Gå til innhold

Ting som er hyggelige og gjør deg glad


Gjest Slettet-Axby2kEH

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Delvis skrev (5 timer siden):

Vanvittig god nyhet at Raymond er tilbake 🙂 Hvorfor gjør katter det, hvorfor ønsker de holde seg borte i perioder?

Jeg var nok litt dum og var mye av grunnen til at Raymond klarte å stikke av.. Han har egentlig ikke vært så veldig interessert i å stikke av før han gjorde det.. Så det kom som et sjokk når det skjedde.. 

Nå er han hjemme igjen og jeg er så ufattelig takknemmelig for det. 

Jeg har ikke fått sove noe særlig i natt da Raymond har drevet å mjauet veldig mye, han virker veldig anspent. Men det er nærmest deilig framfor at han ikke er hjemme. Det utfattelig fine med Raymond er at han lot meg begynne å kose han etter en liten stund. Var mye blinking med øynene og signaler som var det som gjorde at dette ble en suksess. Han var til å begynne med veldig veldig redd og stresset fordi han var nettopp blitt fanget i en felle. Så han løp rundt og var rett og slett skikkelig forvirret. Men nå har han klart å roe seg ned, og mjauingen har endelig også tatt av..

Tenker å legge meg ned på sofaen og sove litt nå som han ligger i vinduskarmen på soverommet mitt.. 

Han pisset forøvrig i/ved en katteseng som er en av favorittplassene hans.. Så nå har jeg hevet den i vaskemaskinen så han kan bruke den igjen snart.. 

Mjauingen antar jeg kommer til å avta etter et par dager / uker.. Dette er noe jeg også opplevde når jeg hadde han i fosterhjem for første gang. Da var det mange netter hvor han satt å mjauet.. Det har vært i ett sett i natt men heldigvis avtok det.

Har vært å tatt ned alle plakatene jeg og mine venner satt opp, fint å ikke la det forsøple. 

Mannen med ljåen skrev (5 timer siden):

Hankatter drar på damejakt. Best å kastrere dem.

Stemmer det. Heldigvis var han både kastrert og chippet. Som Dyrebeskyttelsen kaller det: chip og snip :p 

Skrev dette på facebook forøvrig om de tre tingene som skjedde iløpet av de siste 24 timene.. 

Sitat
Har vært noen spesielle 24 timer nå.
Ble oppringt igår av en koselig nabo her i Mathopen som ringte og ville si ifra om at en katt var blitt påkjørt. Katten var heldigvis ikke Raymond, og jeg møtte familien utenfor Coop Extra når jeg gikk for å se om det var Raymond.. Det viste seg at den ene guttungen i familen fant han.. Ingen barn burde se deres dyr i en slik tilstand.. Og det verste er at vedkommende som kjørte på dyret virker å ha forlatt stedet uten å si ifra.
Min gode venninne Dizzy, en brite som bor i Tsjekkia, fikk dessverre beskjed igår at moren hennes er i kunstig koma og ble flydd til sykehus. Det virker til at hun muligens ikke overlever, ufattelig triste nyheter.. Jeg krysser fingrene mine for at hun overlever. Hun har vist hatt smerte over flere år..
Så er det den ene gladnyheten som gjorde at livet mitt ble litt lyser. Raymond kom hjem igjen. Jeg er så ufattelig takknemlig for at han her hjemme. Men jeg tenker på disse to angre tingene og jeg ser hvor heldig jeg var. Han kunne blitt påkjørt og han kunne kanskje aldri kommet hjem igjen uten noen tegn til hva som eventuelt hadde skjedd han, jeg er veldig heldig og jeg er så takknemlig for det.

 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
DukeNukem3d skrev (2 timer siden):

Du eller katten? 

Katten er veldig sliten virker det som.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Dubious skrev (3 timer siden):

Har brukt blodtrykksmedisin i noen måneder nå, og det er ikke akkurat det som gjør meg glad.

Men etter at jeg begynte så har jeg nesten ikke hatt hodepine, og hukommelsen har blitt mye bedre.
Før så kunne jeg knaske en eske paracet i måneden, i august tok jeg 2 piller. 

Det er så sykt godt å høre, at medisinen hjelper 😄🥰 Veldig mange opplever bedring av migrene eller hodepine av blodtrykksmedisin. Candesartan?

Lenke til kommentar
Gaea skrev (3 minutter siden):

Det er så sykt godt å høre, at medisinen hjelper 😄🥰 Veldig mange opplever bedring av migrene eller hodepine av blodtrykksmedisin. Candesartan?

Ja.  Fungerte på første forsøk.

Jeg gikk til legen for en vond arm, men nevnte hodepine i samme slengen, så legen målte blodtrykket og skrev ut medisin med en gang.   4 år siden sist jeg var til legen.
Høyt blodtrykk kom ikke opp som årsak for hodepine med Google...

Lenke til kommentar
Dubious skrev (58 minutter siden):

Ja.  Fungerte på første forsøk.

Jeg gikk til legen for en vond arm, men nevnte hodepine i samme slengen, så legen målte blodtrykket og skrev ut medisin med en gang.   4 år siden sist jeg var til legen.
Høyt blodtrykk kom ikke opp som årsak for hodepine med Google...

Så bra det fungerte på første forsøk. 😁 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...