Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Jeg leste i A Brief History of Time at man kunne måle farten på stjerner - som man vet hva består av - ved å se på lyset som får en "red-" eller "blueshift" ettersom den går fra oss eller mot oss. En slags doppler effekt med andre ord.

Betyr dette at ved å bevege seg fort nok kan du til slutt se infrarødt eller ultrafiolett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

hvis teorien sier at menskekroppen er total inntakt og alt som normalt

kanskje?, men kan øyet se det i det heletatt?

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar
Tror det hadde vært lettere å transplantasere et øye fra et dyr som kan se UV og IR til et menneske!  :)

9305559[/snapback]

Er dette teoretisk mulig? Reseptorene i øyet 'leser' vel av det lyset de blir eksponert for og hjernen har en ekstrem tilpasningsevne. Mon tro om noe slikt blir mulig.

 

edit:

Mener forresten å ha lest om synsjusteringer i millitær sammenheng. Soldater som kan få ekstremt godt syn. Problemet var at det ble for mye inntrykk som skulle tolkes og man måtte ha ekstremt god psyke for å takle det. Dette er lenge siden så jeg finner ikke igjen noen kilder for å uttype mere. Mulig et gammel IllVit blad eler noe sånt.

Endret av Mozze
Lenke til kommentar
Mener forresten å ha lest om synsjusteringer i millitær sammenheng. Soldater som kan få ekstremt godt syn. Problemet var at det ble for mye inntrykk som skulle tolkes og man måtte ha ekstremt god psyke for å takle det. Dette er lenge siden så jeg finner ikke igjen noen kilder for å uttype mere. Mulig et gammel IllVit blad eler noe sånt.
Sjukt :omg: Det trodde jeg ikke var mulig engang...

Til en Admin: Da sender jeg en PM istedet :)

EDIT:

Da er tråden opprettet her :thumbup:

Endret av Kallileo
Lenke til kommentar

Snedige spørsmål folkens! Spørsmål om overføring av lyd høyrer heime i kategorien "Lyd og bilde". Her kan du spørre små, snedige spørsmål som ikkje høyrer heime i noko kategori. Nokre innlegg er sletta.

Overvåker moderatorer PM?

9306834[/snapback]

Nei.

 

Det er teknisk mogleg å lese ein PM av dei som driv forumet, men det blir nesten aldri brukt, med mindre det er snakk om noko alvorleg. Blir du kalla ein dust på PM er det ikkje noko som blir undersøkt. Er det gyldig grunn til mistanke om at det blir vist grov uforstand via PM så kan det bli kontrollert, men det er noko me ikkje har lyst til.

 

Var vel strengt tatt ikkje eit snedig spørsmål det der, men men. :p

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Snedige spørsmål folkens! Spørsmål om overføring av lyd høyrer heime i kategorien "Lyd og bilde". Her kan du spørre små, snedige spørsmål som ikkje høyrer heime i noko kategori. Nokre innlegg er sletta.

9307045[/snapback]

 

Nye regler nå? Da burde dere opdatere førstepost, før dere begynner å slette inlegg.

Lenke til kommentar
Snedige spørsmål folkens! Spørsmål om overføring av lyd høyrer heime i kategorien "Lyd og bilde". Her kan du spørre små, snedige spørsmål som ikkje høyrer heime i noko kategori. Nokre innlegg er sletta.

9307045[/snapback]

 

Nye regler nå? Da burde dere opdatere førstepost, før dere begynner å slette inlegg.

9307095[/snapback]

Enig, det innlegget fikk seriøse svar og han spurte om hvordan han skule kable det pga han ikke fikk det til, det synes jeg egentlig burde få stå.

 

spm:

 

 

Når man remixer sanger, må man ha rettigheter til sangen(e) man mixer for å legge ut sin egen versjon?

edit, så jeg hadde fått svar på spm et annet sted.

 

 

@ Emomilol

 

Ville tro at siden kroppen din er vandt til "vår" temperatur vill den funke best her og ikke med det dobbelte

Endret av DiscoBoB
Lenke til kommentar

Kan dere bruke diskusjon.no som bevis? Sett at jeg innrømte en kriminell handling, kan det da brukes mot meg?

Nei, er ikke snakk om at jeg har gjort noe, men så noe på tv igår som for min del hørtes uriktig ut. En morder hadde motiv og ikke noe alibi (for den dagen det skjedde) for å begå en handling, kan han da straffes?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...