Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Er noe jeg lurer veldig på.. Om jeg en dag våkner og ser en rotte på rommet mitt når jeg våkner, hva gjør jeg da? (bortsett fra å få panikk)

Sist gang vi hadde en rotte i hus(bortsett fra tamrotter) løp jeg bort og ble borte noen dager, men nå har jeg kjæledyr og har tidligere hørt om 'villrotter' som har skadet kjæledyr.. Kunne nesten ikke jaget den ut av rommet heller, for det har man ørkenrotter, en fisk og katter. Kunne en 'villrotte' drept en katt btw? Om et menneske blir bitt av en sånn rotte, er det farlig? :dontgetit: Hvor langt kan en sånn rotte falle uten å skade seg?

 

Har tenkt myyyye på dette og beste planen jeg har funnet er å sparke den forsiktig og gå ut når den henger i foten min, men vet ikke hvordan jeg skulle fått den av foten min da og rottebitt er vondt.. :ermm:

 

hjeeeelp..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er noe jeg lurer veldig på.. Om jeg en dag våkner og ser en rotte på rommet mitt når jeg våkner, hva gjør jeg da? (bortsett fra å få panikk)

Sist gang vi hadde en rotte i hus(bortsett fra tamrotter) løp jeg bort og ble borte noen dager, men nå har jeg kjæledyr og har tidligere hørt om 'villrotter' som har skadet kjæledyr.. Kunne nesten ikke jaget den ut av rommet heller, for det har man ørkenrotter, en fisk og katter. Kunne en 'villrotte' drept en katt btw? Om et menneske blir bitt av en sånn rotte, er det farlig? :dontgetit: Hvor langt kan en sånn rotte falle uten å skade seg?

 

Har tenkt myyyye på dette og beste planen jeg har funnet er å sparke den forsiktig og gå ut når den henger i foten min, men vet ikke hvordan jeg skulle fått den av foten min da og rottebitt er vondt.. :ermm:

 

hjeeeelp..

 

Gjør deg stor og spark til den ordentlig hardt. Hvis du greier, så tar du tak i den og holder den fast. Så åpner du døra til huset ditt og hiver den ut.

Lenke til kommentar

Er vel neppe dødsfarlig å bli bitt av en villrotte i Norge. Her er det rabies-fritt. Derimot ville jeg anbefale stivkrampesprøyte om du skulle bli bitt.

Du nevner "katter" som i flertall. En enkelt villrotte kom nok til å slite kraftig om den skulle treffe på to eller flere noenlunde oppegående katter. (Altså ikke rene innekatter).

 

På den annen side, det er vel igrunnen svært sjelden man "treffer på" villrotter inne i (moderne) hus.. Eller?

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke skade den med mindre den prøver å skade noen av dyrene mine. Hvordan holder man en rotte på en måte den ikke kan bite på?

 

Alle tre kattene er innekatter.. Har hatt en ørkis på rømmen her, jeg trodde kattene lekte med den leke sånn som de hopte rundt, men det var egentlig ørkenrotta som skremte dem... :ermm:

Endret av Nochan
Lenke til kommentar

Garantert en støyende konverter. Å konvertere dc til en pen acbølge er veldig vanskelig, derfor så lager man en square-wave, men hele denne prosessen lager mye støy, og det blir langt fra en perfekt square wave.

 

Hvorfor i alle dager skal man lage en sinusspenning når man har 12V dc og trenger 5V dc til USB laderen?

Lenke til kommentar

Funker ikke å holde i halen, har vært med på avliving av en rotte hos veterinæren tidligere, utrolig hva de dyrene klarer om de bare vil.. Veterinæren klarte å holde den stille med å putte den inn i en hanske, men tviler på at jeg hadde fått en rotte inn i en hanske uten å bli bitt og det er en av tingene jeg helst vil unngå

Lenke til kommentar

Funker ikke å holde i halen, har vært med på avliving av en rotte hos veterinæren tidligere, utrolig hva de dyrene klarer om de bare vil.. Veterinæren klarte å holde den stille med å putte den inn i en hanske, men tviler på at jeg hadde fått en rotte inn i en hanske uten å bli bitt og det er en av tingene jeg helst vil unngå

 

De kan fint holdes i halen, men det er ubehagelig, og du kan risikere å skade de.

