Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fruktkake: gamleste -> eldste

 

Tidenes eldste?

Jeanne Calment 122 years 164 days Born 21 February 1875 Died 4 August 1997 Female Oldest documented and fully validated supercentenarian ever

 

Kilde

 

Man kan sikkert bli eldre enn det med framtidens medisinske og kirurgiske vidundre. Jeg tipper verden får sin første 150-åring innen år 2100.

Lenke til kommentar
Man kan få beinbrudd av rå muskelkraft ja. Thomas Gjertsen er jo et levende eksempel på det. Han brød håndbak og brakk armen mens han tok i som verst.

 

Men det kan vel ha hatt med motstanderen å gjøre? Hun kan vel ha vridd armen hans på en måte eller no? Kan man bryte sin egen arm ved å ta håndbak mot en jernstang?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

jepp, hvis man er sterkere i musklene enn den påkjenningen beinet tåler ryker det.

en kamerat brakk armen i håndbak, han var en diger muskel bundt, og tok i alt han hadde så knakk armen og ble helt slapp.. freaky stuff

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar
Det vil jeg tro.

Synes å ha lest\hørt\sett om folk som har brukket armen etter håndbak.

 

Dette var jo veldig mange vitner til strongman som gikk på tv for noen år siden. Jeg kommer ikke på hva han heter, men jeg mener han er fra island. Han brakk armen til motstanderen da beinet i overarmen sviktet og brakk slik at motstanderen trodde han hadde vunnet. Han hadde derimot tapt og armen hans lå motsatt vei av hva den burde gjort! :whistle:

Lenke til kommentar
Hvor stort er verdens største .gif-bilde/fil?

Jeg er ikke helt sikker på akkurat gif, men hvis man teller alle filformater for bilder så ble 1 Gigapixel rundet ca i 2003 og så vidt jeg husker er 10 Gigapixel rundet nå. Det er snakk om bilder som er sammensatt som en mosaikk av svært høyoppløselige bilder over et enormt landskap. Det var vist ikke enkelt siden utfordringen er at man må lage programvare som takler det på egenhånd. Vanlig programvare takler det ikke. Vanlige PCer takler heller ikke å sette sammen bildene siden det krever mange titalls GB ram.

Lenke til kommentar

Med gif mente jeg animert, var ikke sikker på om man kunne lagre det som "vanlig" bilde (trodde man hadde .tga, .jpg og .bmp til det). Hva er det største "bevegende" bildet, hvor man tydelig ser noe osm beveger seg, ikke en rød pixel som bytter til blå neders i høyre hjørne?

 

Hvordan har de lagd 10 Gigapixelsbildet?

 

Og kan man med nok kunnskap innenfor foto-/tegneprogrammer, tegne et ekte bilde ved hjelp av PC-en? For eksempel et bilde fra en barnebursdag hvor alle kaster pølser og cola rundt overalt? Eller mangler det noe behandling som kameraer gjør?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...