Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har lest mye PUA og hengt med mange fra miljøet, og har hele tiden blitt fortalt at det er viktig er å være mann, gi litt faen og være badboy, men etter å ha kommet i forhold har jeg ikke lenger lyst til å være så "badboy".

 

Hun jeg er sammen med liker at jeg er en "god gutt", og hun har blitt behandlet veldig dårlig før, og det er derfor hun liker meg på den måten jeg er.

 

Men jeg får hele tiden litt angst for å være for snill, har hele tiden i bakhodet at jenter ikke liker godgutter.

 

Hva tenker dere om dette? Har ikke lyst til å være noen annen person enn den jeg her, men noen ganger når vi f.eks skriver søte/hyggelige meldinger er jeg litt redd for å ta litt av, ettersom det er helt motsatt av det jeg har lært. Har det liksom hele tiden i bakhodet at jeg ikke kan være for snill, og er redd for at det kan ødelegge slik at hun blir lei, selv om hun liker at jeg er på den måten.

 

Er nesten sånn at jeg føler jeg liksom må være litt care noen ganger, og ikke gi henne så mye oppmerksomhet f.eks, selv om jeg ikke har lyst til det.

 

 

 

Postet av anonym: 8c6a3d294ecf930c13f939fb230080e6

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Har lest mye PUA og hengt med mange fra miljøet, og har hele tiden blitt fortalt at det er viktig er å være mann, gi litt faen og være badboy, men etter å ha kommet i forhold har jeg ikke lenger lyst til å være så "badboy".

 

Hun jeg er sammen med liker at jeg er en "god gutt", og hun har blitt behandlet veldig dårlig før, og det er derfor hun liker meg på den måten jeg er.

 

Men jeg får hele tiden litt angst for å være for snill, har hele tiden i bakhodet at jenter ikke liker godgutter.

 

Hva tenker dere om dette? Har ikke lyst til å være noen annen person enn den jeg her, men noen ganger når vi f.eks skriver søte/hyggelige meldinger er jeg litt redd for å ta litt av, ettersom det er helt motsatt av det jeg har lært. Har det liksom hele tiden i bakhodet at jeg ikke kan være for snill, og er redd for at det kan ødelegge slik at hun blir lei, selv om hun liker at jeg er på den måten.

 

Er nesten sånn at jeg føler jeg liksom må være litt care noen ganger, og ikke gi henne så mye oppmerksomhet f.eks, selv om jeg ikke har lyst til det.

 

 

 

Postet av anonym: 8c6a3d294ecf930c13f939fb230080e6

 

http://www.youtube.com/watch?v=2Fz3zFqLc3E&feature=fvwrel

 

Much?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei,

 

Har lest mye PUA og hengt med mange fra miljøet, og har hele tiden blitt fortalt at det er viktig er å være mann, gi litt faen og være badboy, men etter å ha kommet i forhold har jeg ikke lenger lyst til å være så "badboy".

 

Hun jeg er sammen med liker at jeg er en "god gutt", og hun har blitt behandlet veldig dårlig før, og det er derfor hun liker meg på den måten jeg er.

 

Men jeg får hele tiden litt angst for å være for snill, har hele tiden i bakhodet at jenter ikke liker godgutter.

 

Hva tenker dere om dette? Har ikke lyst til å være noen annen person enn den jeg her, men noen ganger når vi f.eks skriver søte/hyggelige meldinger er jeg litt redd for å ta litt av, ettersom det er helt motsatt av det jeg har lært. Har det liksom hele tiden i bakhodet at jeg ikke kan være for snill, og er redd for at det kan ødelegge slik at hun blir lei, selv om hun liker at jeg er på den måten.

 

Er nesten sånn at jeg føler jeg liksom må være litt care noen ganger, og ikke gi henne så mye oppmerksomhet f.eks, selv om jeg ikke har lyst til det.

