Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Hva er brudd styrken på en uinprignert 2tom4 kontra en inprignert 2tom4?

 

Ikke mitt spesialfelt, men ser ikke at impregneringen skal ha veldig mye å si for bruddstyrken? Over tid vil selvsagt den impregnerte virket opprettholde mer av sin bruddstyrke, da det andre gradvis råtner... Man tilfører riktignok noe vekt i form av impregnering, men tror ikke det har så mye å si? Har du hørt at det er forskjell på impregnert kontra uimpregnert?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor mye informasjon sitter NASA på som de ikke har "lyst" til å dele med folket?

og hva slags "hemmelig" informasjon er det? Nå tenker jeg på Verdensrommet..

Er det noe som kan sjokkere hele jorda??

Det vet ihvertfall ingen på dette forumet :p Og hvis noe slikt kommer ut avfeies det nok som konspirasjonsteorier.

Lenke til kommentar
Viss du slipper to containere med henholdsvis 1kg jern og 1 kg bomull fra én meters høyde, feks rett over en fot; hvilken av de vil føles mest vondt? Begge vil vel akselerere med samme fart, ~9,81m/s?

 

Begge vil føles like vondt!

 

1 kg er 1 kg, og containeren gjør at de blir like harde begge to.

(siden det er den som treffer deg)

Lenke til kommentar
Viss du slipper to containere med henholdsvis 1kg jern og 1 kg bomull fra én meters høyde, feks rett over en fot; hvilken av de vil føles mest vondt? Begge vil vel akselerere med samme fart, ~9,81m/s?

Er vel bare i frittfall at begge faller med 9,81m/s.

Når luft motstanden virker inn så vill bomullen (som har mindre massetetthet enn jernet) få lavere fart pga luften "holder" den mer igjen enn jernet.

 

 

EEEller har jeg missforstått alt.

@kallileo

Ser ut som en medlemsliste som settes etter både innlegg og bruker navn, hvordan aner jeg ikke:P

Endret av DiscoBoB
Lenke til kommentar
Viss du slipper to containere med henholdsvis 1kg jern og 1 kg bomull fra én meters høyde, feks rett over en fot; hvilken av de vil føles mest vondt? Begge vil vel akselerere med samme fart, ~9,81m/s?

Dobbelt lurespørsmål! Den med bomullet vil gjøre minst vondt.

1. De vil akselerere likt på grunn av lik luftmoststand, men trolig noe lavere akselerasjon enn 9,81 m/s på grunn av luftmotstanden.

2. Når containeren med jern treffer foten så kommer alt trykket som en øyeblikkelig impuls. Når containeren med bomull treffer foten så vil bomullet fjere og fordele trykket over lengre tid, noe som gjør at man ikke får like vondt.

Lenke til kommentar

Het den ikke nettopp Snodige ting du lurer på V.2?

 

Husk at dette er tråden for snodige spørsmål. Support har vi resten av forumet til. 14 innlegg er fjernet.

 

Testposter kan tas her og kommentarer bugrapporter på det nye forumet kan tas her.

 

Og så over til noe snodig :)

Endret av Atald
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...