Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, det er ikke rødt kort. Vanskeligere er det ikke. Gult kort for farefullt spill, det er alt.

 

Selvfølgelig er folk forbannet når det som låg ann til å bli en klassiker blir ødelagt av en tyrker før 60min er spillet.

 

Dere kan sitte å si "det er ingenting i forhold til den gangen vi ble bortdømt" så mye dere vil, men om dere ikke har forståelse for reaksjonene som kommer er dere idioter.

 

Som karma hadde det ikke gjort noe om dere blir bortdømt i siste kampen å havner utfor top4. Så skal vi se hvor høyt dere hadde ropet.

Endret av AnewZ
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nei, det er ikke rødt kort. Vanskeligere er det ikke. Gult kort for farefullt spill, det er alt.

 

Selvfølgelig er folk forbannet når det som låg ann til å bli en klassiker blir ødelagt av en tyrker før 60min er spillet.

 

Dere kan sitte å si "det er ingenting i forhold til den gangen vi ble bortdømt" så mye dere vil, men om dere ikke har forståelse for reaksjonene som kommer er dere idioter.

 

Som karma hadde det ikke gjort noe om dere blir bortdømt i siste kampen å havner utfor top4. Så skal vi se hvor høyt dere hadde ropet.

 

Vi blir bortdømt 5-10 ganger i løpet av en sesong, så jeg hadde ikke blitt overrasket.

Lenke til kommentar

Fra Arseblog

The story about how Arsene Wenger stopped Steve Bould working specifically with the defence surfaced again last night. This time not from a bitter, ex-Arsenal player, but from BBC journalist David Ornstein. The inference was, from whoever gave him the information, that Arsene Wenger was unhappy at the attention and credit Bould was getting at the start of the season when we kept three clean sheets and looked to have improved our defensive set-up.

 

Ornstein er en troverdig kilde. Hvis dette stemmer skjønner jeg ikke hva Wenger tenker.

Lenke til kommentar

Stoler som regel på Ornstein, men dette er absurd. @GeoffArsenal, som av min erfaring er minst like pålitelig, skrev dette i går:

 

I was quiet during the "Ormstein Tales" yesterday because i couldn't reach anyone to confirm/deny the allegation again about AW and Bould. However, i spoke this morning and as i thought it is total rubbish. Arsenal do "loads" of defensive work. The errors are "individual errors". There is absolutely no truth in the rumours. I suspect Ormstein has been speaking to judas Stewart Robson and been taken in by his bile.

 

Virker mer sannsynlig i mine øyne. Begge målene vi slapp inn mot spurvene skyldtes individuelle feil, først og fremst av Vermaelen. Mente tidligere at forsvarspersonellet vårt var sterkt nok, men nå er jeg ikke i tvil om at vi trenger minst en ny stopper i sommer. Håper Koscielny, eventuelt Sagna, får spille i stedet for Vermaelen fremover.

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

Det var vel Monreal og Vermalen som sammen rotet bort det målet.

 

Jeg har vel mer følelse av et forsvar som mangler trygghet og selvtillit enn mangel på trening. De virker nervøse og har høye skuldre, og da gjøres slike feil vi ser igjen og igjen.

Har ingen tro på det ryktet, det høres bare for dumt og lite troverdig ut.

Lenke til kommentar

Monreal fulgte ikke Lennon, han prøvde å sette han i ubalanse ved en skuldertakling, da det ikke lyktes så gjorde han ingen forsøk på å følge Lennon, og gjorde tilsynelatende ingen forsøk på å advare Vermalen som han burde ha gjort, da han ble tredje-forsvarer i den situasjonen.

 

Ansvaret til en tredjeforsvarer er å holde utkikk i de ledige rommene og kommunisere med første og andre forsvarer ved evt. løp i blindsonen.

 

Vermalen har også skyld i målet, helt klart, han forsøker å sette press på ballfører men er alt for langt unna , samt at det er vel to andre Arsenal-spillere som er nærmere og burde ta første og andre:forsvarer jobben.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Syns forsvaret vårt virker helt planløst. I tillegg har vi en midtbane som en god del ganger gir alt for lite støtte til forsvaret. Om det virkelig jobbes mye med det defensive gjør treneren og spillerne en dårlig jobb med å få det til å sitte, evnt at forsvarsspillerne er for dårlige i utgangspunktet. Sistnevnte tror jeg ikke det er.

 

Individuelle feil kommer som regel av dårlig konsentrasjon og mangel på selvtillit. Mangel på selvtillit i forsvaret kommer ofte av for liten tillit til organiseringen/strukturen i forsvaret (man føler seg ikke trygg, føler det ikke blir gjort riktig, feil valg av organisering osv) og tillit medspillere (i blant også keeper) i forsvarsfireren. Dette blir som mye annet en ond spiral man er nødt til å finne en vei ut av.

 

Ornstein og GeoffArsenal er to jeg stoler veldig på i "Arsenal-miljøet" på twitter, så ikke godt å si hvem som har rett. Det vi vet fra før av er jo at Wenger i alle år har hatt kontrollen over treningene. Det gjør at jeg ikke ville blitt overrasket om det er noe i ryktene. Dette blir uansett ren spekulasjon fra min og andre sin side.

Lenke til kommentar

Vi savner også en Song/Viera type på midtbanen som gjør the dirty work, rensker foran og beskyttet forsvaret mye tidligere sesonger

 

Var riktig smart å "erstatte" Song med Diaby av Wenger ja. Tipper dog vi prøver oss på Capoue til sommeren, men er usikker på om han holder det nivået vi burde gå for. Irriterer meg fortsatt grenseløst over at Alonso glapp for oss i 2008 og at Vidal glapp for oss i 2011.

 

Har også store forhåpninger til Aneke, men han er nok neppe løsningen på minst et par år hvis han etter formodning skulle ta de stegene jeg håper.

 

Når det kommer til dagens lag så sliter vi stort når vi spiller med Arteta som den dypeste midtbanespilleren. Mot Tottenham så spilte han den dype rollen, mens Ramsey spilte den mer dynamiske rollen ved siden av han igjen. I mine øyne så gjorde Ramsey en bedre jobb i "Arteta"-rollen under spanjolens fravær enn Arteta selv gjør. Mye grunnet energien og det faktumet at han ikke er treg som en snegle.

 

Det beste for laget tror jeg ville vært å plassert Ramsey og Wilshere ved siden av hverandre dypt på banen med Walcott på høyre, Rosicky sentralt og Cazorla ute til venstre. Arteta kan rotere med Wilshere når Jack er sliten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...