Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har savnet litt diskusjon rundt sjekketeknikk i tråden i det siste må jeg medgi, så fyrer opp med et spørsmål jeg håper å få svar på!

 

- Hvordan skal man beholde alfa/leder - rollen i situasjoner man enten er lite kongruente i, eller utgangspunktet ditt er veldig dårlig? For eksempel i samlinger der man har lite å bidra med pga ferdigheter/kunnskapsnivå, eller i situasjoner som er rigga slik at du rett og slett må slikke dritt, som ved en kjip sjef eller lignende.

 

:)

Lenke til kommentar

Det er en ting jeg kommer på i farta, og dette hjalp meg mye med å kontrollere følelseslivet mitt. Det kan hende at du føler at du ikke er god nok. Dette er ofte noe som sitter veldig dypt, og tar lang tid å oppdage. For meg tok det to år å finne denne følelsen, og forstå den. Det at du sier du har bra bil, bra jobb etc. fikk meg til å stusse. Føler du at du hadde mistet henne uten dette?

Nei, Men jeg ble fortalt av en god kompis at hun falt for meg pga. Min personelighet, Mine interesser (Vi har en god del til felles), Min stil, Synspunkter osv. Og min selvstendighet. Hun liker at jeg er en "Sånn" kar som klarer seg selv osv. Men hun liker at jeg kanskje er hakket over "Regulære" gutter. Jeg vet ikke, Ikke for å skryte lix, Men ville påstå jeg har det godt når jeg kjører BMW 328i E46, Kjøper dyre klær, Ny Gaming pc, Parfyme, Går på restaurant osv..

 

Vel det jeg prøvde og si antar jeg er at jeg vet at jeg har henne uansett fordi JEG vet jeg vil alltid være hakket over andre gutter (I tillegg til at hun er glad i meg :p) la oss si jeg gjør det slutt bare sånn "Hypotetisk" så ville hun savnet såklart først meg, Men alle de andre tingene jeg har og drar igang som er en del av rett og slett er å være med meg fordi det er ting som JEG må ha/bruker for å trives i denne verdenen. Såklart andre får være med på morroa når de omgås med meg.

Asså ja hun ville savnet meg, Men nå vet hun at hun ikke får sitte på med i BMW 328'n lenger fordi vi ikke er sammen hvis du skjønner :p

 

1. Hvis jenten har et behov for å flørte med andre gutter så er det ikke greit, og en indikasjon på at hun kjeder seg i forholdet.

 

2. Nå er ikke poenget at du skal slutte med all form for kjærlighetstegn, men du skal gjøre det mer spennende for hun.

 

-Samtidig skal du gjøre deg litt utilgjengelig for hun ved å ikke be hun ut mer enn en gang i uken, og ikke holde forbindelse med hun hver eneste bidige dag - eller i det minste HA DINE EGNE TING Å STYRE MED. Poenget er at hun skal tenke "Jeg har lyst til å være med han, men han er opptatt med noe" og "han har blitt så spennende". For faktum er at ved å gjøre disse tingene så skiller du deg ut fra mengden av gutter, du er ikke lenger en som sier alt for at hun skal like han, og du er ikke lenger en som dropper alle planer for at hun skal like han - du er en mann med bein i nesen, men som samtidig VISER at du elsker henne. Det handler om å være en positiv utfordring. En sterk mann som ikke blir tråkket på av kvinnen - men som samtidig er kjærlig.

-Ario :)

1. Hun kjeder seg ikke i forholdet, Egentlig så er hun altfor glad i meg, Og hun sier at hun er glad i meg minst 4 ganger når vi er sammen, Sagt fra morgen til natt, Blir fordelt sånn sett. Det som er viktig å få fram er at nå er vi blitt sammen for ca 1 mnd. Siden. Så vi er i oppstartsfasen, Egentlig grunnen til at jeg kom hit var for å si at jeg liker dårlig hvis eller når jenten min skulle begynne å få god tone med andre.. JEG VET at hun er glad i meg og at hun ikke har det som trengs for å være utro, Men likevel er det så sykt irriterende for jeg får sånne følelser jeg ikke kan stenge ute når jeg er i nærheten og de vedkommende det gjelder har en god tone. Fordi jeg tenker sånn at OK, Hvis de har en god tone, Og jeg plutselig er uinteressant en periode og den "gutten" kanskje er veldig kjekk eller søt så kan det hende hun finner andre veier for å holde seg gående. Dette er såklart høyst usannsynelig. Im just sayin that, Jeg får faktisk sånnt framtids-vision når jeg tenker på en eventuell samtale som oppstår mellom hun og f.ex en gutt vi møter på fest (Fordi vi fant ut at denne helgen ville vi på fest sammen f.ex) Og mob.nr kan utveksles fordi de har samme interesser osv. Og da er det plutselig greit og utveksle nr? De skulle jo bare treffes fordi de begge liker golf? Og så vokser det ikke sant.

