Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva gjør det hullet nede til høyre for flasken?

9286080[/snapback]

Hvorfor er det luft i toppen av flaska? Det ser jo ut som flaska er åpen under vann og det er vel ikke forenelig med luft i toppen der.

 

Hva er gnagsårplaster laget av, og hvorfor fungerer de mot gnagsår?

9286120[/snapback]

De er laget av en slags vevd strikk og har litt ekstra sterkt lim. Strikken og vevemønsteret gjør at plasteret er fleksibelt og dermed kan følge kurvene rundt gnagsåret bra uten å lage folder. Folder ville bare gjort at det blir ekstra gnaging mot skoen og til slutt at limet løsner og gjør det ennå verre. Limet er ekstra sterk for å holde plasteret godt på plass selv om det blir utsatt for stor slitasje bak i en sko. Overflaten til plasteret er sprayet med noe som gjør det glatt. Friksjon skaper gnagsår, glatthet forebygger gnagsår. Ellers så gjør vevemønsteret at det blir god lufting og dermed at det gror bra.

Lenke til kommentar
I denne filmen kjøler dem ned en ølboks på seks sekunder ved hjelp av en "Airduster can (for CO2)".

 

Hva er dette på norsk, hvor får man kjøpt det og hvor mye koster det?

9286246[/snapback]

Den er jo hjemmemekka..

 

Kjøp luft på spray.. vend den opp ned og spray.. Det er kjempekaldt.. Resten viser han..

Lenke til kommentar
Den er jo hjemmemekka..

 

9286272[/snapback]

 

Såpass skjønte jo jeg og, men hovedingrediensen i øl-kjøleren var jo den sprayboksen ;)

Redigert: Her får man kjøpe den:

http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=86822

9286294[/snapback]

Ser man det! Takker!

 

Noen som har noen ting å si om det apparatet som kan være farlig? Eneste jeg kan tenke meg er at om man fryser en ølflaske så kan den knuse...

Lenke til kommentar

Tja, kulde er ett faremoment. Et annet er at CO2 fortrenger oksygen og er litt tyngre. Så ikke sitt inni en trang kupe i en bil når du bruker opp hele hele boksen på en gang. Det fører til kvelningsfare. Ha gjerne åpent vindu når du kjøler ned 6-pack etter 6-pack med den der.

 

Forresten: Får man kjøpt de gode gamle ølkassene fortsatt? Sånne solide plastkasser med håndtak og 24 pils? Eller går det kun i papiremballasje og 6-pakninger for tida?

 

Redigert: Jeg måtte bare google frem et illustrativt bilde og ble veldig fornøyd med funnet:

 

oelkassea.jpg

 

Takk Loeve: Jeg må bare sjekke med lokalbutikken. Kan ikke huske å ha sett det her på lenge.

Lenke til kommentar
Noen som har noen ting å si om det apparatet som kan være farlig? Eneste jeg kan tenke meg er at om man fryser en ølflaske så kan den knuse...

9286422[/snapback]

 

 

Jeg kjøpte denne for en uke siden.

 

Prøvde på en kopp med litt lunken cola opp i ca 5-10 sekund og det var ikke frosset på innsiden.

 

Colaen var dog kaldere, men ikke iskald.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...