Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor står det at jeg har postet i "Papirkurv"? Og hvorfor får jeg ikke tilgang der?

9294327[/snapback]

Det er der forumets søppel havner. Det kan være alt fra dobbeltposter til personangrep og andre overtredelser. Kun moderatorer og administratorer har tilgang dit. Det er blant annet for å spare majoriteten for ting som goatsee osv.

Lenke til kommentar

Kallileo: Det er en kategori som heter "admin dump space" der bevismateriale legges. Papirkurven er bare søppel når jeg tenker meg om (dobbeltposter og overtredelser som ikke fører til advarsler). Det ligger der kun for at vi skal kunne gjenopprette ting om vi gjør noe feil. F.eks kommer borti slett-knappen uten at det var meninga. Kjip om det f.eks var snakk om en 100 sider lang og nyttig tråd og det ikke lot seg gjenopprette.

Lenke til kommentar

Fra wikipedia:

I følge Einsteins relativitetsteori går ikke tiden med samme hastighet for alle observatører. For å tydeliggjøre tidsdilatasjonen, er det satt fram et paradoksalt tankeeksperiment:

 

Et enegget tvillingpar vokser opp. De er selvfølgelig like gamle. En av dem velger å bli astronaut. Hun blir med på den første bemannede reisen til Alfa Centauri (vår nærmeste stjerne bortsett fra solen). Fartøyet går med en hastighet nær lysfarten. Romfarerne når sitt mål, og returnerer til jorden. Hvor lang tid har gått siden ekspedisjonen startet?

 

Relativitetsteorien sier oss at vi må presisere nærmere hvilken tid vi snakker om. For tvillingen som ble med på reisen har det kanskje gått 10 år mellom avreise og hjemkomst. På jorden derimot har tiden gått raskere, og det har kanskje passert 40 år mellom de to hendelsene. Neste gang tvillingene har fødselsdag, må de feire kombinert 30- og 60-årsdag! Merk at ingen av de to har gått glipp av noen år, de har ganske enkelt opplevd at tiden ikke er absolutt. Grunnen til at tiden går langsommere for henne som reiser tur/retur Alfa Centauri, er den hastigheten hun utsetter seg for. Den spesielle relativitetsteorien beskriver hvordan høye hastigheter (spesielt hastigheter nær lysets hastighet) fører til at tiden går langsomere.

Lenke til kommentar
Kallileo: Det er en kategori som heter "admin dump space" der bevismateriale legges. Papirkurven er bare søppel når jeg tenker meg om (dobbeltposter og overtredelser som ikke fører til advarsler). Det ligger der kun for at vi skal kunne gjenopprette ting om vi gjør noe feil. F.eks kommer borti slett-knappen uten at det var meninga. Kjip om det f.eks var snakk om en 100 sider lang og nyttig tråd og det ikke lot seg gjenopprette.

9294607[/snapback]

Hvor lenge blir inlegg i papirkurven bevart? Så at jeg hadde 68 i papirkurven, hadde aldri betraktet meg som et troll som har 68 slettede poster i den siste måneden eller noe.

Lenke til kommentar
Kallileo: Det er en kategori som heter "admin dump space" der bevismateriale legges. Papirkurven er bare søppel når jeg tenker meg om (dobbeltposter og overtredelser som ikke fører til advarsler). Det ligger der kun for at vi skal kunne gjenopprette ting om vi gjør noe feil. F.eks kommer borti slett-knappen uten at det var meninga. Kjip om det f.eks var snakk om en 100 sider lang og nyttig tråd og det ikke lot seg gjenopprette.

9294607[/snapback]

Hvor lenge blir inlegg i papirkurven bevart? Så at jeg hadde 68 i papirkurven, hadde aldri betraktet meg som et troll som har 68 slettede poster i den siste måneden eller noe.

9294870[/snapback]

Tviler på at de blir sletta ever...

Lenke til kommentar
Hvis du lager til en kopp kakao med varmt vann og sjokolade og lar den stå og dampe, hva kommer opp?

 

Er det vann eller vann med sjokoladesmak som damper opp?

9292934[/snapback]

Endel smaksstoffer er eteriske oljer, og som navnet antyder så fordamper de lett. Jeg greide ikke å finne ut om det er slike oljer i kakao, men i sjokolade med tilsatt smak som peppermynte med mer, så finnes de.
Lenke til kommentar
Endel smaksstoffer er eteriske oljer, og som navnet antyder så fordamper de lett. Jeg greide ikke å finne ut om det er slike oljer i kakao, men i sjokolade med tilsatt smak som peppermynte med mer, så finnes de.

9295073[/snapback]

Det er snakk om den kakaoen(som jeg kaller den) som de har på Statoil som Coop-medlemmer får gratis :)'

Lenke til kommentar

Lillebroren min fant denne larven, eller hva jeg skal kalle den, i ett hulerom under en stein, og lurer veldig på hva dette er for en.

Den kan minne litt om larven til oldenborren, men den er meget større, og mye stuttere i kropsfasongen.

På det første bildet ser en ett langt bakbein som som ligger paralelt med kroppen, den har nok mistet det andre benet.

Underdelen, med untak av benene, er myk og larveaktig, men oversiden, som en ser på det andre bildet, er langt fastere, men det er ikke ett skall.

 

Så mitt spørsmål er om noen vet hva dette er for en skapning.

post-93527-1187294865_thumb.jpgpost-93527-1187294896_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...