Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kritikken i den artikkelen er vel helt grei den, Snurreleif, men konklusjonen er jo feil, etter min mening. Ingen av disse punktene som kritiseres blir forbedret av at man bytter ut Wenger med en annen manager. Det er på dette punktet jeg mener at en del Arsenal-supportere tar feil når de mener at det vil bli bedre hvis han får sparken.

Det blir ingen forskjell, dersom man bytter ham ut med en annen av verdens aller beste managere. Er vi riktig heldige, så får vi en som kan gjøre det like bra. Men det kan bli stor forskjell, dersom vi bytter ham ut med en manager som viser seg å være ikke så god likevel. Men i negativ retning.

 

Vi har allerede den beste manageren vi kan få.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

"Den nøkterne lønnsmodellen til Arsenal – som Arsène Wenger har vært med på å utarbeide – er en myte. I fjor hadde vi rundt 155 millioner pund i lønnskostnader, noe som bare er cirka 10% lavere lønnskostnader enn Manchester United"

 

"I Arsenal har de en modell som har gitt spillere som Bendtner, Chamakh, Senderos, Diaby, Squillaci, Denilson, Vela, Santos, Ramsey osv betingelser de ikke ville fått noen andre steder. Det er derfor Arsenal ikke har klart å selge disse før kontraktene går ut, men ofte må sende de på lån der klubbene som tar i mot de kun betaler en liten del av lønnen de mottar totalt."

 

"En klubb det ville være naturlig å sammenligne Arsenal med når det gjelder kvalitet på spillerstallen er Tottenham."

 

Om det som står der er riktig da.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er alltid alle andre enn Wenger sin feil at det går dårlig med Arsenal.

 

Det går ikke dårlig med Arsenal. Vi er med å kjemper om fjerdeplassen fremdeles. Har du høyere ambisjoner enn det, er du urealistisk, og har ikke fulgt med på hva som har skjedd i PL og internasjonal fotball i de siste årene. Pengene rår, og det er 3 klubber i PL som kan bruke mye mer penger enn oss. Fjerdeplassen er derfor eneste realistiske målsetning. At vi har konkurranse om den plassen fra Tottenham og Everton, er da ingen krise. Det er gode lag. Ja, til og med Chelsea kan innhentes, da de underpresterer som de gjorde i fjor.

 

Igjen: I dagens fotballøkonomiske situasjon skal vi egentlig ikke ha nubbsjans på å havne over Chelsea, ManC og ManU på tabellen. Dette er ståa. Forhåpentligvis kan dette forandre seg med innføringen av FFP, sammen med en litt friere økonomisk situasjon for vår del.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Og du er indoktrinert av Wenger ser jeg. Selvfølgelig har jeg høyere ambisjoner enn en fjerdeplass. En fjerdeplass er ikke der vi skal være. Når manageren går ut og sier at fjerdeplass er som et trofè, så er det et tegn på at han har completely lost his mind.

 

Åtte år uten noe å juble for, desto mer å grine over. Wenger ødelegger omdømmet sitt gradvis for hver dag som går og han gjør ingenting for å forbedre det. "Vi har ingen plan for Bale", "Dette er den beste troppen jeg har hatt som manager" and the list goes on and on.

 

Og en liten sidenote; FFP kommer ikke til å endre noe som helst. Det kan du sitere meg på om fem til ti år.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Wenger har kanskje tatt innover seg realitetene i høyere grad en en drømmende supporter gjør? Hvis du virkelig mener at vi skal være med å kjempe mot ManC og Chelsea, lever du i drømmeland :)

 

Nei, det er mulig FFP ikke er nok. Men hvis du vil ha Arsenal med å kjempe om ligatittel da, så får du ønske deg en rik sjeik. Da får du temmelig raskt Arsenal opp på toppen igjen. Da blir du sikkert fornøyd. For min del blir det drepen på min fotballinteresse.

Lenke til kommentar

Det går ikke dårlig med Arsenal. Vi er med å kjemper om fjerdeplassen fremdeles. Har du høyere ambisjoner enn det, er du urealistisk, og har ikke fulgt med på hva som har skjedd i PL og internasjonal fotball i de siste årene. Pengene rår, og det er 3 klubber i PL som kan bruke mye mer penger enn oss. Fjerdeplassen er derfor eneste realistiske målsetning. At vi har konkurranse om den plassen fra Tottenham og Everton, er da ingen krise. Det er gode lag. Ja, til og med Chelsea kan innhentes, da de underpresterer som de gjorde i fjor.

 

Igjen: I dagens fotballøkonomiske situasjon skal vi egentlig ikke ha nubbsjans på å havne over Chelsea, ManC og ManU på tabellen. Dette er ståa. Forhåpentligvis kan dette forandre seg med innføringen av FFP, sammen med en litt friere økonomisk situasjon for vår del.

 

Pessimist og jeg akter ikke å godta unnskyldningen din om at det pga økonomien til andre lag at vi sliter. Det er MYE annet du kunne ha sakt før du blandet inn rike onkler og jeg kan starte for deg: Strategisk sett, en av grunnene vi feiler er at vi ikke analyser andre lag før kampdag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

4. plass skal holde meget hardt. Da må de lagene over kollapse noe voldsomt.