 

 

 

Postet av anonym: 8c6a3d294ecf930c13f939fb230080e6

 

Selvfølgelig kan du være "snill gutt". Man må ikke være badboy så lenge man klarer å opprettholde flørting, erting (teasing) og ikke være pus. Klassiske eksempelet som "Hvilken kinofilm skal vi se? " hvor du da ikke må svare "samme for meg", men heller bestemme en film.

 

Div småting :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei,

 

Har lest mye PUA og hengt med mange fra miljøet, og har hele tiden blitt fortalt at det er viktig er å være mann, gi litt faen og være badboy, men etter å ha kommet i forhold har jeg ikke lenger lyst til å være så "badboy".

 

Hun jeg er sammen med liker at jeg er en "god gutt", og hun har blitt behandlet veldig dårlig før, og det er derfor hun liker meg på den måten jeg er.

 

Men jeg får hele tiden litt angst for å være for snill, har hele tiden i bakhodet at jenter ikke liker godgutter.

 

Hva tenker dere om dette? Har ikke lyst til å være noen annen person enn den jeg her, men noen ganger når vi f.eks skriver søte/hyggelige meldinger er jeg litt redd for å ta litt av, ettersom det er helt motsatt av det jeg har lært. Har det liksom hele tiden i bakhodet at jeg ikke kan være for snill, og er redd for at det kan ødelegge slik at hun blir lei, selv om hun liker at jeg er på den måten.

 

Er nesten sånn at jeg føler jeg liksom må være litt care noen ganger, og ikke gi henne så mye oppmerksomhet f.eks, selv om jeg ikke har lyst til det.

 

 

 

Postet av anonym: 8c6a3d294ecf930c13f939fb230080e6

 

Vel, i såfall er det viktig å bli kjent med seg selv og finne ut hvorfor man er snill. Du kan godt være så snill du bare gidder, bare du klarer å skape spenning og ikke er snill fordi du innerst inne forsøker å få noe for det.

 

Dette er bare min personlige teori, men jeg tror "ikke bry deg", "bad boys" og alle alfagreiene som surrer i miljøet først og fremst er myntet på ferskinger som har gått i "nice guy"-fella og er snille fordi de forsøker å påvirke utfallet av situasjonen og/eller er redd for å gjøre noe "feil" og miste henne hvis de skulle finne på å ha egne meninger. Type "Jeg har fått høre at man skal være snill siden jeg var en neve stor, så hvis jeg er kjempesnill burde hun like meg/bli sammen med meg/whatever."

 

Så vær snill hvis det er det du føler for, bare pass på å vite hvorfor du er det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forvirret!

 

Jeg er betatt av en venninne. Grunnen til at jeg ble det var at hun sendte veldig flørtende signaler. Jeg vet dog at hun og en kompis av meg har rotet litt og at de klikka godt sammen. Det begynner å bli noen mnd siden nå, og han har sagt at han syns hun egentlig er ganske stygg osv.. (Vet dog ikke om jeg skal tro på dette).

Ingen andre enn meg selv vet at jeg er interessert i henne.

 

Det er en mulighet for at jeg vil treffe begge to på samme fest i kveld, what to do? Han driver på med så mange jenter at han er det ikke noe synd på, men er ikke ofte jeg møter en jente jeg liker så utrolig godt som henne.. Vil ikke ødelegge vennskapet vårt og gjøre det kleint, heller!

 

Postet av anonym: 43cfe5fb36ac3be1bd07d52621a5f356

Lenke til kommentar

Kan betegne meg selv som en "snill gutt" selv, kanskje litt dumsnill av og til, men det bryr jeg meg ikke så mye om. :)

For min del er dette helt naturlig, og det å forsøke å være "badboy" faller rett og slett ikke naturlig for meg. Jeg tror som Discostu sier at man bør heller prøve å være litt dominerende, ta kontroll og være litt mer bestemt. bestem en film, tease, og oppretthold litt spenning, dog dette behøver man jo ikke gjøre hver dag! Gjør det heller litt på impuls.

 

Jeg veit hvertfall at jeg burde gjøre dette selv.

Endret av flogieboogie
Lenke til kommentar

Forvirret!

