Gå til innhold

Garanti på 360 på Elkjøp?


Anbefalte innlegg

Som texaco over sier.

 

Jeg kjenner de som jobber på lageret på lokale elkjøp butikken.

De får inn ganske mange 360'r og foreslår for kunden at de kan ringe selv. Fordi det går raskere. Samt at det sparer de for arbeid/tid som kunden lett kan gjøre selv.

(samme tid som å dra med seg 360'n til butikken, vente i kø og fylle ut papirer der kan brukes på telefon til xbox hotline.)

De må fortsatt vente like lenge på DHL som du måtte ha gjort, men de bruker kanskje lengre tid på å kontakte xbox kundeservice. Venter kanskje noen dager for å samle opp litt box'r.

Og når de mottar de igjen så tar det kanskje litt tid før de får ringt til deg fordi de har mye andre varer å gå gjennom.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har allerede sendt den inn på reperasjon 2 ganger nå, dette blir den tredje så da har jeg rett til å få hevet kjøpet mitt mener jeg.

 

Kjøpte xboxen når den kom ut i desember i 2005.

9438993[/snapback]

Hvis den har hatt samme feil alle gangene har du rett til det.

9439234[/snapback]

 

Ja jeg har rett til det.

Kom tilbake fra Elkjøp nå og sjefen hadde AKKURATT gått, (hmm) så ejg skulle komme tilbake i morgen igjen.

Får se i morra da, det blir den siste gangen jeg drar tilbake. SKAL ha penga tilbake eller noe fra Elkjøp for 3500 som boxen kosta ny.

 

Som Alastor sa tidligere ; § 29. Retting og omlevering (avhjelp)

 

Forbrukeren kan velge mellom å kreve at selgeren sørger for retting av mangelen eller leverer tilsvarende ting (omlevering). Dette gjelder ikke hvis gjennomføring av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader.

 

Ved avgjørelsen av om kostnadene er urimelige etter første ledd annet punktum, skal det særlig legges vekt på verdien av en mangelfri ting, mangelens betydning og om andre beføyelser kan gjennomføres uten vesentlig ulempe for forbrukeren.

 

Selv om forbrukeren verken krever retting eller omlevering etter loven, kan selgeren tilby retting eller omlevering dersom dette skjer uten opphold. Dersom selgeren sørger for slik retting eller omlevering i samsvar med loven, kan forbrukeren ikke kreve prisavslag eller heving.

 

§ 30. Gjennomføring av avhjelp

 

Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren.

 

Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig.

 

Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres.

 

Dersom det ikke foreligger en mangel, kan selgeren bare kreve betaling for undersøkelser som har vært nødvendige for å avgjøre om det foreligger en mangel, og betaling for reparasjon av tingen, dersom selgeren har gjort forbrukeren uttrykkelig oppmerksom på at han eller hun selv må dekke slike kostnader.

 

§ 31. Prisavslag

 

Dersom mangelen ikke rettes eller tingen omleveres i samsvar med §§ 29 til 30, kan forbrukeren kreve et passende prisavslag slik at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand på leveringstiden.

 

Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for forbrukeren.

 

Forbrukeren kan ikke kreve prisavslag ved salg av brukte ting på auksjon hvor han eller hun har anledning til å være til stede.

 

§ 32. Heving

 

I stedet for prisavslag etter § 31 kan forbrukeren heve avtalen, unntatt når mangelen er uvesentlig.

 

link: http://lovdata.no/cgi-wift/wiftldles?doc=/...mne=avhjelp

Lenke til kommentar
Som texaco over sier.

 

Jeg kjenner de som jobber på lageret på lokale elkjøp butikken.

De får inn ganske mange 360'r og foreslår for kunden at de kan ringe selv. Fordi det går raskere. Samt at det sparer de for arbeid/tid som kunden lett kan gjøre selv.

(samme tid som å dra med seg 360'n til butikken, vente i kø og fylle ut papirer der kan brukes på telefon til xbox hotline.)

De må fortsatt vente like lenge på DHL som du måtte ha gjort, men de bruker kanskje lengre tid på å kontakte xbox kundeservice. Venter kanskje noen dager for å samle opp litt box'r. 

Og når de mottar de igjen så tar det kanskje litt tid før de får ringt til deg fordi de har mye andre varer å gå gjennom.

9439576[/snapback]

 

Ja det er sant. Første gangen xboxen gikk til helvete ringte jeg elkjøp og spurte om jeg brde ringe selv eller komme med den dit og da sa de at jeg kunne velge om jeg ville la de (elkjøp) fikse det som går treigt siden de har så mye å gjøre, eller om jeg heller bare tar å ringer kundeservice selv og får tilsendt en tom pakke fra dhl, upc osv.

Uansett hva man velger så skjer det akkuratt det samma, xboxen blir sendt til tyskaland på reperasjon, det er enklere for deg og for elkjøp om du ringer selv.

 

Forbanna Microsoft, alle har noe feil på xbox360. De som sier de aldri har hatt noe feil og skjønner ikke hva alle klager over veit ikke hvor heldig de er!

Lenke til kommentar
Forbanna Microsoft, alle har noe feil på xbox360. De som sier de aldri har hatt noe feil og skjønner ikke hva alle klager over veit ikke hvor heldig de er!

