Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjapt spørsmål. Dama er på tur i Asia med en venninne. Turen ble bestillt en stund før vi møttes, så hun dro. Vet det blir litt festing osv. på turen. Var litt "lei seg" følelser fra min side før hun dro, og lurer på om hun syns det ble litt mye. Vi har sagt at vi elsker hverandre osv. før, men nå var hun litt tilbakeholden på den biten. Kan hende jeg tenker for mye, eller kanskje ikke...

 

Spørsmålet: hvordan oppføre meg i forhold til hvordan jeg svarer på meldinger, telefonsamtaler osv.?

Ikke mas og kleng - svar henne på mld og telefonsamtaler, og send selvfølgelig noen uoppfordret innimellom, men la hun ta mesteparten av initiativet - hun er antagelig opptatt mesteparten av dagen, så la henne ta kontakt når hun har tid, istedetfor at det ligger 14 meldinger å venter når hun kommer fra stranda. Send evt én melding "savner deg og håper du koser deg glugg! Kan du ikke ringe når du kommer inn igjen? :)"

JÆVLA SKIT!

 

Dama skriver hun er lei, 3 dager før hun kommer hjem fra Asia. Fucking SUPER. Sier at hun ikke ser noe fremtid. Sånn er det når du henger med en singel venninne veldig lenge, som ikke liker meg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Kan noen fortelle meg hvorfor jenter handler med følelser og ikke logikk?Postet av anonym: 25c71e555755c2d59db916a40e8d8f27

 

 

Det er vel slik vi er skrudd sammen, menn heller vekk fra følelser og velger systematiske og logiske løsninger, mens kvinner handler mer basert på emosjonelle. :)

 

Et godt eksempel er feks de to pilotene som måtte snu på vei fra England og måtte nødlande. De ble desperate og skrek over mikrofonen om assistanse fra personalet. Dette viste seg å vise to kvinnelige piloter. I andre tilfeller hvor jeg har hørt lydklipp av mannlige piloter hører du kun en kortfattet stemme, uten å være følelsesbasert. f. eks Hudson-landingen. :)

 

PS: Jeg sier ikke at menn er dyktigere piloter, men i en slik situasjon tar hormonene over og menn reagerer ulikt i forhold til kvinner.

Endret av flogieboogie
Lenke til kommentar

"Alt det du ikke ville ha gjort foran meg, vil jeg kalle utroskap"

 

Hva sier man til den setningen? Postet av anonym: 25c71e555755c2d59db916a40e8d8f27

 

 

Alle har rett på privatliv.

Eg ville ikkje pilla meg i nesen eller gått på dass framfor noen andre. Har ingenting med utroskap å gjøre.

Men joda, det ligg eit viktig budskap i det sitatet. "Kan du stå inne for det du gjør?"

Lenke til kommentar

Dama sier hun ikke ser noe fremtid i forholdet vårt. What to do? Jeg er 22, hun er 26. Trenger virkelig noen råd.

 

Kan lese litt av historien ovenfor her...

 

Mulig jeg husker feil nå, men var det ikke du som hadde bæsja ganske kraftig på leggen tidligere? Vært utro eller noe? Samme dama?

 

Begynner å bli en stund siden, men ganske sikker på at det var du som la ut noe i den gata. Kan sikkert være et år eller lenger siden.

Lenke til kommentar

Dama sier hun ikke ser noe fremtid i forholdet vårt. What to do? Jeg er 22, hun er 26. Trenger virkelig noen råd.

 

Kan lese litt av historien ovenfor her...

Hva er vitsen med et forhold hvis hun ikke har tro på det?

 

Vet du hva som gjør at hun ikke ser noen framtid? Det jeg kan tenke meg til uten å egentlig kjenne saken utover at hun skrev til deg at hun var lei er at hun kanskje er ute etter å etablere seg ganske snart (ikke nødvendigvis få barn) siden hun begynner å nærme seg 30, mens du som er 22 kanskje ikke har det like travelt med å bli etablert.

Lenke til kommentar

Dama sier hun ikke ser noe fremtid i forholdet vårt. What to do? Jeg er 22, hun er 26. Trenger virkelig noen råd.

 

Kan lese litt av historien ovenfor her...

 

At hun sier ordrett at hun ikke ser noen fremtid må vel gjøre det betraktelig lettere å bryte forholdet. Du kan jo ikke tvinge henne, men det du kan gjøre (som jeg tipper du kommer til) er å forsøke å overbevise henne om hvor bra du er og at du er villig til å gjøre alt for henne osv.Ikke gjør det, har hun tatt et valg så må du respektere det, uansett hvor vanskelig det er. Bryr du deg ikke om hva grunnen er som har fått henne til å plutselig endre mening? Sannsynligheten er stor for at hun har "hatt det gøy" med den single venninnen sin, og dermed ikke er så hypp på kjærestelivet lenger.

 

Si "greit", og ta det som en mann. Det er helt jævlig, faktisk noe av det vanskeligste som er. Men en ting må du understreke, og det er at dersom hun tar dette valget nå så er det ENDELIG. Det nytter ikke å komme tilbake og si at hun savner deg, for erfaringsmessig er det nettopp det hun kommer til å gjøre. Det hun nå gjør er å sende deg ut på en helvetes jævlig prosess som det mest sannsynlig tar lang tid for deg å komme over. Ta det som en mann; hvis det ender i brudd så bryt kontakten helt og vær et jævla eiketre.

Endret av Mannetøs
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Dama sier hun ikke ser noe fremtid i forholdet vårt. What to do? Jeg er 22, hun er 26. Trenger virkelig noen råd.

 

Kan lese litt av historien ovenfor her...

Hvis dere kommer til det punktet hvor man slår opp, så la HENNE slå opp... For da er det lettere for deg å kunne få henne tilbake enn hvis du hadde slått opp med henne og deretter prøvd å fått henne tilbake

Endret av Laffe
Lenke til kommentar

Dama sier hun ikke ser noe fremtid i forholdet vårt. What to do? Jeg er 22, hun er 26. Trenger virkelig noen råd.

 

Kan lese litt av historien ovenfor her...

Hvis dere kommer til det punktet hvor man slår opp, så la HENNE slå opp... For da er det lettere for deg å kunne få henne tilbake enn hvis du hadde slått opp med henne og deretter prøvd å fått henne tilbake

Nøyaktig mottsatt av hva som vanligvis er tilfellet. Slår damer opp er det som regel veloverveide avgjøresler og det er nesten umulig å få dem tilbake igjen. Og gjør man det går det ikke lang tid før de slår opp igjen. Følelsene er vekke.

 

Hvis en mann slår opp er det mannen som har "makten". Hun lurer på hvorfor og har fortsatt føleser for fyren. Det går mer inn på henne enn om hun skulle slå opp og er ikke ferdig med følelsene sine. Derfor er det enklere å få en dame tilbake hvis du slår opp enn omvendt.

 

Men i denne situasjonen har hun kommet langt i avgjørelsen allerede så det spørs om det har noe å si.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...