 

Jeg er betatt av en venninne. Grunnen til at jeg ble det var at hun sendte veldig flørtende signaler. Jeg vet dog at hun og en kompis av meg har rotet litt og at de klikka godt sammen. Det begynner å bli noen mnd siden nå, og han har sagt at han syns hun egentlig er ganske stygg osv.. (Vet dog ikke om jeg skal tro på dette).

Ingen andre enn meg selv vet at jeg er interessert i henne.

 

Det er en mulighet for at jeg vil treffe begge to på samme fest i kveld, what to do? Han driver på med så mange jenter at han er det ikke noe synd på, men er ikke ofte jeg møter en jente jeg liker så utrolig godt som henne.. Vil ikke ødelegge vennskapet vårt og gjøre det kleint, heller!

 

Postet av anonym: 43cfe5fb36ac3be1bd07d52621a5f356

 

 

Jeg ville snakket med kompisen din og forhørt deg om han har noen følelser/liker jenta. Hvis ikke så er det bare å være ærlig og si at du er betatt av veninnen din, og be kompisen din om å ikke "spoile" kvelden, og heller be han hjelpe deg litt. :)

Lenke til kommentar

Å være "badboy" eller "niceguy" i forhold til jenter handler egentlig om man gir eller tar i forholdet. En badboy er en som bare tar, mens en niceguy er en som bare gir. En fin posisjon er å finne balansen, hvor man gir, men samtidig forventer/får noe tilbake.

 

Nå handler ikke dette om å fysisk gi og ta ting, men en tankegang/innstilling man burde ha. Du skal f.eks. ikke kreve noe tilbake fordi du har gitt jenta en ting, men være klar over balansen i forholdet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Forvirret!

 

Jeg er betatt av en venninne. Grunnen til at jeg ble det var at hun sendte veldig flørtende signaler. Jeg vet dog at hun og en kompis av meg har rotet litt og at de klikka godt sammen. Det begynner å bli noen mnd siden nå, og han har sagt at han syns hun egentlig er ganske stygg osv.. (Vet dog ikke om jeg skal tro på dette).

Ingen andre enn meg selv vet at jeg er interessert i henne.

 

Det er en mulighet for at jeg vil treffe begge to på samme fest i kveld, what to do? Han driver på med så mange jenter at han er det ikke noe synd på, men er ikke ofte jeg møter en jente jeg liker så utrolig godt som henne.. Vil ikke ødelegge vennskapet vårt og gjøre det kleint, heller!

 

Postet av anonym: 43cfe5fb36ac3be1bd07d52621a5f356

 

 

Forvirret!

 

Jeg er betatt av en venninne. Grunnen til at jeg ble det var at hun sendte veldig flørtende signaler. Jeg vet dog at hun og en kompis av meg har rotet litt og at de klikka godt sammen. Det begynner å bli noen mnd siden nå, og han har sagt at han syns hun egentlig er ganske stygg osv.. (Vet dog ikke om jeg skal tro på dette).

Ingen andre enn meg selv vet at jeg er interessert i henne.

 

Det er en mulighet for at jeg vil treffe begge to på samme fest i kveld, what to do? Han driver på med så mange jenter at han er det ikke noe synd på, men er ikke ofte jeg møter en jente jeg liker så utrolig godt som henne.. Vil ikke ødelegge vennskapet vårt og gjøre det kleint, heller!

 

Postet av anonym: 43cfe5fb36ac3be1bd07d52621a5f356

 

 

Jeg ville snakket med kompisen din og forhørt deg om han har noen følelser/liker jenta. Hvis ikke så er det bare å være ærlig og si at du er betatt av veninnen din, og be kompisen din om å ikke "spoile" kvelden, og heller be han hjelpe deg litt. :)

 

 

 

Enig i dette, prøv å snakke litt med han. Men etter det du skriver virker det ok at prøver det, så de går nok bra:) Lykke til.

 

 

 

 

Jeg må si jeg liker snille gutter, finnes selvfølgelig en mellomting, men en slem gutt vil jeg ikke ha.