9439744[/snapback]

 

Jeg trodde de hadde PS3 jeg? :innocent:

 

Fra spøk til alvor. Så at TV2 også skulle ha ett innslag ang. X360 på TV2 hjelper deg... big surpirse det. Hadde nå håpet at de skulle ha fått fikset problemene med den nye Elite modellen.. hva er lissom vitsen med å gi den ut nå da, om de må "patche" den rett etterpå. Da kunne de vel ventet til Falcon med dem også?

Lenke til kommentar
Forbanna Microsoft, alle har noe feil på xbox360. De som sier de aldri har hatt noe feil og skjønner ikke hva alle klager over veit ikke hvor heldig de er!

9439744[/snapback]

 

Jeg trodde de hadde PS3 jeg? :innocent:

 

Fra spøk til alvor. Så at TV2 også skulle ha ett innslag ang. X360 på TV2 hjelper deg... big surpirse det. Hadde nå håpet at de skulle ha fått fikset problemene med den nye Elite modellen.. hva er lissom vitsen med å gi den ut nå da, om de må "patche" den rett etterpå. Da kunne de vel ventet til Falcon med dem også?

9439772[/snapback]

 

Ja, sant det.

Vits å gi ut den samma shiiten med større hdd og i svart? Jo bare for å tjene penger! hmpf

Kunne heller brukt mer tid på å fikse problemene de veit om også gi den ut kanskje hvis de ikke hadde tenkt litt på oss som kjøper dritten dems. =P

Lenke til kommentar
Xboxen min begynte å låse seg etter 5 min spilling, stakk bort til elkjøp og fekk med meg en ny på garantien (ca 1 år gammel) hadde den en uke før den begynte å klikke, stakk bort til elkjøp igjen og fekk ny på garantien.  :)

 

Bra elkjøp!  :thumbup:

9440383[/snapback]

 

Da har de på elkjøp vært greie mot deg

9440404[/snapback]

 

Det med at man er "avhengige" av produktet kan diskuteres.

 

Jeg er medlem i en klan og går glipp av ganske mye nå mens Xboxen er inne til rep. 4 uker uten boks betyr MYE for meg..

Lenke til kommentar
Forbanna Microsoft, alle har noe feil på xbox360. De som sier de aldri har hatt noe feil og skjønner ikke hva alle klager over veit ikke hvor heldig de er!

9439744[/snapback]

 

Jeg trodde de hadde PS3 jeg? :innocent:

 

Fra spøk til alvor. Så at TV2 også skulle ha ett innslag ang. X360 på TV2 hjelper deg... big surpirse det. Hadde nå håpet at de skulle ha fått fikset problemene med den nye Elite modellen.. hva er lissom vitsen med å gi den ut nå da, om de må "patche" den rett etterpå. Da kunne de vel ventet til Falcon med dem også?

9439772[/snapback]

 

Ja, sant det.

Vits å gi ut den samma shiiten med større hdd og i svart? Jo bare for å tjene penger! hmpf

Kunne heller brukt mer tid på å fikse problemene de veit om også gi den ut kanskje hvis de ikke hadde tenkt litt på oss som kjøper dritten dems. =P

9439861[/snapback]

 

Tja, om de tjener penger på å måtte bytte ut de nye Elite modellene X antall ganger også kan diskuteres, men jeg tipper nei :)

Lenke til kommentar

Da jeg kjøpte min Xbox på lefal kjøte jeg med 3 års dumbass forsikring. Og siden det har seg slik at Elkjøp og Lefdal er omentrent samme sjappa, kan jeg da dra til elkjøp med min ødelagte xbox å bruke forsikringen jeg kjøpte på lefdal? Har igrunn passet fint siden jeg ikke har noen lefdal i umiddelbar nærhet.

 

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Da jeg kjøpte min Xbox på lefal kjøte jeg med 3 års dumbass forsikring. Og siden det har seg slik at Elkjøp og Lefdal er omentrent samme sjappa, kan jeg da dra til elkjøp med min ødelagte xbox å bruke forsikringen jeg kjøpte på lefdal? Har igrunn passet fint siden jeg ikke har noen lefdal i umiddelbar nærhet.

 

Noen som vet?

9487237[/snapback]

Det er riktignok samme eier til disse kjedene, men forsikringen tror jeg nok du må holde deg til den kjeden du kjøpte den hos.

Lenke til kommentar
Da jeg kjøpte min Xbox på lefal kjøte jeg med 3 års dumbass forsikring. Og siden det har seg slik at Elkjøp og Lefdal er omentrent samme sjappa, kan jeg da dra til elkjøp med min ødelagte xbox å bruke forsikringen jeg kjøpte på lefdal? Har igrunn passet fint siden jeg ikke har noen lefdal i umiddelbar nærhet.

 

Noen som vet?

9487237[/snapback]

De har samme eiere, men det stopper der.

 

Spørsmålet her er: Har DU ødelagt den, eller har den red-ring-saken?

 

Om du har ødelagt den, så skal du ikke til lefdal, da skal du ringe forsikringsselskapet, så ordner de resten.

 

Om den har gått i stykker av seg selv, så har forsikringen ingenting med dette å gjøre, og du kan feks ringe microsoft å få de til å hjelpe deg.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...