Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Er det så farlig? Du kan faktisk tjene økonomisk på denne tabben. Så lenge du studerer får du null renter på studielånet, så du vil ikke tape et eneste øre på at pengene står på din konto i stedet for lånekassen. Tvert imot kan du sette pengene på sparekonto, og når du så er ferdig med studiet betaler du bare tilbake disse pengene før rentene begynner å løpe. Da har du faktisk tjent netto penger på dette.

Det er litt farlig om han søkte feil nå og ikke i høst. Kjipt å måtte klare seg på under halvparten så mye penger. Skal uansett gå an å ta en prat med lånekassen og fikse sånne problemer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Må hjemløse narkomane og prostituerte betale skatt på inntektene av hor og salg av gatebladet =Oslo ?

Dette lurer jeg på også!

 

Hvis prostitusjon hadde vært lov, så måtte de betalt skatt hvis de skulle vært "stuerene", ja. Selvstendig næringsdrivende.

Prostitusjon er da lovlig..?

 

Det er hallikvirksomhet og prostitusjonskjøp som er ulovlig. Paradoksalt nok er selve salget lovlig.

Horene blir jo ikke tatt.

 

Dog;

I de fleste land er det henimot umulig å delta lovlig i de fleste former for prostitusjon, fordi omgivende aktiviteter slik som markedsføring av prostitusjon, hallikvirksomhet samt å eie, drive eller jobbe i bordeller er ulovlig.

 

Hvilke roller innen prostitusjon (f.eks. å være prostituert, å være kunde, å være hallik) som er ulovlige varierer fra land til land. Sverige forbyr kjøp, men ikke salg. I Nederland er det ulovlig å være hallik eller prostituert før man er 18, men å kjøpe tjenestene er ulovlig bare dersom kunden er under seksuell lavalder (16). I Norge er det forbudt å kjøpe seksuelle tjenester.

Endret av toth
Lenke til kommentar
Det var vel kroken på døra for prostitusjon etter nyyår, da det kom nye regler - som også forbød salg av sex.

Feil.

Salg av sex er fortsatt tillatt. Det har det alltid vært(i mange mange år).

Det er kjøp som ble forbudt ved nyttår.

 

Før nyttår var det bare trafficing, hallikvirksomhet og bordellvirksomhet som var ulovlig.

Lenke til kommentar
Det var vel kroken på døra for prostitusjon etter nyyår, da det kom nye regler - som også forbød salg av sex.

Feil.

Salg av sex er fortsatt tillatt. Det har det alltid vært(i mange mange år).

Det er kjøp som ble forbudt ved nyttår.

 

Før nyttår var det bare trafficing, hallikvirksomhet og bordellvirksomhet som var ulovlig.

Åja, beklager.

Lenke til kommentar
Er det så farlig? Du kan faktisk tjene økonomisk på denne tabben. Så lenge du studerer får du null renter på studielånet, så du vil ikke tape et eneste øre på at pengene står på din konto i stedet for lånekassen. Tvert imot kan du sette pengene på sparekonto, og når du så er ferdig med studiet betaler du bare tilbake disse pengene før rentene begynner å løpe. Da har du faktisk tjent netto penger på dette.

Det er litt farlig om han søkte feil nå og ikke i høst. Kjipt å måtte klare seg på under halvparten så mye penger. Skal uansett gå an å ta en prat med lånekassen og fikse sånne problemer.

OK, da misforsto jeg litt hva han mente. Men hvis man har såpass god økonomi at man strengt tatt ikke trenger ta opp studielån, gjelder min anbefaling fortsatt.

 

Må hjemløse narkomane og prostituerte betale skatt på inntektene av hor og salg av gatebladet =Oslo ?

Prostitusjon regnes såvidt jeg vet ikke som vanlig yrke, og da kan ikke skatteetaten kreve skatt på det. Det ville vært absurd om staten skulle tjene skatt på ulovlige handlinger (den som kjøper gjør jo noe ulovlig).

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Hvorfor er det sånn at staten oppfordrer til kollektivtrafikk, men har så ekstremt høye priser? Jeg velger heller å gå hjem fra skolen i en time, og spare 13 kr.

Lenke til kommentar

Ironien i det hele er jo at de også "straffer" folk som bor eller jobber steder der det er ingen/veldig dårlig kollektivtrafikk. I tillegg er det ustabilt (ofte dukker bussen aldri opp, eller det går "buss for tog", toget går ikke fordi det er feil på anlegget ...), bussene tar ikke bankkort og det er alt for få ruter, og de går alt for sjeldent.

 

Skal jeg noe vikitg, f.eks. eksamen, så kjører jeg eller beregner å ta bussen 1 time tidligere enn vanlig.

 

Det eneste bra er egentlig prisene, 250 spenn i måneden - så kan du kjøre så mye buss og tog du vil til du kreperer. 13 kroner er ikke noe å gråte over, tenk på hva det hadde kostet å kjørt privatbil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...