Gå til innhold

Doom drepte dama mi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dere som leser dette husker sikkert 2nd reality fra Future Crew på PC?

Ja, selvsagt. Hvordan kan man glemme noe av det mest geniale som noen gang har kommet fra Finland? Psi, Purple Motion, Gore, Skaven, Trug, Marvel, Pixel, Wildfire og Abyss <3 :)

 

Denne ble gitt ut i 1994 og rula pc demo toppen i lang tid.

Den kom ut i 1993, men uansett: Synes fortsatt den ruler, jeg! Det er klart det er imponerende hva de klarer å få til nå, men Second Reality ble jo laget før 3D-kortene og dermed Direct-X, OpenGL osv kom, så dét de fikk til da er mye mer imponerende enn hva de får til nå. For fortsatt frysninger på ryggen av den demoen.

 

I 1997 ble commodore 64 utgaven av 2nd reality gitt ut (JA MED ALT!) av gruppa smash designs og det er et eksempel på hva ekte fans kan klare.

Den både har jeg og har jeg sett flere ganger. Rå re-make, utvilsomt! :)

Lenke til kommentar

oh the memories :cry:

 

c64 og amiga kommer aldri til å bli forbigått i ren "åhhhhhhh mamma/pappa kan jeg få"-faktor. Husker det var større en julaften når min far kom hjem med c64 for første gang :D Bare synd den tok kvelden en gang i måneden og måtte på reparasjon :dontgetit:

 

Gleden ved å piratkopiere 100spill av gangen og fyre opp turbo-tapen er legendarisk. Tålmodigheten man hadde på den tiden er helt utrolig når jeg tenker over det nå. Kunne jo loade i det som føltes som timesvis noen ganger. Hjalp ikke med de små-psykedeliske loade-bildene heller :D

 

Har enda både c64 og amiga liggende i kjelleren hos mor jeg men de virker ikke lenger dessverre. Jeg plukka dem frem for ett par år siden og de ga ingen livstegn :cry:

 

R.I.P.

 

 

 

PS! Måtte ta en titt på 2nd reality på youtube nå og musikken er dritfet den dag i dag. spesiellt rett etter 2nd reality logoen er vist og den hoppende kuben kommer :dribble: Må nesten se om jeg finner den sangen i bra kvalitet. Tror jeg har sett den demoen 1million ganger i gamle dager.

 

Edit: litt morsom side-info om Future Crew gutta her:

Companies like Futuremark (3DMark), Remedy (Death Rally, Max Payne) and Bitboys (a graphics hardware company) were all started in whole or in part by members of Future Crew.
Endret av Darth MToffy
Lenke til kommentar
Fantastisk artikkel!

 

Press play on tape! Angrer på at commodore og Amiga 500 forsvant ut til fordel for PC :/

 

Spillbarheten var uslålig Lotus eller NFS? Valget er enkelt.

 

Pirates, First Samurai og pinball fantasies :love:  :love:  :love:

 

Dette var en herlig start på dagen!  :thumbup:

8802364[/snapback]

 

Ååå. Husker jeg og kompisen spilte Pirates i dager av gangen" :love: Jeg fektet, han tok sjøslagene. Sammen erobret vi kvinnen(e)! :p

Lenke til kommentar

Jeg husker jeg spilte på noe jeg tror var en amiga hos naboen :)

Spilte ett slags skispill, litt likt wintergames på pc, men mye morsommere!

Hvis noen vet hva jeg mener, hadde jeg blitt evig takknemlig om noen kunne sendt meg tittelen på det spillet på en PM :)

Edit: Var lemmings også til amiga? :hmm:

Endret av daruu
Lenke til kommentar
Viktig demo å få med seg fra Amiga-tiden:

 

 

Kefrens' Desert Dream demo. :D

8810103[/snapback]

 

Jupp, en veldig bra demo. (Ble forøvrig også portet til Commodore 64 nylig).

 

Også må man ta med Odyssey av gruppa Alcatraz. 5 diskers demo, masse 3D og varer vel i hele 45 minutter. Minner jo litt om en liten film. :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...