 

Dette er kampprogrammet vårt:

9 Everton (H) - 1p

16 Swansea (A) - 0p

30 Reading (H) - 3p

April

6 West Brom (A) - 0p

13 Norwich (H) - 3p

20 Fulham (A) - 1p

27 Man Utd (H) - 0p

May

4 QPR (A) - 0p

12 Wigan (H) -1p

19 Newcastle (A) - 0p

Lenke til kommentar

Wenger har kanskje tatt innover seg realitetene i høyere grad en en drømmende supporter gjør? Hvis du virkelig mener at vi skal være med å kjempe mot ManC og Chelsea, lever du i drømmeland :)

 

Nei, det er mulig FFP ikke er nok. Men hvis du vil ha Arsenal med å kjempe om ligatittel da, så får du ønske deg en rik sjeik. Da får du temmelig raskt Arsenal opp på toppen igjen. Da blir du sikkert fornøyd. For min del blir det drepen på min fotballinteresse.

 

Snakk om å legge ord i munn. Vi ønsker ikke rik onkel... du er i selv i drømmeland...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Pessimist og jeg akter ikke å godta unnskyldningen din om at det pga økonomien til andre lag at vi sliter. Det er MYE annet du kunne ha sakt før du blandet inn rike onkler og jeg kan starte for deg: Strategisk sett, en av grunnene vi feiler er at vi ikke analyser andre lag før kampdag.

 

Hmm. Noen poster lenger fram i tråden blir jeg kalt en grunnløs optimist :hmm:

Lenke til kommentar

4. plass skal holde meget hardt. Da må de lagene over kollapse noe voldsomt.

 

Dette er kampprogrammet vårt:

9 Everton (H) - 1p

16 Swansea (A) - 0p

30 Reading (H) - 3p

April

6 West Brom (A) - 0p

13 Norwich (H) - 3p

20 Fulham (A) - 1p

27 Man Utd (H) - 0p

May

4 QPR (A) - 0p

12 Wigan (H) -1p

19 Newcastle (A) - 0p

 

Liker ikke det jeg ser, men her har du realiteten :/

 

Hmm. Noen poster lenger fram i tråden blir jeg kalt en grunnløs optimist :hmm:

 

Smaken er todelt som baken, med et kjempe digert svart hull i midten...

Lenke til kommentar

4. plass skal holde meget hardt. Da må de lagene over kollapse noe voldsomt.

 

Dette er kampprogrammet vårt:

9 Everton (H) - 1p

16 Swansea (A) - 0p

30 Reading (H) - 3p

April

6 West Brom (A) - 0p

13 Norwich (H) - 3p

20 Fulham (A) - 1p

27 Man Utd (H) - 0p

May

4 QPR (A) - 0p

12 Wigan (H) -1p

19 Newcastle (A) - 0p

 

Ja, det skal holde hardt. Men vi er da med å kjemper. At vi kjemper mot Everton, Tottenham, Chelsea, kanskje Liverpool overrasker meg ikke. Jo forresten, at Chelsea ikke har stukket i fra for lenge siden overrasker meg.

Lenke til kommentar

Vi kan selvsagt være noe heldige og få med oss poeng fra WBA, QPR og Newcastle, men generelt skal vi slite med å vinne borte mot disse lagene.

 

Wigan er det muligheter å slå hjemme, men de er harde i nedrykksstriden og de rævkjørte oss i fjor

 

Ja det er nok realiteten at Arsenal kun klarer 2 poeng på sine siste bortekamper. :roll:

 

Bunnlagg på slutten av sesongen skal man ikke kjimse av. Har du allerede glemt forrige sesong?

 

31 March 2012 Queens Park Rangers 2 – 1 Arsenal

16 April 2012 Arsenal 1 – 2 Wigan Athletic

5 May 2012 Arsenal 3 – 3 Norwich City

13 May 2012 West Bromwich Albion 2 – 3 Arsenal (ENORMT heldig seier)

 

I mine tips tar jeg utgangspunkt i dagens form + vår generelle tendens til å kollapse i slutten av hver sesong.

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

Det er nok større sannsynlighet vi driter oss ut hjemme enn borte slik jeg ser det og avgir poeng.

Av de bortekampene vi har igjen er det vel Swansea jeg tror vi får størst problemer med, men på en god dag bør vi ta de også.

 

Og det var jo ganske tydelig at Wenger på forhånd av Tottenham hadde tatt noen grep for å demme opp for Bale. Problemet er vel heller at visse fans ikke er enige i grepet, da det at Ramsey fikk plass sentralt på bekostning av Podolski skulle starte skapte furore blandt enkelte her inne. Ramsey var et godt valgt sammen med Arteta for å ta ut Bale, og vi lykkes ganske godt med dette. Bortsett fra disse minuttene da forsvaret sovnet totalt og ødela kampen hadde vi rimelig god kontroll på Bale i midten. At Wenger liksom aldri vurderer motstanderen tror jeg faktisk ikke på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...