Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
På førstesiden står det "Ingen support". Først av alle reglene. Forsto jeg det rett så var det en person som hadde problemer med noe teknisk, og ville ha hjelp. Det er support.

9307774[/snapback]

 

Jeg fikk ikke sett de postene som ble slettet, men zeph sier at dette er en tråd for sendeige spørsmål som ikke passer inn noen andre steder, og det er ikke hva som står i førstepsoten

Lenke til kommentar
Når man har hard mage og skal prøve å få ut noe, hva lønner seg?

- Øke trykket gradvis mot max, eller

- Gi 100% fra første sekund og deretter bare øke, eller

- Trykke 100% i raske "støt"

 

Og hvor langt frem lønner det seg å lene seg?

9307894[/snapback]

Det beste skal visst vœre å sitte på huk, men det er ikke så lett med de dassene vi har. Det finnes lave modeller, men da tror jeg du må oppsøke rørleggere i andre deler av verden. En gang så jeg forresten en slags krakk å ha under porselenet for bedre ergonomi. Kanskje Nytt og Nyttig kan skaffe den, ikke vet jeg.

Lenke til kommentar
Er det sant at buss-sjåfører har en knapp i bussen som de trykker på før de kommer til et lyskryss, sånn at de får grønt lys?

9309353[/snapback]

De trykker ikke på en knapp men det finnes systemer som gir "automatisk" grønt lys for busser/trikk.

9309391[/snapback]

Dette er vel radiosignaler som sendes ut fra bussen. Kan man kopiere disse og få dette til å sendes fra sin egen bil?

 

Kan man spise belter? SÅ de kokte belter i filmen og begynte å typpe på de.

9309396[/snapback]

Belter? Det er vel mange forskjellige stoffer disse kan være laget av.

Lenke til kommentar
Er det sant at buss-sjåfører har en knapp i bussen som de trykker på før de kommer til et lyskryss, sånn at de får grønt lys?

9309353[/snapback]

De trykker ikke på en knapp men det finnes systemer som gir "automatisk" grønt lys for busser/trikk.

9309391[/snapback]

Dette er vel radiosignaler som sendes ut fra bussen. Kan man kopiere disse og få dette til å sendes fra sin egen bil?

Kan man sikkert. Her i nærheten er det en bomstasjon hvor bare busser kan kjøre gjennom, har sett flere ganger at folk har fjernkontroll til å åpne den.

Lenke til kommentar
Kan man sikkert. Her i nærheten er det en bomstasjon hvor bare busser kan kjøre gjennom, har sett flere ganger at folk har fjernkontroll til å åpne den.

9309456[/snapback]

 

Det er en sånn nede på Tøyen også. Bommen åpner seg bare når det er busser som skal igjennom. Det er for at de ikke vil ha så mye trafikk gjennom små gater.

Lenke til kommentar

Bussene i Grenland har en fjernkontroll de må trykke inn en kode på for å gjøre lyset i lyskrysset noen titalls meter foran grønne.

 

Før var det også vanlig at man kunne blinke med fjernlys mot lyskryss, slik at de prioriterte veien man kom fra. Dette var en måte for utrykningskjøretøy å sikre ferden gjennom lyskryss.

Lenke til kommentar
Kan man spise belter? SÅ de kokte belter i filmen og begynte å typpe på de.

9309396[/snapback]

 

 

Tror det er bare for å få noe ned i magen for å dempe sulten, du snakker om lærbelter right? Lær har ikke serlig mye i seg som mennesker kan bruke. De spiser det som fyll stoff tror jeg.

(+ at det er film, og alt på film funker :tease: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...