Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

er det en lidelse som er motsatt av anoreksi; slik at personen er livredd for å være tynn og dermed spiser seg feit som f men allikevel synes h*n er for tynn når h*n ser seg i speilet ?

 

BULIMIA NERVOSA. Forekommer hyppigere og er det motsatte av anorexia nervosa. Det sentrale ved denne spiseforstyrrelse er ukontrollert overspising, kjennetegnes av to sentrale komponenter: voldsomme matinntak og av en atferd som tar sikte på å hindre vektøkning ved dietrestreksjoner, oppkast, fysisk trening og misbruk av laksermiddel.

 

Noe slikt du ville fram til? "Motsatte av Anorexia nervosa"

Nesten i alle fall :)

Endret av Applebee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta et eksperiment. Ta tiden fra du står på bakken til du lander igjen, etter et hopp. Mål høyden på hoppet og finn ut hvor "raskt" du beveger deg oppover.

 

Så tar du hastigheten på et styrtende fly/fallende heis og legger til ditt hopp.

 

svaret ditt vil nok bli noe som *SPLATT*

Lenke til kommentar
Hvordan vet skiltet utenfor P-hus hvor mange plasser som er ledig?

 

Telle bilene som kommer inn\drar ut? Vil tro dette vil være den enkleste måten, med mindre den viser hvor det er ledig også. (Når sant skal sies, har jeg aldri sett et P-Hus med et skilt som viser hvor mange plasser som er ledige)

Lenke til kommentar
Om man sover i 8-9 timer, som skal være nok, så blir man ofte likevel veldig trøtt om morgenen. Hvorfor er man alltid trøtt selv om man sover mer enn nok?

fordi vi egentlig ikke skal stå opp så jævlig tidlig slik samfunnet skal ha oss til i dag?

tror ikke søvn bare har med hvor MYE man sover, men også NÅR man sover. vi er alle forskjellige. a menneske, b menneske..

 

opplever det samme. kan sove fra 12 til 8, men er fremdeles trøtt som f.

MEN hvis jeg sovner 6-7 (på kvelden) og står opp 2 (på natta), så er jeg fullt uthvilt og har energi hele dagen. våkner naturlig, og det er lett å komme seg opp av senga. dessverre så hemmer dette sosial aktivitet, så denne rytmen kan jeg ikke holde.

Har undersøkt det en del nå, og var til legen som anbefalte melatonin(hormonet som gjør oss trøtte).

Ser ut som om vi begge to har symptomer til en søvnforstyrrelse, nemlig forsinket søvnfasesyndrom. Dette er visst mest normalt for personer mellom 15 og 25 år, og rammer omtrent 0.17% av hovedbefolkningen i Norge.

Lenke til kommentar

tusen takk oppslagsverk! nå ble jeg litt klokere på akkurat det ;)

skal ta en tur til legen denne uka og se om det er noe hun får gjort med problemet.

 

men du sier at det er flest unge mennesker som opplever dette. vet du om det er det mulig at det går over etter hvert som man blir eldre?

 

edit: takker for svar om bulimia og megareksi

Endret av IsaachElric
Lenke til kommentar
Hvorfor henger Dannebrog på bygget som bunnpris er i, i Munkegata, Trondheim? Har lurt på dette lenge nå, tror det er noen år siden jeg så det første gang.

Fordi kjøpmanennen Trond Lykke, mannen som eier I.K. Lykke AS (som igjen eier Bunnpris-kjeden), også er dansk konsul i Trondheim. Og det er I.K.Lykke AS som eier hele den hvite bygningen på hjørnet av Munkegata og Dronningens gate, der det ligger en Bunnpris-butikk i førsteetasjen, derfor kalles bygget Lykke-bygget. Og det danske konsulatet har selvsagt Dannebrog som symbol.

Lenke til kommentar
Hvordan vet skiltet utenfor P-hus hvor mange plasser som er ledig?

