Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store kjærlighetstråden v3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå du vil komme med noen gode forslag til oss andre som ikke har en god gave enda? ;)

Supert tips;

 

Gå rundt i butikkene, se deg godt rundt. Er det noe da som plutselig får deg til å tenke "Kjæresten!", kjøp det. ;)

 

Det er det jeg har gjort.

 

Har gått i butikker til jeg har blitt blå i tryne! Er som regel det som funker, om du ikke har noen ideer overhode. Tror jeg vet hva jeg skal kjøpe/lage nå, så det blir nok bra tilslutt. :)

Lenke til kommentar

Huff, for en deprimerende holdning til livet!

 

Dessuten er det helt feil at kjærlighet er noe flyktig. Forelskelse er flyktig, men kjærlighet varer livet ut.

 

Eksempel 1: Mamma er fortsatt glad i meg. 

 

Eksempel 2: Mamma og pappa er fortsatt glad i hverandre - etter over 50 års ekteskap!

 

 

Lenke til kommentar

At kjærlighet er meningsløst, all den tid den er programmert å være flyktig.

Både ja og nei.

Ja, forelskelse, kjærlighet og følelser generelt er kjemiske reaksjoner i hjernen.

Alle følelser er flyktige, og alle følelser er da meningsløse, etter din definisjon. Eller mener du at det kun er kjærlighet som er meningsløs?

Forelskelse/kjærlighet har også sin funksjon, da gjerne i den delen med reproduksjon.

 

Så kan du gjerne argumentere med at du ikke er interessert i å reprodusere deg. Vel, da kan en igjen komme med det at du lever et meningsløst liv.

 

Jeg er fullt klar over at følelser er flyktige, kjemiske reaksjoner i hjernen. Men jeg har allikevel valgt å nyte disse flyktige reaksjonene, fordi det kan gi meg en følelse av å ha hundre tusen sommerfugler flaksende i kroppen. Fordi de, uansett hvor kjipe de kan være, gjør at jeg føler meg levende.

Vi mennesker har et stort repertoar med følelser, forelskelse er bare én av de som kan signalisere kjærlighet.

 

Hvis du føler(oh, the irony) at følelser er overflødige, meningsløse og er fornøyd med å leve uten. Fint for deg, da har du kanskje allerede funnet ut hvordan du skal leve.

Men nekter du deg selv å føle fordi fornuften din forteller deg at de ikke er logiske, og du attpåtil er misfornøyd med tilværelsen. Da er du en idiot.

 

Du skal ikke plage andre, du skal være grei og snill. Forøvrig kan du leve som du vil. ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke pleie overstyrer det faktum at det kun er et midlertidig middel for å nå et mål. Målet er i denne forbindelse barn.

Det finnes selvsagt forskjellige typer kjærlighet mellom mennekser. Veldig udefinert og personlig, men dog.

 

Jeg kjøper filosofien din om biologisk tiltrekning. Det jeg ikke kjøper er måten du fremstiller kjærlighet som et virkemiddel i forplantningsdelen. Kjærlighet bygger i stor grad på relasjoner. Som skapninger tiltrekkes vi etter hva som kan se ut som en ideel partner for å få barn. Som tenkende og ressonerende mennekser med personlige følelser, vil jeg si at kjærligheten slik de fleste kjenner den bygger på et annet plan.

 

Se på de relasjonene du har i livet ditt. Mor, far, brødre/søstre, gode venner etc. Vi kan trekke inn verdisyn som en viktig faktor. I et forhold gjelder ikke bare det seksuelle, men også de verdiene du finner hos f.eks venner. Dermed synes jeg tankegangen blir litt spe, da relasjoner mellom mennekser er mer komplekst enn som så.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...