Gå til innhold

Doom drepte dama mi


Anbefalte innlegg

Er jeg den eneste som hadde Amiga CD32? Den skulle redde Commodore fra katastofen men ble en total fiasko. Spillene bestod stort sett av gamle Amiga spill utgitt på cd. Husker det fulgte med et plattformspill som het Oscar.

8795563[/snapback]

 

 

Hehe neida men vi var ikke så mange. Jeg hadde/(har på loftet) en CD-32 med link kabel til min Amiga 1200 med akselerator kort. Wow det var tider, stille stille ingen vifter på flere tusen rpm.(dette inlegg skrives på min, pc cab-temp 42grader 3 vifter som bråker, ja det er varmt here..)

 

Hardware på loftet:

 

Sharp MZ-1, C-64 med disk st., Amiga 500 med hardware hacket hovedkort, Amiga 1200 med akselerator og CD-32

 

Slenger med en kul url http://www.winuae.net/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror jeg må ta en tur på loftet og hente ned min A500+ med GVP530 aksellerator!

40MHz '030 med 4MB RAM - 60ns, matte co-prosessor, GVP 286 PC-emulator kort, 850MB SCSI HD, 1,6MB DD floppy og Scandoubler. Workbench 3.1

 

Trudde ikke selv jeg skulle komme på alle navnene, men hjernen fikk visst et kick av den meget gode artikkelen!

 

Hilser til alle brukere av Rodeløkka BBS, Alta Floppy Disco og Ultima Thule.

Endret av Arnulf
Lenke til kommentar

Jeg og en kamerat som spilte amiga hver dag før, satte faktisk opp Amiga 500'en og spilte SuperCars, Sensible soccer og Gravity force for tre dager siden, mens vi mimret over de gode gamle tidene.

 

Skulle gitt ganske mye for å kunne sitte på gutterommet og spille hele dagen igjen...

 

Marvin

Lenke til kommentar

Har hatt VIC 20 og A600. Husker det siste spillet jeg spilte på A600, men ikke navnet. Det er et plattformspill med en frosk. Kan huske det var god grafikk på spillet. Spillet kom ut på 90-tallet. Når man sprang med frosken gikk beina veldig fort rundt. Noen av brettene hadde glatte baner/sklier. Noen som hadde dette spillet og vet navnet? Dette spillet slo mario...!

Lenke til kommentar

Dette var tider ja.. hadde først C64, dernest Amiga 500.

 

Spill som kommer til minne er:

 

1. Moonstone (fantastisk spill)

 

2. Golden Axe, var stor fan av dette.

 

3. Championship Manager 1 eller bare 93/94 som det het den gang, husker man måtte ha en egen disk for hvert savegame :)

 

 

/love

Lenke til kommentar
Har hatt VIC 20 og A600. Husker det siste spillet jeg spilte på A600, men ikke navnet. Det er et plattformspill med en frosk. Kan huske det var god grafikk på spillet. Spillet kom ut på 90-tallet. Når man sprang med frosken gikk beina veldig fort rundt. Noen av brettene hadde glatte baner/sklier. Noen som hadde dette spillet og vet navnet? Dette spillet slo mario...!

8801603[/snapback]

 

Hvem kan vel glemme Superfrog? :D

Lenke til kommentar

Husker enda dagen jeg kom hjem fra Elkjøp med en splitter ny A500 under armen. Stor, grønn eske med 1stk A500, Joystick, mus, Super Cars II, Lotus Espirit Turbo Challenge og et eller annet motorsykkelspill.

Husker den jevne hypnotiserende lyden av diskstasjonen når den lastet spillene... Har den enda liggende under senga hjemme på gutterommet.

Tok den frem sist jul spillte igjennom Lure of the Temptress, fine fine spillet *elsk*

Lenke til kommentar
men jeg husker et "dritkult" karatespill som det ble brukt en del timer på. Skrått mot motstander (skrått opp, framover) mens man holdt inne fire var skalling, og motsatt opp var splittspark.

 

Bonus lvl var sparke bort bomber og beskytte seg med skold for bowling kuler.

Tror dette var et av de første spillene som fanget meg. Og streetfighter var bra. Husker det var "lettest" å ta rundspark eller skyte med keyboardet.. :)

8800223[/snapback]

 

Karate spillet er nok "IK +"

8800254[/snapback]

 

Dersom du trykket 'T' så ramlet buksene ned ett halvt sekund før karate-kid'en dro dem opp igjen.. husker det ga en ny dimensjon i vanskligheten på bonuslevelene, når en annen rev ned buksene på deg mens du prøvde å sparke bort bomber.. :)

 

 

Å husker canon fooder,fet intro sang,har den forsatt på hjerne.

O never been in so much fun oo dam di dam kill if u have to ooo :)

8800493[/snapback]

 

Her er den.. :)

http://www.mirsoft.info/gmb/music_info.php?id_file=MTU0

spille av i winamp..

 

Ganske sterke tekster på den, litt rart at ikke det var så mange Jack Tomphsoner på den tiden.. ;)

Lenke til kommentar
Kom tilfeldigvis over denne videoen i dag:

 

 

En samling musikk fra populære Amiga-spill, samt litt film fra spillene. Nostalgisk. :)

8793304[/snapback]

 

Super kul :) inte rart man gillar synth/techno när man blev matad med sked genom spill som dessa..kul att man fick uppleva amigan och hela den utveckligen:-) Finner det fortsatt kul med pc och pcspill:-)

 

Var det føresten Digital Illusions (svensker) som lagade pinball och køpe sig gul ferarri?

