Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store kjærlighetstråden v3


Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke pleie overstyrer det faktum at det kun er et midlertidig middel for å nå et mål. Målet er i denne forbindelse barn.

Det finnes selvsagt forskjellige typer kjærlighet mellom mennekser. Veldig udefinert og personlig, men dog.

 

Jeg kjøper filosofien din om biologisk tiltrekning. Det jeg ikke kjøper er måten du fremstiller kjærlighet som et virkemiddel i forplantningsdelen. Kjærlighet bygger i stor grad på relasjoner. Som skapninger tiltrekkes vi etter hva som kan se ut som en ideel partner for å få barn. Som tenkende og ressonerende mennekser med personlige følelser, vil jeg si at kjærligheten slik de fleste kjenner den bygger på et annet plan.

 

Se på de relasjonene du har i livet ditt. Mor, far, brødre/søstre, gode venner etc. Vi kan trekke inn verdisyn som en viktig faktor. I et forhold gjelder ikke bare det seksuelle, men også de verdiene du finner hos f.eks venner. Dermed synes jeg tankegangen blir litt spe, da relasjoner mellom mennekser er mer komplekst enn som så.

Takk! Det var akkurat det jeg trengte å høre. Hadde en diskusjon om dette med en venn på MSN tidligere som irriterte meg litt. Påstod at alle følelser egentlig bare er en illusjon, og at alt går på instinkt. Jeg liker å tro at ekte kjærlighet er basert på noe mer enn noe så primitivt som seksuelle instinkter. Den tankegangen kan deprimere en stein.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke pleie overstyrer det faktum at det kun er et midlertidig middel for å nå et mål. Målet er i denne forbindelse barn.

 

Det er da ikke en selvfølge for alle å få barn.

 

Sant det, og vi har ihvertfall ingen planer om å få barn på en god stund.

 

Må bare si jeg er fullstendig enig med Liquidkey. I tillegg til at kjæresten og jeg er kjærester, så er jo vi også bestevenner med hverandre. Relasjoner er kompliserte, det ene utelukker ikke det andre osv, og jeg vil si at det seksuelle er vel kun en svært liten del av det som holder oss sammen. Det er jo så veldig mye mer enn sex i et vårt forhold ihverfall.

Lenke til kommentar

Har vært i en del situasjoner der stupfulle folk kommenterer dama mi. Litt slibrige kommentarer. Hun tar det jo av og til som komplimenter, og det gjør egentlig jeg og :p

 

Men hvordan i huleste skal man reagere? Selv blir jeg ikke kjempestøtt av det, og hun er ei dame som tåler det. Jeg bruker bare å sende noen stygge blikk og one-linere, så fremt de ikke legger hendene på henne selvsagt. Det skjedde i helga mens jeg var med noen venniner av henne, og de syntes tydeligvis at måten jeg tok det på var helt feil. "Hvorfor gjorde du ikke noe?"

 

Det ligger ikke i min natur å slåss uten å bli virkelig provosert først, og det blir jeg ikke. Jeg har null interesse av å slå til en gjeng fulle tapere.

Lenke til kommentar

Faen, kjæresten min er i syden med ei venninne for tiden, og skal være der hele jula. Det at hun dro er greit nok, men hvordan forholder man seg til henne når hun kommer hjem? Hun har vært kjent som et skikkelig ludder før hun ble sammen med meg, og jeg har mine mistanker om at hun kan gjøre dritt der nede som jeg aldri kommer til å få vite om. Hun har gitt uttrykk lenge for at hun ikke ønsket å dra ned nå som vi to har blitt sammen, men jeg sitter med en skikkelig bismak i kjeften for det. Jeg har jo ikke noe annet valg enn å stole på at det hun sier er sant, som garantert kommer til å være at "ingenting skjedde", uavhengig om det er sant eller ikke?

Lenke til kommentar

Enig med bazukh. Hvordan vil kjæresten din at du skal takle det? Om hun er av typen som vil at du skal oppføre deg som brøleape og slåss om henne bare noen ser på utringninga hennes, så må du nesten revurdere om hun er dama for deg (siden du tydeligvis ikke er den typen), men ellers så kan du jo høre på hva hun har å si. Kanskje blir hun irritert om du skal "redde" henne, da det er viktig for henne å stå på egne ben, kanskje liker hun å bli beskyttet litt, og vil at du skal be svina om å pelle seg vekk. Det som er viktig er i alle fall hva hun vil at du skal gjøre, og hva du føler deg komfortabel med å gjøre.

Lenke til kommentar

Ser ut til at det går bra mellom meg og ei jeg er "rimelig god venn" med nå, og det er ikke en måned engang til jeg begynner på førstegangstjenesten. Ufattelig dårlig tid å finne meg min første kjæreste på. Derimot vil jeg også være hennes første, og jeg vil tro det hjelper godt inn i året jeg blir borte. Vi har jo begge savnet noen i evigheter allerede og vil vel ikke gi slipp så fort pga. avstand et lite år, forhåpentligvis.

 

Vi får se hvordan det går. Er jo ikke sikkert det kommer til det engang. Er bare en liten forelskelse ennå.

Lenke til kommentar

Ser ut til at det går bra mellom meg og ei jeg er "rimelig god venn" med nå, og det er ikke en måned engang til jeg begynner på førstegangstjenesten. Ufattelig dårlig tid å finne meg min første kjæreste på. Derimot vil jeg også være hennes første, og jeg vil tro det hjelper godt inn i året jeg blir borte. Vi har jo begge savnet noen i evigheter allerede og vil vel ikke gi slipp så fort pga. avstand et lite år, forhåpentligvis.

 

Vi får se hvordan det går. Er jo ikke sikkert det kommer til det engang. Er bare en liten forelskelse ennå.

 

Mitt forhold startet som et avstandsforhold, så er ikke umulig i hvert fall. ;)

Endret av Sapientia
Lenke til kommentar

Faen, kjæresten min er i syden med ei venninne for tiden, og skal være der hele jula. Det at hun dro er greit nok, men hvordan forholder man seg til henne når hun kommer hjem? Hun har vært kjent som et skikkelig ludder før hun ble sammen med meg, og jeg har mine mistanker om at hun kan gjøre dritt der nede som jeg aldri kommer til å få vite om. Hun har gitt uttrykk lenge for at hun ikke ønsket å dra ned nå som vi to har blitt sammen, men jeg sitter med en skikkelig bismak i kjeften for det. Jeg har jo ikke noe annet valg enn å stole på at det hun sier er sant, som garantert kommer til å være at "ingenting skjedde", uavhengig om det er sant eller ikke?

Der har du ulempen med å gjøre ludderet om til kjæreste. Du har egentlig bare to valg: Stol på henne eller dump henne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...