Lenke til kommentar

På byn er det ofte mange gutter som står å poser foran de flotteste jentene. Noen som har prøvd å gå bort til ei av de jentene, og viske i øret: "Ehm.. du e dritstygg" eller noe lignende? Har sett en kompis gjøre det. Man må jo ha baller for å gjøre det, men hvis en klaffer, så kommer jenta bort til deg og spør hva som er problemet ditt, og da har man allerede fått jenta alene.

 

Dog, tviler på at det funker mer enn halvparten av gangene whistle.gif

Lenke til kommentar

Tips til hvordan man ikke trenger å slå opp med personen, bare for å bli bedre i sosialesammenhenger og diverse personlige vekst?Postet av anonym: 25c71e555755c2d59db916a40e8d8f27

Regner med at du mener for å bli bedre med jenter, siden du spør slikt?

Du kan jo prøve å få til et åpent forhold, eller være utro, noe som ikke anbefales. Det letteste er nok å slå opp.

Lenke til kommentar

Det er muligheter for at jeg får en jente jeg liker over på besøk i kveld. Jeg syns hun også virker interessert. Planene mine er egentlig at vi ser på film/serie. Noen tips til hvordan jeg kan gå fram for at hun skal skjønne de emosjonelle intensjonene mine, og få til litt holding og evnt kyssing under filmen? Hun er forresten en venninne av meg, så jeg vil ikke ødelegge vennskapet vårt hvis hun ikke er interessert på samme måte som meg!

 

Postet av anonym: 43cfe5fb36ac3be1bd07d52621a5f356

Lenke til kommentar

Det er muligheter for at jeg får en jente jeg liker over på besøk i kveld. Jeg syns hun også virker interessert. Planene mine er egentlig at vi ser på film/serie. Noen tips til hvordan jeg kan gå fram for at hun skal skjønne de emosjonelle intensjonene mine, og få til litt holding og evnt kyssing under filmen? Hun er forresten en venninne av meg, så jeg vil ikke ødelegge vennskapet vårt hvis hun ikke er interessert på samme måte som meg!

 

Postet av anonym: 43cfe5fb36ac3be1bd07d52621a5f356

Prøv små berøringer, se om du får respons. Om hun berører deg tilbake, hold hender, så regner jeg med at resten går av seg selv ;)

Lenke til kommentar

På byn er det ofte mange gutter som står å poser foran de flotteste jentene. Noen som har prøvd å gå bort til ei av de jentene, og viske i øret: "Ehm.. du e dritstygg" eller noe lignende? Har sett en kompis gjøre det. Man må jo ha baller for å gjøre det, men hvis en klaffer, så kommer jenta bort til deg og spør hva som er problemet ditt, og da har man allerede fått jenta alene.

 

Dog, tviler på at det funker mer enn halvparten av gangene whistle.gif

 

Her betyr jo kroppsspråk og toneleie alt. Har selv gjort noe lignende og lykkes med det. Har du feil fremtoning kan du burne deg skikkelig på denne :)

Lenke til kommentar

Det er muligheter for at jeg får en jente jeg liker over på besøk i kveld. Jeg syns hun også virker interessert. Planene mine er egentlig at vi ser på film/serie. Noen tips til hvordan jeg kan gå fram for at hun skal skjønne de emosjonelle intensjonene mine, og få til litt holding og evnt kyssing under filmen? Hun er forresten en venninne av meg, så jeg vil ikke ødelegge vennskapet vårt hvis hun ikke er interessert på samme måte som meg!

 

Postet av anonym: 43cfe5fb36ac3be1bd07d52621a5f356

 

Hvorfor ikke egentlig?

Du ønsker jo egentlig ikke vennskap med denne jenten,du vil kysse henne og flørte med henne.

Jeg tror at du kommer til å ødlegge for deg selv hvis du skal flørte på en sånn måte at hvis ho avviser deg,så er dere fortsatt tilbake til punkt en..

 

Men behøver ikke være mye,og du behøver heller ikke å gå så fort frem,smiling,blikkkontakt,kroppspråk,små berørelser er ganske uskyldig :thumbup:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...