 

AtW

Lenke til kommentar

Garantert en støyende konverter. Å konvertere dc til en pen acbølge er veldig vanskelig, derfor så lager man en square-wave, men hele denne prosessen lager mye støy, og det blir langt fra en perfekt square wave.

 

Hvorfor i alle dager skal man lage en sinusspenning når man har 12V dc og trenger 5V dc til USB laderen?

Stemmer at det er dc-til-dc.

Men at det er typen converter som er årsaken kan stemme. Leste litt på Wikipedia.

Kan det stemme at jeg burde ha en Switched-mode conversion?

Lenke til kommentar

Garantert en støyende konverter. Å konvertere dc til en pen acbølge er veldig vanskelig, derfor så lager man en square-wave, men hele denne prosessen lager mye støy, og det blir langt fra en perfekt square wave.

 

Hvorfor i alle dager skal man lage en sinusspenning når man har 12V dc og trenger 5V dc til USB laderen?

Hvordan endrer du DC til DC uten bruk av motstander eller AC?

Lenke til kommentar

Nyhetene på kvelden, fra NRK1, varer jo i ca. 30 min. Dette dekker jo da saker over hele vårt lille land.

 

Hvor lang er en sending i USA da? Er sendingene landsdekkende, eller kommer de bare med saker fra sin egen stat? Mulig nabostaten i tillegg?

 

Og hva med avisene? New York Times osv.?

Cnn rapporterer døgnet rundt.

 

NY times er rimelig store aviser, men det meste som sirkulerer er lokalaviser som stort sett bare dekker lokalsaker, av mitt inntrykk i hvert fall.

Lenke til kommentar

Nyhetene på kvelden, fra NRK1, varer jo i ca. 30 min. Dette dekker jo da saker over hele vårt lille land.

 

Hvor lang er en sending i USA da? Er sendingene landsdekkende, eller kommer de bare med saker fra sin egen stat? Mulig nabostaten i tillegg?

 

Og hva med avisene? New York Times osv.?

 

Og har det noen sinne (i moderne tid) vært en dag uten nyheter?

Lenke til kommentar

Nyhetene på kvelden, fra NRK1, varer jo i ca. 30 min. Dette dekker jo da saker over hele vårt lille land.

 

Hvor lang er en sending i USA da? Er sendingene landsdekkende, eller kommer de bare med saker fra sin egen stat? Mulig nabostaten i tillegg?

 

Og hva med avisene? New York Times osv.?

 

Og har det noen sinne (i moderne tid) vært en dag uten nyheter?

Det skjer alltid noe nytt, bare graden av hvor relevant det er å vite som kan svare på spørsmålet ditt.

Lenke til kommentar

Nyhetene på kvelden, fra NRK1, varer jo i ca. 30 min. Dette dekker jo da saker over hele vårt lille land.

 

Hvor lang er en sending i USA da? Er sendingene landsdekkende, eller kommer de bare med saker fra sin egen stat? Mulig nabostaten i tillegg?

 

Og hva med avisene? New York Times osv.?

 

Og har det noen sinne (i moderne tid) vært en dag uten nyheter?

I norge tenker du på?

Med tanke på hva media faktisk skriver om, så har det garantert ikke vært det det.

Hverdagsting kan jo bli nyheter...

 

Men å ha hørt etellerannetsted at noen hadde avgjort hvilken dato som er den datoen det har skjedd minst gjennom historien. Gjorde et lite Google-(for)søk, men forgjeves.

11 april 1954 var den dagen med minst hendelser, ingenting nevneverdig hendte den dagen...

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...