Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Er det alkohol i konfekt?

Jeg tenker på Kong Haakon-konfekt med flytende konjakk-greier inni sjokoladen.

 

I Olsenbanden Jr så ble vertfall "nissen" full på konjakk snop.

Om dette er sanhet eller filmtriks vet jeg ikke.

Men Alkohol fordamper på er det 60 grader eller no?

 

Har ikke noe kilde på det, men har hørt at det ikke er alkohol i konfekt.

De har bare tilsatt smakstoffer som likner på f.eks cognac.

Og kokepuntet til alkohol er 78.4grader.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Stipendsøknader, går det for et år om gangen eller pr semester?

Jeg husker ikke hvordan det var med søknaden, jeg finner ikke papirene på det heller.

 

Jeg finner nemlig ikke info om noen utbetaling/status for våren og jeg har enda ikke fått noen utbetaling.

 

Jeg går å henger meg i taklampa om jeg har gjort noe galt med søknaden.

 

 

Det er for hvert skoleår ja, men om det er noe krøll så kan du fortsatt søke på andre semester, og få stipend for det.

Men ring lånekassen, de er stort sett greie med det, og det kan hende at du får for hele skoleåret om du spør pent og forklarer saken.

Endret av Oppslagsverk
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+90817234

Selv om du har søkt for hele året, må du huske å hente et nytt stipendbrev på elevkontoret på skolen din. Der ligger det nemlig en svarsending du må skrive under på og sende inn, slik at du får pengene for vårsemesteret også.

 

Jeg hentet og sendte inn min i dag. :)

 

Edit: *pirke* Det heter "Jeg går OG henger meg i taklampa om jeg har gjort noe galt med søknaden."

Endret av Slettet+90817234
Lenke til kommentar

Jeg går privatist-skole på Sonans. Går et helt år, dvs høst og vår. Hvert halvår får du et gjeldsbrev som du må sende inn. Sjekk på www.lanekassen.no om du har fått utlevert gjeldsbrev på din skole. Sånn er det til meg hvertfall.

 

Spørsmål: Hvor lenge kan en ispinne ligge i frysern? Jeg har en som har ligget i frysern siden sommern!

Lenke til kommentar
Har ikke noe kilde på det, men har hørt at det ikke er alkohol i konfekt.

De har bare tilsatt smakstoffer som likner på f.eks cognac.

Og kokepuntet til alkohol er 78.4grader.

Kommer helt an på hva slags konfekt, har vært borti mye konfekt med alkohol. ;)

Et annet spørsmål angående romforsking. Man tror at mestparten av alle kvasarer fins mellom 760(?) millioner og 28 milliarder lysår unna jorden. Hvordan er det mulig når universet kun er omtrent 13.8 milliarder år gammelt? Om universet er så gammelt, så burde vel egentlig ikke universet en gang være større enn 27.6 milliarder lysår "bredt"?

Universet har vist utvidet seg raskere enn lysets hastighet i starten. (Uten å bryte lysets hastighet)

Det er mulig fordi det er selve rommet som utvider seg. Ingenting inni rommet beveger seg med over lyshastighet i forhold til rommet.

Det er sånne ting som gir meg vondt i hodet. Begynner bare å tenke på hva det utvider seg i. :hm:

Har vi forresten noen som helst mål på hvor vi befinner oss i universet sånn i forhold til det som er "sentrum" (hvis man kan si at noe er det).

Lenke til kommentar
Selv om du har søkt for hele året, må du huske å hente et nytt stipendbrev på elevkontoret på skolen din. Der ligger det nemlig en svarsending du må skrive under på og sende inn, slik at du får pengene for vårsemesteret også.

 

Jeg hentet og sendte inn min i dag. :)

 

Edit: *pirke* Det heter "Jeg går OG henger meg i taklampa om jeg har gjort noe galt med søknaden."

 

En jeg kjenner som tror jeg har gjort det samme feilen som ham. Søkt bare for høsten og ikke hele året.

 

Oh well...

 

HangmanThankYou.jpg

Lenke til kommentar
Har ikke noe kilde på det, men har hørt at det ikke er alkohol i konfekt.

De har bare tilsatt smakstoffer som likner på f.eks cognac.

Og kokepuntet til alkohol er 78.4grader.

Kommer helt an på hva slags konfekt, har vært borti mye konfekt med alkohol. ;)

 

Hehe, greit, dårlig pressisert, men i de du får kjøpt på butikken i norge da. :p

Kong Haakon, cognac-kuler, osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...