Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store kjærlighetstråden v3


Anbefalte innlegg

Er det andre som har opplevd å møte en fantastisk person uten å bli ordentlig forelsket? Har blitt kjent med ei flott jente som jeg har tilbrakt en del tid med de siste ukene. Flott personlighet, god kjemi, og kommer godt overens. Har alt blitt veldig glad i henne, men føler ikke jeg er forelsket. Sommerfuglene i magen er fraværende, og er derfor redd for å eskalere forbi "holder på" stadiet. Er det mulig å bli forelsket i en annen person over tid?

Du kan prøve å gi det tid.. men min erfaring er at hvis sommerfuglene ikke er der i starten så hjelper det ikke å prøve å tvinge dem frem dessverre.. :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Er det andre som har opplevd å møte en fantastisk person uten å bli ordentlig forelsket? Har blitt kjent med ei flott jente som jeg har tilbrakt en del tid med de siste ukene. Flott personlighet, god kjemi, og kommer godt overens. Har alt blitt veldig glad i henne, men føler ikke jeg er forelsket. Sommerfuglene i magen er fraværende, og er derfor redd for å eskalere forbi "holder på" stadiet. Er det mulig å bli forelsket i en annen person over tid?

Du kan prøve å gi det tid.. men min erfaring er at hvis sommerfuglene ikke er der i starten så hjelper det ikke å prøve å tvinge dem frem dessverre.. :(

 

 

Det meste kan lokkes frem med sukkerbit og pinsett.

Lenke til kommentar

 

 

Er det andre som har opplevd å møte en fantastisk person uten å bli ordentlig forelsket? Har blitt kjent med ei flott jente som jeg har tilbrakt en del tid med de siste ukene. Flott personlighet, god kjemi, og kommer godt overens. Har alt blitt veldig glad i henne, men føler ikke jeg er forelsket. Sommerfuglene i magen er fraværende, og er derfor redd for å eskalere forbi "holder på" stadiet. Er det mulig å bli forelsket i en annen person over tid?

Du kan prøve å gi det tid.. men min erfaring er at hvis sommerfuglene ikke er der i starten så hjelper det ikke å prøve å tvinge dem frem dessverre.. :(

 

 

Det meste kan lokkes frem med sukkerbit og pinsett.

 

 

 

 

Er det andre som har opplevd å møte en fantastisk person uten å bli ordentlig forelsket? Har blitt kjent med ei flott jente som jeg har tilbrakt en del tid med de siste ukene. Flott personlighet, god kjemi, og kommer godt overens. Har alt blitt veldig glad i henne, men føler ikke jeg er forelsket. Sommerfuglene i magen er fraværende, og er derfor redd for å eskalere forbi "holder på" stadiet. Er det mulig å bli forelsket i en annen person over tid?

Du kan prøve å gi det tid.. men min erfaring er at hvis sommerfuglene ikke er der i starten så hjelper det ikke å prøve å tvinge dem frem dessverre.. :(

 

 

Det meste kan lokkes frem med sukkerbit og pinsett.

 

Eller låse dem inne i ett tårn i ett slott.. :p

Lenke til kommentar

 

 

Hvis det er noe trøst så er jeg litt der jeg også. Før jeg traff eksen min så hadde jeg ingen problemer med å finne noen, men nå kjennes det ut som en uoverkommelig utfordring. Det handler vel likså mye om at jeg har blitt ekstremt kresen. Og kanskje en ørliten smule mer overfladisk. Jeg vil helst ha i pose og sekk. En dødskjekk mann med de andre egenskapene jeg ser etter hos en mann. Problemet er at de fleste slike menn allerede er tatt. I tillegg så er jeg vel ikke akkurat en 10'er selv.

 

Dette er noe jeg faktisk alltid har lurt på. Jeg er vel helt midt på treet utseendemessig. Hvordan er det for folk som er 1'ere og 2'ere. Selv om de er mindre pen selv så vil de vel gjerne ha en kjæreste de synes er pen selv. Tar man da til takke med det man får fordi man selv er mindre pen?

Selv er jeg ganske konvensjonell pen (nope, ingen skryt, bare er sånn) men har falt for karer som jeg har sett tilbake på og tenkt ''Hvorfor i helvete syntes jeg at den personen var attraktiv..?''.