 

Jeg kan fint slappe av, For ingenting av dette har faktisk skjedd, Jeg er vel her mer fordi jeg vil være forberedt og vite hva jeg skal gjøre hvis noe sånt skjer. Problemet er at jeg jobber i ukene. Hun bor i en by som er 15 min å kjøre fra meg. All den tiden jeg har er i helgene og da føles det ut som at vi har vært borte fra hverandre lenge.. Det å ditche henne en helg for å gjøre noe JEG har lyst te som f.ex ta med PCen på LAN for å være med gutta ville føles slemt gjort mot henne, Men kan faktisk være en nødvendighet? Nå har vi det kjempeflott i forholdet. Vi koser oss, Klemmer hverandre og ligger i sengen og bare chillern og det er en sånn god-følelse i magen hele tiden. Ingenting er som å ha en jente du faktisk kan være glad i som du holder rundt og er søt og er også veldig glad i deg.

 

2. Problemet er at hvordan gjøre seg spennende for henne? Jeg har jo så altfor liten tid pga jobben fra Man-Fre. at i helgen gjør jeg noe annet og BARE FOR EN helg så ville hun helt sikkert tro jeg har funnet en annen :!: Vi er som sagt i oppstartsfasen, Så vi er veeeldig glade i hverandre og begge vil være med hverandre når det er mulighet, Faktisk vil hun mer enn meg. Jeg er litt iskald og sier ikke "Savner deg, Gleder meg til neste helg" osv. Hun gjør det, Jeg gjør også det, Men sier det ikke. Sånn sett regner jeg med på at hun ser på meg som en litt sterkere kar psykisk og knekke eller at jeg liksom ikke svarer på alt av kjærlighet som hun kommer med for hadde jeg gjort det så tror jeg hun ville sett på meg som en svak type som er altfor glad i henne og da tror jeg hun ville føle at hun har en frihet siden HUN VET hvor HUN HAR MEG, Og egentlig mener jeg nå i dette øyeblikk at du skal gjøre deg sånn at hun IKKE VET HELT hvor hun har DEG. For da blir du interessant ;)

 

Men i det siste så har jeg vært hos henne hver eneste helg, Jeg føler jeg har blitt mini-tøffel akkurat der. Hun har vært hos meg EN gang. Men problemet er at jeg vil jo også være med henne og siden hun har ingen måte å flytte på seg blir det gjerne til at hun ikke kommer seg til meg ;( Det du sier om at man skal være opptatt med noe kunne jeg ikke vært mer ENIG i, Problemet mitt er rett og slett jeg har ikke tid. Man-Fre. Går til jobbing og etter jobb så er det trening (Heey see enda ett poeng som hun er facinert av meg på at jeg trener også).. Så helgen VIL jeg SELV bruke på å være med henne, Men det kunne vært morro at hun tar det som en selvfølge en helg, Men så drar jeg heller på LAN og hun må være uten meg.. Jeg tror hun ville skjerpet seg veldig på kort tid :) Jeg tror hun da ville dukket opp på LAN rett og slett fordi hun fikk ikke tak i meg eller at hun vil ikke miste meg som mini-tøffel angående at (Du-skal-være-med-meg-i-helgene) Men det er jo her man bygger ett sterkt forhold? At hun ser at jeg har andre interesser og at jeg faktisk kan kose meg uten henne også ;)

 

 

Har et tips. Nå er det snakk om en kjæreste, ikke en date, ikke ei jente du har møtt på byen osv. Dette er faktisk en person som skal stå deg veldig nært, og som du skal oppleve mye sammen med. DRIT i å prøve å spille noe spill med utilgjengelighet eller whatnot når dere har blitt sammen. Hun liker deg sånn du er! Vær deg selv! Simple as that. Enten er du god nok som du er, eller er du ikke det. Om dere skal være sammen i lengden funker det ikke å sultefore henne på kjærlighet, det blir bare dumt. Vær deg selv, be your BEST self - selvfølgelig. Lov å overraske henne, gjøre litt ekstra husarbeid osv osv men gjør det FORDI DU VIL GLEDE HENNE, ikke fordi du skal playe henne. Har du noe annet du skal finne på en helg, gjør det, men ikke finn på noe bare for å "playe" henne. DET ER IDIOTISK. Dere er sammen. Slapp av, vær deg selv. Er ikke ditt egentlige jeg godt nok, så er det bedre å finne noen som setter pris på deg bedre. Dette går bare inn i en ond spiral hvor du hele tiden må finne på ting for å "lure" henne sammen med deg.

