Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+45613274

Sitat Marit Bjørgen:

 

På klokka så jeg at jeg hadde nesten 180 i puls, noe som er veldig høyt for meg, jeg har en makspuls på 174, sier hun.

 

Er ikke en makspuls på 174 veldig lavt? Har aldri hørt om personer som har så lav makspuls.

 

Grunnen kan heller ikke være at hun er toppidrettsutøver fordi etter det jeg vet er makspuls genetisk bestemt.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri sagt at det skaper flyt i trafikken av tuting. Hvor har du det fra?

 

 

 

Ut i fra innlegget ditt som var svar på et innlegg om aggressivitet og tuting i trafikkorker i USA.

 

 

Jajaja, du jobber fulltid i trafikken i Norge.....

 

 

Ja. Jeg har også kjørt bil i USA. Jeg kjører mye og jeg har gjort det lenge.

 

 

Har du kjørt bil i USA? Ja.

 

Har du kjørt i Norge? Ja.

 

 

Er ikke du omtrent 17 år?

 

 

Om du sammenligner korken i Bergen med tollveier på slettene i USA er det klart at trafikken flyter bedre der. Er ikke bare sletter i USA. Du tenker sikkert på Las Vegas når du mener sletter.

 

 

Nei, jeg tenker ikke på Las Vegas. Jeg tenker på motorveier utenfor byer generelt. Her er det naturlig nok god flyt.Jeg har derimot sittet fast i trafikkorker i flere av de store byene på østkysten av USA. Kjøre i NY under rushet? Går selvsagt mye bedre og fortere enn i Bergen!

 

 

Hvor tar du påstanden din fra? USA selvsagt. Hvor tar du dine påstander fra? Etter å ha vært i USA mange ganger så er trafikken der borte klart mye bedre. Du har ingen jævler av pensjonister som daffer langt under fartsgrensen, eller wait, kanskje, men i USA er smarte og har flere felt (hvis du ser bortifra disse øde og bonde-samfunnene ofc.).

 

 

Amerikanerne har flere felt fordi de er flere mennesker og dels fordi de har private veier. Norge er for det meste et øde bondesamfunn. I de tettstedene hvor kø er et stort problem i rushtiden blir det kontinuerlig foretatt oppgraderinger av trafikkmaskinen. For å fortsatt holde oss til Bergen kan vi ta Ringvei Vest som et eksempel. Er ikke ferdig enda, men har allikevel gjort det raskere å reise fra Kokstad til Bergen Vest og Fyllingen (og tidvis til sentrum) allerede. Om det blir gjort nok raskt nok er et helt annet spørsmål. Jeg vil tro også amerikanere stiller det samme spørsmålet der de sitter i sine egne køer.

 

Amerikanerne har og pensjonister som er et stort problem i trafikken. (raskt treff på google: http://www.foxnews.c...-older-drivers/ - eldre sjåfører er del i flere ulykker enn til og med tenåringssjåfører).

 

 

Amerikanerne jeg har sett stopper heller ikke opp når de møter et jævla trafikklys selvom det er grønt.

 

Hæ?

 

 

De er ikke jævla pingler bak rattet som aldri skulle hatt sertifikat, som altfor mange nordmenn er og har.

 

Slik er det ihvertfall i Florida. Der populasjonen er større (f.eks California) vil det skape seg kork, som det gjør her i Bergen også på morningen/etter-jobb-tid, men generelt så er flyten mye bedre. Har kanskje noe med at mange av dem er villere i trafikken enn pysete nordmenn.

 

Var det noe mer du lurte på?

 

 

Ja. Er du sikker på at du burde være i trafikken med de holdningene?

 

Sitat Marit Bjørgen:

 

På klokka så jeg at jeg hadde nesten 180 i puls, noe som er veldig høyt for meg, jeg har en makspuls på 174, sier hun.

 

Er ikke en makspuls på 174 veldig lavt? Har aldri hørt om personer som har så lav makspuls.

 

Grunnen kan heller ikke være at hun er toppidrettsutøver fordi etter det jeg vet er makspuls genetisk bestemt.

 

Det er vel slik at når man er godt trent får man lavere hvilepuls, ikke høyere makspuls?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Ferromagneten hindrer elektromagnetisk støy, som kan ødelegge eller forstyrre elektriske apparater.

Uten den, kunne du fått forstyrrelser, som f.eks. flimring på TVen.

Fungerer den ikke også som likeretter? Dvs., en diode omgjører vekselstrøm til pulserende likestrøm? Eller er en slik funksjon unødvendig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...