 

Telle bilene som kommer inn\drar ut? Vil tro dette vil være den enkleste måten, med mindre den viser hvor det er ledig også. (Når sant skal sies, har jeg aldri sett et P-Hus med et skilt som viser hvor mange plasser som er ledige)

 

 

Det er sensorer i både inn og utgang som registrerer når bilger kjører inn og når biler kjører ut. Ganske logiskt!

 

Kanskje ikke fult så snedig, men; Hvordan i all VERDEN er det mulig å aldri ha sett et P-hus med et skilt som viser hvor mange plasser som ed ledige? :p

Lenke til kommentar
Hvordan vet skiltet utenfor P-hus hvor mange plasser som er ledig?

 

Telle bilene som kommer inn\drar ut? Vil tro dette vil være den enkleste måten, med mindre den viser hvor det er ledig også. (Når sant skal sies, har jeg aldri sett et P-Hus med et skilt som viser hvor mange plasser som er ledige)

Kanskje det. Nesten alle parkeringshus her i Stavanger har det i hvert fall, tenkte over det da jeg parkerte på "Jernbanen" nettopp.

Lenke til kommentar
er det en lidelse som er motsatt av anoreksi; slik at personen er livredd for å være tynn og dermed spiser seg feit som f men allikevel synes h*n er for tynn når h*n ser seg i speilet ?

Takk skal du ha, litt undersøkelser her og der førte meg inn på en "pro-ana"-side.. Og det var bare veldig trist :cry:

Lenke til kommentar
tusen takk oppslagsverk! nå ble jeg litt klokere på akkurat det ;)

skal ta en tur til legen denne uka og se om det er noe hun får gjort med problemet.

 

men du sier at det er flest unge mennesker som opplever dette. vet du om det er det mulig at det går over etter hvert som man blir eldre?

 

edit: takker for svar om bulimia og megareksi

Tja, med tanke på at det er flere unge som har det så vil det jo enten bety at de dør før de blir gammel nok, eller at det forsvinner. Jeg velger å tro at det forsvinner :thumbup:

Lenke til kommentar
Hvordan vet skiltet utenfor P-hus hvor mange plasser som er ledig?

 

Telle bilene som kommer inn\drar ut? Vil tro dette vil være den enkleste måten, med mindre den viser hvor det er ledig også. (Når sant skal sies, har jeg aldri sett et P-Hus med et skilt som viser hvor mange plasser som er ledige)

 

 

Det er sensorer i både inn og utgang som registrerer når bilger kjører inn og når biler kjører ut. Ganske logiskt!

 

Kanskje ikke fult så snedig, men; Hvordan i all VERDEN er det mulig å aldri ha sett et P-hus med et skilt som viser hvor mange plasser som ed ledige? :p

Sandvika Storsenter hadde et slikt system før, men nå har de sensorer over hver plass som viser om det er ledig eller ikke. Tipper de også brukes til å telle hvor mange som er ledige.

Lenke til kommentar
Hvorfor henger Dannebrog på bygget som bunnpris er i, i Munkegata, Trondheim? Har lurt på dette lenge nå, tror det er noen år siden jeg så det første gang.

Fordi kjøpmanennen Trond Lykke, mannen som eier I.K. Lykke AS (som igjen eier Bunnpris-kjeden), også er dansk konsul i Trondheim. Og det er I.K.Lykke AS som eier hele den hvite bygningen på hjørnet av Munkegata og Dronningens gate, der det ligger en Bunnpris-butikk i førsteetasjen, derfor kalles bygget Lykke-bygget. Og det danske konsulatet har selvsagt Dannebrog som symbol.

 

Hvorfor henger Dannebrog på bygget som bunnpris er i, i Munkegata, Trondheim? Har lurt på dette lenge nå, tror det er noen år siden jeg så det første gang.

Tror det er det danske konsulatet som holder til i bygget der

Du har altså helt rett. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...