekkeren ikke er god nok lenger (hvordan kan man ellers forklare 2 kamper fra start totalt og ingen fra start i ligaen?) da han har vært tilgjengelig mesteparten av tida siden nyttår. Rosicky er den spilleren som burde rotert med den offensive midtbanespilleren i laget vårt (altså Cazorla/Wilshere), men allikevel har det ikke blitt noe særlig av det og nå har det dessverre ført til en skade for vår unge juvel.

 

Videre så Diaby er så skadeforfulgt (Wenger har selv sagt at kroppen hans ikke er egnet til å spille fotball hver uke) at han aldri kommer til å nå potensialet sitt og når han nå fyller 27 år i år så er det på tide å kvitte seg med franskmannen. Er også en spiller som burde vært i stand til å avlaste Wilshere/Arteta innimellom, men han er rett og slett aldri tilgjengelig og er en passasjer for mesteparten av sesongen. En spiller som spiller rundt 90% av kampene er et must for en såpass viktig posisjon som Diaby skal ha i laget vårt.

 

Sist av midtbanespillerene er unge Coquelin som i Rosicky sitt tilfelle ikke virker å ha tilliten fra Wenger. Jeg liker Coquelin og mener han burde få flere sjanser som DM, men selv om forholdende har ligget til rette for det så har han ikke fått de helt store sjansene fra Wenger og de gangene han har fått sjansen så har han aldri fått lov til å bygge videre på de. Tipper han kommer til å forlate klubben i sommer.

 

Gikk litt off-topic med spillerene der, men tenkte jeg bare skulle ta med hele sulamitten slik at du forstår tankegangen min angående spillermaterialet på midten :p

 

Carlos Vela er på 6. plass på WhoScoreds rangering av spillerne i La Liga (basert på diverse statistikker). Tolv mål og åtte assists i ligaen denne sesongen. Til sammenligning har vår toppscorer (Cazorla) elleve mål og ingen har mer enn ni assists for oss. Det ryktes at vi har en tilbakekjøpsklausul på £3,5 og at Carlos selv gjerne kunne tenkt seg å returnere. Yay or nay? Kunne vært et godt rotasjonsalternativ. Kan spille både på topp, på begge kantene og bak spissen, og har tydeligvis tatt store steg siden han forlot oss.

 

Edit:

 

http://www.talksport...gthy-lay-193902

 

Elsker Carlos Vela og har irritert meg grønn over at Wenger nektet å gi denne gutten en skikkelig sjanse med 4-5 kamper på rad når han ga tonnevis med kamper til Walcott, Denilson, Bendtner o.l.

 

At han til slutt forsvant var ikke noe sjokk, men det var veldig skuffende i mine øyne da jeg syntes vi har manglet kvalitet på venstresiden siden 2010 når Arshavin for alvor begynte å få formduppen sin. Argumenterte for at Vela da skulle få sjansen på venstresiden, men det skjedde aldri. Istedet så endte han opp på lån neste sesong og etter det har han vel ikke sett seg særlig tilbake for å si det slik.

 

Når det gjelder den uthevde teksten så må jeg presisere at det ikke stemmer. Han har ikke uttalt at han kan tenke seg tilbake til Arsenal. Snarere tvert imot sa han at han var meget fornøyd i Sociedad og pdd. ikke vurderte å forsvinne fra Spania helt ennå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...