 

Poenget mitt er at jeg tror at mange kun mener utsiden når man tenker på skjønnhet, og da går man glipp av så mye vakkert og herlig i livet.. Hva så om han røyker hvis han tikker alle de andre boksene? Hva så om han er i litt dårligere form enn det man kunne tenke seg? Hva så om dine venninner eller verden ellers spør deg ''eh, han? Hvorfor??'' bare fordi DE ikke finner han tiltrekkende. Det som spiller noen rolle er hva DU synes, og veldig ofte så vil en vakker personlighet triumfere hengemagen/hårmangel/røyking/kviser/whatever.

 

Jeg er VELDIG heldig da.. jeg er sammen med en kar som er vakker både på utsiden og insiden.. Jeg er helt vanvittig heldig! :love:

Akkurat røyk firer jeg ikke på. Jeg har et hatforhold til røyk. Takler ikke lukten. Røykere smaker som et askebeger.

 

Hva venninnene mine mener spiller ikke noen rolle for meg. Jeg er ikke 14 år lengre ;)

 

Det er sikkert noen av kravene som kan fires på. Jeg trenger ikke ha en supertrent fyr, men det er fint om vi har noe til felles. Trening er en viktig del av livet mitt, så å date en som sitter hjemme i sofaen og dytter i seg potetgull hver gang jeg er å trener, er ikke så fristende. Har hatt en sånn mann. Vil helst ikke ha det nå.

 

Matlaging er ikke kjempeviktig. Han trenger ikke være Hellstrøm på kjøkkenet, men fint om han faktisk kan og gidder. Dette er også noe jeg ønsker ut i fra tidligere erfaring.

Endret av darkness|
Lenke til kommentar

 

Det er en utrolig herlig og sjarmerende mann jeg har pratet en del med siden skolen startet opp igjen. Han er ikke filmhunk, men har jammen blitt kjekkere etter at jeg ble kjent med han. Dessverre har han har en stygg ring på fingeren som jeg håper forsvinner snart. :p

Ja, tenk positivt - kanskje den andre dama får kreft og dør en sakte og smertefull død. Da trenger nok hunky-boy en skulder barm å gråte på.

Det hadde vært nydelig. Enda bedre om han fikk hukommelsestap og tilfeldigvis bare husket meg. Eller så kan jeg brygge en kjærlighetsdrikk, og sørge for at hun ikke er til stede når han får den. Det høres langt enklere ut enn en smertefull død. Takk for støtten og at du hjelper meg å holde motet oppe. Ring på fingeren...? Ingen hindring!

Lenke til kommentar

 

Oh, den listen tror jeg at jeg har listet opp her før. Mon tro om jeg nevner det samme nå som den gang.

 

Humor, selvironi, smart, normale ambisjoner, morsom å være med, fornuftig når det trengs, drittunge når det passer seg, være trygg på seg selv, ha ryddig økonomi (trenger ikke være rik) noelunde huslig, like å holde seg i form, kunne lage mat, normalt forhold til kosthold, ikke røyk (totalt no go med røyk), være empatisk, kunne utfordre meg fysisk og mentalt.

Ooo, goodie! Nå fikk jeg lyst til å se hvordan jeg matcher opp mot listen. Det er morsommere enn å skrive psykologioppgave.

  • Humor har jeg. Ikke nødvendigvis god humor, men har humor.
  • Selvironi håper jeg at jeg har...
  • Smart sier masse tilfeldige 5 spørsmål lange IQ-tester på nettet at jeg er. Så den er i boks.
  • Normale ambisjoner syns jeg var litt vagt, men la oss si 'ja'. Jeg er veldig normal. Veldig.
  • Morsom er jeg å være med! Ikke alltid med vilje, men det sa du itteno om.
  • Fornuftig frykter jeg at er en deal-breaker... Men har fått fortalt (av kvinnemennesker) at jeg er veldig forståelsesfull (les: keen). Håper det er nærme nok.
  • Drittunge er i boks!
  • Trygg på meg selv kan jeg være, men er redd det er veldig situasjonsavhengig.
  • Økonomien er da sånn greit på stell.
  • Huslig aner jeg ikke hva er... så, nei.
  • Form liker jeg å holde meg i, men alt er, som de sier, relativt.
  • Mat kan jeg lage! Så lenge man med "mat" mener "hjemmelagd pizza eller nachos". Ellers er vel kostholdet sånn passelig normalt... til student å være.
  • Røyka en vannpipe når jeg var 13 år i Egypt. Regnes det?
  • Empati leste jeg om i en bok en gang!
  • Utfordringer antar jeg at burde gå. Jeg er arrogant nok til å mene at jeg kan utfordre til fleste til en intellektuell tommel-krig.
Wow. Det var mye tid jeg kunne brukt på noe fornuftigere. Men tilfredsstillende var det. Føler jeg la inn noen gode aksjer her nå.