 

Du er sikkert en helt knall fyr med masse kvaliteter som hun liker. Dere har det nok mye morro sammen. Fortsett å ha det morro, fortsett å være deg selv så går alt bra.

Endret av danba
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har på følelsen av at folk som har drevet med PU, og som har nettopp kommet i et forhold er de som er usikker, redd eller bekymret for hver minste ting enn en som ikke hørt om PU før. Kan dette være pga man vet at det finnes folk der ute og som driver med akkurat samme spillet, og er derfor redd for at noen skal prøve seg på dama?Postet av anonym: 25c71e555755c2d59db916a40e8d8f27

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har på følelsen av at folk som har drevet med PU, og som har nettopp kommet i et forhold er de som er usikker, redd eller bekymret for hver minste ting enn en som ikke hørt om PU før. Kan dette være pga man vet at det finnes folk der ute og som driver med akkurat samme spillet, og er derfor redd for at noen skal prøve seg på dama?Postet av anonym: 25c71e555755c2d59db916a40e8d8f27

 

Eller fordi "PU" (setter i anførselstegn fordi jeg ser på dette som en bevisstgjøring for forbedre seg generelt i livet, ikke bare pga damer) plutselig har gjort det oppmerksom på så mye mer (toneleie, kroppsspråk, ordbruk, kroppsholdning)?

 

Nå ser du deg selv i andre, og skjønner hvor lett det kan være og plukke opp damer.

Lenke til kommentar

Viktig å først bli sammen med en person som en stoler på, og som en viser sitt sanne jeg til, så en vet at en kan senke skuldrene og være seg selv til den personen. Velger en seg ei skikkelig jente å bli sammen med vet en at ei sånn jente ikke vil være utro mot deg, og heller ikke innlede noe som kan føre til et forhold (så lenge dere har det bra med hverandre). Ganske simple math.

Endret av danba
Lenke til kommentar

eh, FEIL! Selv de mest ordentlige jentene kan være utro. Alle kvinner er stand til å begå utroskap, det er bare til å tillpasse seg til den kvinnen man prater med. Grave informasjon om den personen man prater med, bruke det til sin fordel og vidreføre den informasjonen ved den og den situasjonen.

Endret av Laffe
  • Liker 2
Lenke til kommentar

eh, FEIL! Selv de mest ordentlige jentene kan være utro. Alle kvinner er stand til å begå utroskap, det er bare til å tillpasse seg til den kvinnen man prater med. Grave informasjon om den personen man prater med, bruke det til sin fordel og vidreføre den informasjonen ved den og den situasjonen.

 

Jesus, dette er ikke noe sjekkeseminar. Det jeg sier er at en skal finne seg ei jente som ikke er den typen som er utro. Med det mindsettet der kommer du til å slite den dagen du får deg dame :) Jeg vet så mye at dama mi ikke vil være utro, fordi en random person hun møter på byen ikke kan måle seg med meg. Viktig å kunne føle det når en er sammen med noen.. :)

 

Til du som spurte spørsmålet: Høres ut som du må be jenta di komme mer til deg, si til henne hva du føler med å flørte med andre. Føler du deg ikke vel med at hun flørter med andre sier du ifra, simple as that. Et forhold fungerer ikke om du skal drive å føle deg usikker hele tiden, og er hun en grei jente aksepterer hun dette og tenker at hun heller vil at du skal føle deg vel, enn å flørte med andre. Videre virker det som du tenker og analyserer veldig mye, høres ut som du kanskje skal jobe litt med din egen selvtillitt så du får det litt bedre med deg selv.

Endret av danba
Lenke til kommentar

PLizket, tror du tenker litt mye, men det gjør så mange andre også. Husk at nå som hun er mere trygg på deg så er hun igjen mindre redd for at du ikke godtar henne, og hun vil stole mer på deg. Dersom du er oppriktig glad i jenta, så må du bare overse at hun sier disse tingene, eller så må du spørre eller si rett ut at du driter i hvem hun kjenner som er kjente og ditt og datt. Jeg har selv måtte gapet over mye, mange ganger, og ofte så hjelper det veldig mye å bare sette seg ned med personen og SNAKKE OM DET.

