Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Om det er en som skal ta selvmord og hopper ned ifra en skyskraper. Er det da et drap om du skyter han på vei ned? :hmm:

Ja, blir vel litt som å skyte en som er døende av kreft tenker jeg.

ja. Men han hadde jo bare noen sekunder igjen og leve uansett. Men, skjønner hva du mener :p

 

Ja, det blir et unødvendig drap :!:

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar
Om det er en som skal ta selvmord og hopper ned ifra en skyskraper. Er det da et drap om du skyter han på vei ned? :hmm:

Ja, blir vel litt som å skyte en som er døende av kreft tenker jeg.

ja. Men han hadde jo bare noen sekunder igjen og leve uansett. Men, skjønner hva du mener :p

 

Ja, det blir et unødvendig drap :!:

Må nesten fortsette med et spørsmål: Er det ulovlig å skyte en død person?

Lenke til kommentar
Om det er en som skal ta selvmord og hopper ned ifra en skyskraper. Er det da et drap om du skyter han på vei ned? hmm.gif

Han er ikke død enda. Du har ingen rett til å påskynde prosessen. Mulig man kan få formildende omstendigheter ved å kalle det aktiv dødshjelp, men jeg tror heller du blir sperret inne. Du kan ikke vite om han ville dødd av fallet. Kanskje var han bare en fallskjermhopper. Mange hopper fra skyskrapere med fallskjerm, selv om det er ulovlig.

 

Er det ulovlig å skyte en død person?

 

Likskjending er forbudt, og dette er definitivt likskjending.

 

I spesielle tilfeller kan det herske tvil om personen du skyter virkelig ER død.

Hvis han fortsatt lever, er det drap.

 

I militæret forklarte de oss at ingen er død før han er ERKLÆRT død av en lege.

Eneste måten du som ikke er lege kan vite om noen er død, er hvis hodet er hogd helt av.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Du skal ikke bare anta at noen er død, for det kan hende han trenger din hjelp for å overleve.

 

Forestill deg en slagmark der folk ligger strødd, og man tror at alle som ikke rører på seg er døde. Derfor hjelper man dem ikke. Gidder ikke å forbinde sårene deres osv...

 

Det er bedre å stelle ett lik for mye, enn å redde et liv for lite.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
Hva tror dere alle disse ildkulene som blir omtalt så mye i media er?

Jeg tror så en slik i Hvam området forrige uke, mulig det var fyrverkeri, men den var liksom litt annerledes.. Var en grønn ildkule som fløy ganske fort på skrå ned mot bakken. Den datt mellom noen trær.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...