Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Hvis man står og venter på tomgang, er det vel ikke kjempemange som switcher til parklys? Jeg har inntrykk av at de aller fleste, uansett jobb, bare lar nærlysene stå på m.m. de skal vente lenge. Busser, ihvertfall på sørlandet, bytter til P-lys automatisk når farten er 0 km/t.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
er det jeg som har missforstått eller er det ikke den lysinnstilningen med en "P" som er park?

 

kan jeg med bare øynene se noen galakser om natten? ikke at jeg kikker opp å ser dette http://cdn-write.demandstudios.com/upload/.../50/6/58656.jpg men at jeg ser det som en planet eller en stjerne? bare en liten lysende prikk.

 

edit: hvordan kan jeg få linken til å vises som et bilde her?

 

når man spiller på nett får man opp ping, men hva er det? hva er bra hva er dårlig?

 

 

 

 

 

høy ping er dårlig, ping er antall milli sekund det tar før et tastetrykk eller bevegelse osv du gjør registreres hos serveren.

Lenke til kommentar
er det jeg som har missforstått eller er det ikke den lysinnstilningen med en "P" som er park?

 

kan jeg med bare øynene se noen galakser om natten? ikke at jeg kikker opp å ser dette http://cdn-write.demandstudios.com/upload/.../50/6/58656.jpg men at jeg ser det som en planet eller en stjerne? bare en liten lysende prikk.

 

edit: hvordan kan jeg få linken til å vises som et bilde her?

 

når man spiller på nett får man opp ping, men hva er det? hva er bra hva er dårlig?

 

 

 

 

 

høy ping er dårlig, ping er antall milli sekund det tar før et tastetrykk eller bevegelse osv du gjør registreres hos serveren.

Ping er tiden det tar fra klienten din sier fex "ping" til serveren til du mottar "pong" tilbake. Serveren registrerer dine bevegelser på halvparten av den tiden ca ;).

Lenke til kommentar
Så hvilke farge er egentlig speilet? :dontgetit:

Svakt grønt og blått.

kilde?

 

Det er bare å se igjennom et speilglass fra siden, når du ser igjennom så mye glass så ser du tydelig fargen. Evt stille opp to speil ovenfor hverandre og se på fargeskjæret på en refleksjon som er "langt innover"

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
høy ping er dårlig, ping er antall milli sekund det tar før et tastetrykk eller bevegelse osv du gjør registreres hos serveren.

PING er en måling av tiden fra nettverkskortet ditt sender ut et signal til den mottar svaret fra serveren. Tiden det tar å trykke tasten og få tastetrykket prosessert av programvaren tas ikke med i tidsmålingen, da det er fra før PING-kommandoen ble sendt ut.

Lenke til kommentar
Hvis man står og venter på tomgang, er det vel ikke kjempemange som switcher til parklys? Jeg har inntrykk av at de aller fleste, uansett jobb, bare lar nærlysene stå på m.m. de skal vente lenge. Busser, ihvertfall på sørlandet, bytter til P-lys automatisk når farten er 0 km/t.

jeg kan ikke endre til parklys når jeg står rolig engang.

eneste måten jeg kan få til parklys på er å stoppe bilen, og så starte den igjen, så skru over på parklys.

ellers kommer alltid kjørelysene på når jeg kjører, de går ikke av igjen før jeg stopper bilen.

de går autmatisk på når jeg begynner å kjøre uansett hva jeg gjør...

Lenke til kommentar
Kor langt er eit typisk godstog på norske jernbaner, og er der ei maksgrense på tillatt lengd?

Litt usikker, men leste noe om at NSB skulle bygge flere møteplasser for tog på Bergensbanen, og da var det snakk om at disse møteplassene skulle værerundt 500 - 600m, altså må et godstog langs Bergensbanen ikke være lengre enn i underkant av 500 meter. Tipper et godtog ligger et sted mellom 200 og 500 meter i lengde. Hvor langt et godstog kan være, avhenger derimot av trekkkraften til toget.

Endret av KongKake
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...