Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Hvorfor er det sånn at staten oppfordrer til kollektivtrafikk, men har så ekstremt høye priser? Jeg velger heller å gå hjem fra skolen i en time, og spare 13 kr.

De vil heller at du går eller sykler enn at du tar bussen. De prøver derimot å få folk til å droppe bilen og heller ta kollektivt. Da har ikke enkeltbilletten særlig mye å si, men heller månedskortet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hjemløse narkomane og prostituerte betale skatt på inntektene av hor og salg av gatebladet =Oslo ?

Omformulerer du spørsmålet ditt til "Må selgere av gatebladet "=Oslo" betale skatt av inntektene?" så kan jeg svare deg.

Nei. Pengene de tjener på salg går 100% til selger. Enten det er en narkoman, en hjemløs, en fattiglus, en prostituert eller en med dårlig råd som skal dobble pengene sine.

Lenke til kommentar
hjemløse narkomane og prostituerte betale skatt på inntektene av hor og salg av gatebladet =Oslo ?

Omformulerer du spørsmålet ditt til "Må selgere av gatebladet "=Oslo" betale skatt av inntektene?" så kan jeg svare deg.

Nei. Pengene de tjener på salg går 100% til selger. Enten det er en narkoman, en hjemløs, en fattiglus, en prostituert eller en med dårlig råd som skal dobble pengene sine.

Betaler de ikke først 25 kroner per =Oslo blad, og så selger dem for 50 kroner med 100% fortjeneste? Bare for å svare litt mer på spørsmålet. :)

Lenke til kommentar
Betaler de ikke først 25 kroner per =Oslo blad, og så selger dem for 50 kroner med 100% fortjeneste? Bare for å svare litt mer på spørsmålet. :)

Jo. Tar 100% av salget. Selger dem for dobbelte av kjøpsprisen. Halvparten av pengene blir feil og si, siden de ofte får en femtilapp eller hundrelapp i tips.

Lenke til kommentar

Det lurer jeg også veldig på, hadde det ikke vært for at numpaden er "opp ned" (ettall nederst), hadde jeg brukt den masse. Alle mobiltelefoner følger jo standarden med ettall øverst ...

 

Spørsmål: Tar ingenting skade av røntgenstråler (som brukes på flyplasser og i tollen)? Tenker på elektronikk o.l.

Lenke til kommentar
Det lurer jeg også veldig på, hadde det ikke vært for at numpaden er "opp ned" (ettall nederst), hadde jeg brukt den masse. Alle mobiltelefoner følger jo standarden med ettall øverst ...

 

Spørsmål: Tar ingenting skade av røntgenstråler (som brukes på flyplasser og i tollen)? Tenker på elektronikk o.l.

Kortterminaler har som PC. Og godt er det. Endelig lært seg inntrykkinga av pin-koden og så skal de bytte? :(

En standard hadde vært veldig kjekt for alle slike 0-9 med * og # :)

Endret av chokke
Lenke til kommentar
Alle mobiltelefoner følger jo standarden med ettall øverst ...

 

Dette er vel bare litt historieløst. :)

 

De første tastafonene som kom på slutten av 70-tallet hadde 1-tallet nederst til venstre, etter mønster fra regnemaskiner, kassa-apperater og kalkulatorer. Det er det som var standarden. Det de moderne mobiltelefonene som ikke "følger standarden".

Lenke til kommentar
Hva skjer med lån og andre økonomiske forpliktelser dersom man må i fengsel over tid? Får man hjelp med slikt?

Si jeg måtte i buret 2 år f.eks:

-Fryser banken lånet mitt så jeg kan beholde leiligheten?

-Fellesutgiftene i borettslaget må dekkes månedlig, finnes det regler/ordninger for å hjelpe innsatte med dette?

 

Jeg _tror_:

 

Du må kontakte banken for å prøve å få en avtale. I beste fall tipper jeg de vil gi deg betalingsutsettelse til etter soning med løpende renter.

 

Fellesutgiftene må nok fortsatt betales, med mindre du får en spesialdeal med styret. Eventuelt kan jo leiligheten leies ut under soningen for å dekke fellesutgiftene?

Lenke til kommentar

En ting jeg har fundert på er hvordan det har seg at CO2 gjør det vanskeligere for varmen å slippe ut - jeg forstår drivhuseffekten - men hvorfor er det slik at det blir varmere? Den samme CO2 må jo gjøre det vanskeligere for varmen å komme inn i første omgang. Kan det ha med at farten er mindre når varmen er på vei opp igjen?

Endret av TSP
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...