Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så det å ha en naivistisk skrivestil... Jeg driver med særemne men står litt fast her.

Det er Erlend Loe det er snakk om her.

Jeg regner med at det har med at Loe bruker korte setninger som gjerne konstanterer det åpenbare. Han bruker et lett språk også på store, vanskelige temaer...

 

Sorry for litt "OT" her, men sitter å tenker litt høyt.

Lenke til kommentar

Erlend Loe liker å ha naive, godtroende og lettlurte mannlige karakterer. Gjerne kombinert med kontrollerende kvinner med bein i nesa. Filmen tatt av kvinnen illustrerer det bra. Men også de andre bøkene om Doppler, den store fisken, kurt, volvo lastvagner osv. er på samme måte. De naive personene får likevel en slags mening med livet selv om de bare flyter gjennom det med sære virkelighetsoppfatninger.

Lenke til kommentar
Erlend Loe liker å ha naive, godtroende og lettlurte mannlige karakterer. Gjerne kombinert med kontrollerende kvinner med bein i nesa. Filmen tatt av kvinnen illustrerer det bra. Men også de andre bøkene om Doppler, den store fisken, kurt, volvo lastvagner osv. er på samme måte. De naive personene får likevel en slags mening med livet selv om de bare flyter gjennom det med sære virkelighetsoppfatninger.

9666362[/snapback]

For et herlig sitat jeg kan bruke til særemnet mitt :D

Lenke til kommentar
Erlend Loe liker å ha naive, godtroende og lettlurte mannlige karakterer. Gjerne kombinert med kontrollerende kvinner med bein i nesa. Filmen tatt av kvinnen illustrerer det bra. Men også de andre bøkene om Doppler, den store fisken, kurt, volvo lastvagner osv. er på samme måte. De naive personene får likevel en slags mening med livet selv om de bare flyter gjennom det med sære virkelighetsoppfatninger.

 

For ikke å snakke om Naiv.super, og hele bankebrett/kaste ball-greia.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...