Gå til innhold

Ting som er hyggelige og gjør deg glad


Gjest Slettet-Axby2kEH

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Var på møte idag med en av mine nye ledere på sykehuset hvor jeg har fått jobb, og hadde fått høre at jeg ble varmt anbefalt av andre.  ❤ blir så satt ut på en positiv måte. 

Leder vet jeg har vært syk lenge men det har ingenting negativt å si, heller en styrke fordi jeg også har opplevd å være pasient selv. Leder er mye mer opptatt av hva jeg kan og ekstra gøy er det at vi begge to brenner faglig for de samme tingene og har gode faglige diskusjoner. Flott med en leder som også jobber noe klinisk og som er av samme fag som meg. Jeg tror dette blir bra!🥰

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
:utakt skrev (På 3.8.2022 den 15.07):

Har vi i det hele tatt hatt "supervarme" i Norge i år? Vi hadde noen dager med 26-28 grader i Oslo, men det er jo ikke noe unormalt med det. 

Har vel hatt litt vel mange slike dager, iforhold til i gamle dager, og litt lite regn, har vært slik noen år så er vel nye "normalen".

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Nye glass på brillene! Utrolig digg med sylskarp syn. Veldig fornøyd med Teigland her i Bergen. Optikeren jeg går til har spesialisering innen keratoconus så det hjelper veldig på slik at styrken blir så godt som mulig. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

En liten ny nyhet som jeg tenker påsser inn i tråden: Raymond var utenfor huset i natt!! Han stakk dessverre til skogs men er sltså i området som er en stor lettelse.

 

20220825_030117.jpg

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
7 minutes ago, Omnia vincit amor said:

En liten ny nyhet som jeg tenker påsser inn i tråden: Raymond var utenfor huset i natt!! Han stakk dessverre til skogs men er sltså i området som er en stor lettelse.

 

20220825_030117.jpg

Godt å vite at Raymond fortsatt er med oss. :) 

Vår gamle katt klorte seg fri under en kjøretur til hytta for mange år siden (Villkatt av natur). Vi var da ca 8 mil hjemmefra og langt oppe til fjells.

Nokså nøyaktig 1 år senere kom katten på døra hjemme og latet som ingenting hadde skjedd.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Idag hadde jeg siste time på DPS. Hadde siste time med psykologspesialist på tirsdag, og siste time idag med psykomotorisk fysioterapeut. 

Vi endte opp med å gråte litt begge to da vi holdt på avrunde siste timen, også fikk jeg en god lang klem fra fysio. Jeg har gått i traumebehandling i 1,5 år og fått så utrolig god hjelp på DPS. Fastlegen og NAV har også vært fantastiske støttespillere, men vil fokusere på DPS i dette innlegget fordi jeg nå avslutter kapittelet mitt hos dem nå. Jobber ikke fullt enda fordi jeg har noe medisinsk behov å ivareta, men jeg skal tilbake 100 % på sikt. 

Psykologspesialisten kommenterte på tirsdag at det har vært kjekt å følge meg, og se den bedringen jeg har hatt. Fysio sa det samme, og at jeg hadde vært en "drømmepasient" fordi jeg jeg har lagt ned så mye innsats for å bli bra fra PTSD, jeg har fulgt opp det de har anbefalt meg å gjøre på egenhånd og stått på når det har vært tøft.  Psykologspesialisten tror at jeg kommer til å greie meg bra videre i livet. Gikk gjennom epikrise på tirsdag og jeg følte meg respektfullt omtalt og alt som var relevant var tatt med. Grundig og bra skrevet epikrise. 

Jeg hadde et svært stort funksjonstap og høyt symptomtrykk da jeg ble henvist til DPS. Nå lever jeg som normalt. Jeg har kommet meg tilbake i jobb, jeg er med venner, jeg har begynt å ta opp fritidsinteressene mine igjen, jeg tar tilbake livet mitt og rett slett. 

Tusen takk til behandlerne mine på DPS, som har tatt meg på alvor, vært fleksible, og genuint opptatt av at jeg skal få det bedre. Dere har vært betydningsfulle for meg. Det dere gjør er viktig og meningsfullt 🥰

  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Se hvem som kom hjem igjen. Klarte endelig å få han i fellen som jeg lånte av noen naboer.. Han var garantert skrubbsulten! 

20220826_002243.jpg

20220826_002216.jpg

20220826_014833.thumb.jpg.af5df03d68519dc95f7b17143edf774e.jpg

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...