Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det ulovlig å skyte en død person?

 

Likskjending er forbudt, og dette er definitivt likskjending.

 

I spesielle tilfeller kan det herske tvil om personen du skyter virkelig ER død.

Hvis han fortsatt lever, er det drap.

 

I militæret forklarte de oss at ingen er død før han er ERKLÆRT død av en lege.

Eneste måten du som ikke er lege kan vite om noen er død, er hvis hodet er hogd helt av.

Forsøk på drap? :)

Lenke til kommentar
Finnes det sanger man kan ha på iPoden for å skjerpe konenstrasjonen? Hadde vært greit å ha når jeg leser til prøver :)

jeg leste på en internettside at mennesker som hører på klassisk musikk før eller mens de tar en IQ test gjør det i gjennomsnitt 10 IQ poeng bedre enn de som ikke hørte på noe musikk i det hele tatt. hvor stor denne gruppen de testet det på er vet jeg ikke, men jeg tror nok det er mye sannhet i at musikken kan påvirke vår evne til å prestere både mentalt og fysisk.

 

jeg merket en betydelig forbedring i gymmen når vi skulle ta en løpetest på 5 km: tidligere hadde jeg klart det på 21 min, mens når jeg endelig fikk et ordentlig headset som ikke datt av hodet, så hørte jeg på ordentlig heavy metal (pantera) og kjente at jeg ble skikkelig gira. denne gangen klarte jeg det på 19 blank, og da hadde ikke trent siden forrige løpetest. dessverre funker ikke rock eller metal særlig godt når jeg skal studere eller gjøre lekser - da hører jeg på heller på jazz eller klassisk.

 

einstein er kjent for å ha vært svært udugelig på skolen; læreren hans sa til foreldrene at de burde få han i gang med noe fysisk arbeid, for han dugde ikke til stort annet. så begynte han å spille fiolin, og ting forbedret seg.

når einstein regnet og funderte på universets gåter og følte at han ikke kom stort lengre eller satt litt fast, så brukte han å spille fiolion for å få tankene til å flyte mer. når han spilte fiolin kom løsningene lettere til han, har han sagt.

Lenke til kommentar
Finnes det sanger man kan ha på iPoden for å skjerpe konenstrasjonen? Hadde vært greit å ha når jeg leser til prøver :)

jeg leste på en internettside at mennesker som hører på klassisk musikk før eller mens de tar en IQ test gjør det i gjennomsnitt 10 IQ poeng bedre enn de som ikke hørte på noe musikk i det hele tatt. hvor stor denne gruppen de testet det på er vet jeg ikke, men jeg tror nok det er mye sannhet i at musikken kan påvirke vår evne til å prestere både mentalt og fysisk.

En senere undersøkelse viste at det gjelder musikk som får oss til å føle oss bra, uansett sjanger, og at det ikke gjelder musikk som for oss til å føle oss dårlig.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg tror faktisk det kan være noe i det du sier der IsaachElric. Jeg har også erfart dette i gymmen.

Musikk med tekster gjør meg ukonsentrert derimot.

 

Finnes det sanger man kan ha på iPoden for å skjerpe konenstrasjonen? Hadde vært greit å ha når jeg leser til prøver :)

jeg leste på en internettside at mennesker som hører på klassisk musikk før eller mens de tar en IQ test gjør det i gjennomsnitt 10 IQ poeng bedre enn de som ikke hørte på noe musikk i det hele tatt. hvor stor denne gruppen de testet det på er vet jeg ikke, men jeg tror nok det er mye sannhet i at musikken kan påvirke vår evne til å prestere både mentalt og fysisk.

En senere undersøkelse viste at det gjelder musikk som får oss til å føle oss bra, uansett sjanger, og at det ikke gjelder musikk som for oss til å føle oss dårlig.

 

AtW

Jeg tror ikke dette kan gjelde musikk med tekster i for min del. Underbevistheten ville garantert konsentrert seg om å analyse hva artisten synger om.

Endret av Camrot
To innlegg flettet sammen
Lenke til kommentar
jeg leste på en internettside at mennesker som hører på klassisk musikk før eller mens de tar en IQ test gjør det i gjennomsnitt 10 IQ poeng bedre enn de som ikke hørte på noe musikk i det hele tatt. hvor stor denne gruppen de testet det på er vet jeg ikke, men jeg tror nok det er mye sannhet i at musikken kan påvirke vår evne til å prestere både mentalt og fysisk.

Kilder? Selv om det er bevist at musikkleksjoner over tid kan føre til økning i IQ, så synes jeg fortsatt påstanden om at man får 10 IQ-poeng høyere bare av å lytte på litt musikk der og da virker litt suspekt. 10 IQ-poeng er veldig mye!

Lenke til kommentar
Hva skjer dersom jeg kaster en lang stiv stålstang på t-baneskinner, så jeg "kobler sammen" den ene skinnen og den strømførende skinnen litt over bakken? Stort fyrverkeri, all t-banetraffikk stopper, brann eller hva kan skje?

 

Legger til hva som eventuelt vil skje om det blir flom i en tunnel, slik at skinnene kommer under vann.

 

Vil tippe kortslutning, men det virker litt vel åpenbart? Mon tro om de har en løsning på dette.

 

 

Og angående BrainWave... Har hørt på den som skal gjøre meg konsentrert i 10 minutter nå. Jeg blir egentlig kun veldig svimmel og får lyst til å legge meg. Lit mot sin hensikt, men en eller annen effekt har det... Creepy.

Lenke til kommentar

En venn av meg brukte en skurrelyd (white noise) som fadet ut etter noen minutter. Skulle fungere slik at man mens det er skurrelyd så må man konsentrere seg om det man skal gjøre for å unngå å tenke på lyden (som skal være plagsom), men når den fader ut etter noen minutter har du glemt hele lyden og er i full gang med arbeidet.

En sånn lyd kan du jo lage enkelt selv, white noise finner du her, bare legg på en fade out.

 

PS: Vet ikke i hvilken grad dette funker, har ikke prøvd selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...