 

:)

Lenke til kommentar

 

-Personeligheten min har gått fra og være "gutten" som eeer så glad i henne til "mannen" som er sterk og kul, Er bestemt og proaktiv.

 

 

Høres flott ut dette, men disse innleggene dine overbeviser ikke meg.

Åssen skal du vise henne dette, når du ikke klarer å overbevise oss på forumet en gang?

Tenk litt mindre, ta ting litt mer som det kommer, og for guds skyld, slutt å fortell oss om den fete jobben din, de fete klæra dine, den fete bilen din. Jeg er ihvertfall ikke interessert i å høre på selvskryt. Selvsikkerheta di må komme innenfra, ikke i form av ting du eier.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

En annen ting jeg gjerne vil lette av hjerte er denne tingen som irriterer meg.. Hun har sine connections.. F.ex en gang vi skulle gå romantisk tur sammen og på veien da vi kjørte ut dit fortalte hun om at hun hadde snakket sammen med en svensk vokalist fra ett band og husker ikke helt ossen det ble sagt, Men at hun kunne få lov og henge med de hvis de kom til norge osv..

 

Simplyfied "LOOK AT ME, IVE GOT CONNECTIONS, DO YOU?" Det er faktisk sårende og irriterende at JENTA i forholdet sier at hun har så mange som gjerne vil ta imot henne (Og gjerne litt overklasse folk).. Da føler jeg meg litt sånn.. Ok ekke jeg bra nok? Føles ut som at hvis vi skulle krangle en gang så vil hun ringe og fortelle hvor kult hun har det med disse folka :!:

 

Bare for å.. Vet ikke prøve å vise at hun er well-connected og at jeg skal tro sånn sett at hun har høy rank og verdt og holde fast på?

 

Jeg ville tenkt mer i denne retningen:

 

"Simplyfied LOOK AT ME, I'M INSECURE AND BUSTING MY ASS TRYING TO IMPRESS YOU!"

 

Ut ifra hva du skriver virker det i det store og hele som om hun prøver veldig hardt å imponere deg, det er iallfall dithen jeg ville ha tolket slike handlinger. For ikke å snakke om at det er en mer produktiv tankerekke enn "Fahn, jeg blir utklasset av ei jente" :p

 

Når det er sagt virker det også som om du har en tendens til å tolke ting i verste mening, og den mentale styrken du nevner hjelper ikke noe særlig når du bare bruker den til å banke deg selv. Jeg er muligens på tynn is her, men innlegget ditt lukter litt av selvsabotasje og "worst case scenario"-tenking. Det virker dessuten som du tenker for mye "game" og forsøker å pønske ut mottrekk til ting som i det store og hele bunner i din egen tolkning av en gitt situasjon, samt at du virker usikker på hvor du står og er redd for å miste henne. Slapp av, mann. Nyt tida du har med henne, istedenfor å tenke på hva hun mener med X eller Y. Husk den fete fyren som faktisk fikk henne på kroken og at han finnes inni deg hvis du bare lar ham slippe til.

 

Mine 2 cent.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

-Personeligheten min har gått fra og være "gutten" som eeer så glad i henne til "mannen" som er sterk og kul, Er bestemt og proaktiv.

-Jeg kommer til å fortelle bittelitt om at jeg har ett kult liv som du ikke er en del av (IKKE PÅ DENNE MÅTEN, men f.ex meg og Erling kjørte fra en kompis sin Racerbil da du var borte osv.) Fore litt på med dette ;)

-Vise at jeg rett og slett har det gøy, Og du er heldig som har meg fordi JEG vet at DU vet dette, Derfor så kan du bare legge deg på ryggen med en gang som en hund, Med labbene i været og være snill pus ;)

 

Er du sikker på at denne bilen og det som skjer rundt den er noe hun digger? Personlig har jeg ingen erfaring med jenter og bilinteresse. Enda mindre at de skulle synes det var megafett at du kjørte fra en fyr i "racerbil". I tillegg til det faktum at jeg tviler på det er dette hun verdsetter ved deg, er det jo særdeles selvmotsigende mot punktet over. Hvordan du har gått fra gutt til mann når du fortsatt kjører om kapp på norske veier? Om noe er det særdeles idiotisk. Med mindre det var på en racerbane. Noe det ikke høres ut som det var.

 

I tillegg høres du ut som et premiedyr i måten du skriver på. Du har allerede kapret jenten. Trenger ikke overbevise hverken meg eller andre om hvor fantastisk du er.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...