Haha. :)

Huslig er at du holder det noelunde ryddig og rent hjemme. Oppfyller du dette kriteriet kan vi gifte oss til neste år.

Lenke til kommentar

 

Akkurat røyk firer jeg ikke på. Jeg har et hatforhold til røyk. Takler ikke lukten. Røykere smaker som et askebeger.

 

Hva venninnene mine mener spiller ikke noen rolle for meg. Jeg er ikke 14 år lengre ;)

 

Det er sikkert noen av kravene som kan fires på. Jeg trenger ikke ha en supertrent fyr, men det er fint om vi har noe til felles. Trening er en viktig del av livet mitt, så å date en som sitter hjemme i sofaen og dytter i seg potetgull hver gang jeg er å trener, er ikke så fristende. Har hatt en sånn mann. Vil helst ikke ha det nå.

 

Matlaging er ikke kjempeviktig. Han trenger ikke være Hellstrøm på kjøkkenet, men fint om han faktisk kan og gidder. Dette er også noe jeg ønsker ut i fra tidligere erfaring.

 

Selvsagt burde man aldri ta til takke med noen, men røyking kan man jo slutte med :p

 

 

## sitatpyramide fjernet av ilpostino ##

Endret av ilpostino
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Innlegg med overdreven quoting er redigert for å forkorte lengden på posten. Quoting er bra for å vise hvem dere siterer men pass på at det ikke blir overdreven bruk av denne funksjonen. Det er ikke nødvendig at folk får slitasjeskader på scrollefingeren for å komme frem til det dere har skrevet.

 

Reaksjoner på dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar

For å være helt ærlig så synes jeg ikke at jeg har så veldig store krav. Dette er vel egentlig bare en beskrivelse av en normalt oppgående mann?

 

Det er mange andre ting jeg har preferanser på som jeg ikke har nevnt. Sånn hvis jeg skulle ha beskrevet drømmemannen så er han: Over 180, hår på hodet, ikke skjegg, muskuløs rygg og trente armer uten å være bolete, veltrente bein og rumpe, kjekk å se på, god til å kysse, pene hender, liker å lage mat, omtenksom, flink til å lytte, kan snakke om følelser og viser følelser, glad i sex og god i sengen, kler seg bra, har hus og bil og gjerne sykkel, trener styrke og har et sunt kosthold uten å være manisk. Utadvendt og har mange venner, kan danse med meg på fylla, trygg på seg selv, er litt nerd og gamer uten at det tipper over. Er handy, ryddig ordensmenneske, liker samme type film og musikk som meg, har samme type humor, snill og empatisk. Ikke fotballidiot, tåler å se på søpletv, flink med barn og kan leve med at jeg har barn fra før. Romantisk, spennende, reiseglad, spandabel, ansvarsfull, initiativrik, opptatt av at jeg skal ha det bra, ikke redd for damer med bein i nesen. Trygg, stabil.

 

Haha. Dette er ikke absolutte krav.

Endret av darkness|
Lenke til kommentar

Samboeren min røyker. Ikke akkurat noe jeg liker spesielt godt. Men når en person er fantastisk på alle mulige måter så velger ikke jeg å snu ryggen til ham.

 

Derimot gir jeg klart uttrykk for hva jeg mener om røyken, uten at jeg tvinger ham til noe som helst. Og nå går det mot at han antagelig slutter siden han røyker mindre og mindre. Forøvrig trodde jeg aldri jeg skulle bli sammen med en røyker, men jammen er jeg visst det allikevel. Har selv aldri smakt på røyk, og kan ikke fordra det. Jeg støtter ikke røyken, han får ikke min kvote på tax-freen for å si det sånn.

 

Jeg tenker det er greit å ha noen preferanser å gå etter så lenge man er åpen, selv om noen absolutte krav mener jeg er helt legitime, som at han ikke skal være voldelig (det har jeg allerede opplevd, ikke å anbefale for å si det sånn), ikke være så psykisk ustabil at han ikke kan ta vare på seg selv og totalt likegyldig til f.eks det å jobbe eller gjøre noe i livet sitt. Det er ikke slik at jeg krever at man skal jobbe fra 8-16, man må gjerne være kunstner for den del, men man må gjøre noe. Og nei, han trenger ikke å tjene massevis av penger, så lenge han har nok til å forsørge seg selv.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...