Endret av Robbansvenske
Lenke til kommentar

*sukker tungt*

 

At det går an å føle slik nostalgi for datamaskiner. Den Youtube videoen.. musikken.. hør på musikken. Nuff said. Savner de dagene.

 

De viste Shadow of the Beast to ganger i den Youtube videoen, ikke rart. Jeg husker godt den fantastiske grafikken og musikken i spillet (måten bakgrunnen scroller i forhold til forgrunnen gav et realistisk 3D-preg). Og dødsscenene i det spillet var virkelig triste, musikken passet perfekt.

 

Vel vel.. Jeg har aldri hatt et "personlig forhold" til en PC, vil aldri ha det. Tiden med Vic 20 og 64, Amiga 500, 600, hadde også en CD32 (flopp-konsollen), de dagene kommer aldri igjen, men jeg vil ha minnene. Må innrømme at jeg følte en tåre var på vei da jeg leste artikkelen selv, kjenner meg for godt igjen.

Lenke til kommentar
Har hatt VIC 20 og A600. Husker det siste spillet jeg spilte på A600, men ikke navnet. Det er et plattformspill med en frosk. Kan huske det var god grafikk på spillet. Spillet kom ut på 90-tallet. Når man sprang med frosken gikk beina veldig fort rundt. Noen av brettene hadde glatte baner/sklier. Noen som hadde dette spillet og vet navnet? Dette spillet slo mario...!

8801603[/snapback]

 

Hvem kan vel glemme Superfrog? :D

8801700[/snapback]

 

 

Takker. Råkult spill med herlig bilde og lyd.

Lenke til kommentar

Jeg var ikke gamle sneipen før C64 slo oss ned i sofaen som en sjokkbølge, men jeg hadde jo 2 andre maskiner også (G-7000 var den aller første med en av de berømte spillene PONG!, og en CBS Colecovision). Men seriøst når C64 og C128 slo igjennom måtte jeg jo bare være med på starten på tidenes spill-revolusjon.

Den hadde alle slags høy-teknologisk utstyr som kassettspiller MED skritt-teller og REC-knapp, den hadde også et høysensitivt lydhode som ofte måtte vries litt på. Men så fikk vi jo også servert de slanke 5,5" ( 170KB's :thumbup: ) diskettene og en diskettstasjon som var 4 ganger så tung som maskinen. Gjett om jeg var stolt da. :cool:

Igjennom Turbo-Tape 64 fikk jeg mange barns drømmer oppfylt på mitt eget gutterom.

Zip-Stick med "triplefire" var dagens svar gamingutstyr på sitt ypperste, da snakker jeg selvsagt om kvalitet og form, med en far som var like hekta på "1942" og meg selv som en hardcore gamer tror jeg ikke at noen annen joystick taklet varmen den ble utsatt for i "Decathlon" og for å ikke snakke om de andre spillene vi spilte...

 

Last ninja, IK+, Green Beret, Wonder Boy, Paper Boy, Commando, Rambo (part ii), Combat School, Winter Games, Carlifornia Games, Summer Games, World Games, Boulder Dash, Fist II, Kung-Fu Master, Shaolin's Road, Cobra, Bruce Lee, H.E.R.O. , Skate Rock, Infilitrator, Platoon, Yie Are Kung-Fu, Ninja Mission og Skate or Die bare for å nevne noen... :cry:

 

Men tiden gikk videre og Commodore slo til igjen, denne gangen med den supermaskinen AMIGA. Bare navnet gjorde meg mo i knærne :dribble: , og selvsagt kunne Amiga'en arve den høytelskede Zip-Sticken. Men denne gangen var det X-Copy og DiskMaster som får all æra for at mor visste hvor tenåringen hennes befant seg. DEt var mye hygge rundt de robuste 3,5" diskettene, og externe diskettstajoner. Den var igrunn en meget avansert maskin som minner veldig om dagens maskinoppbygginger. Den hadde både matte-prossesor, lydprossesor og grafikkprosessor, du kunne tilogmed tilføye extra ram om det så måtte behage. Jeg hadde da så en Amiga 500 v.1.2, den hadde orginalt 512 ram som var standard og derfor måtte tilføye extra ram for å spille alle spillene som kom etterhvert.

Jeg tenkte kanskje å ramse opp noen klassikere men jeg vet ikke hvor jeg skal starte men samtidig holder på å sprekke for så mye spill jeg tenker på...

 

Panza Kickboxing, Pinball Dreams/Fantasies/Illusions, Rick Dangerous, Wild Streets, Ninja Mission, Super Cars 1 & 2, Nitro, Badlands, Gone Fishing, Chuck Rock, IK+, Settlers, Kick-Off, Sensible Soccer, Budokan, Chambers of Shaolin, Overdrive, Civilization, Persian Gulf Inferno, Navy Seals, Last Ninja 2 remix, Shadow Dancer, Full Contact, Gobliiins-serien, Lemmings, Micro Machines, Fire Force, Moonstone, Rocket Ranger, Cannon Fodder og Vroom var noen av de... og igjen :cry:

 

Men nå er det sannelig blitt sent på kveld så jeg må gi meg, men denne natten kommer jeg garantert til å drømme om mine dager på gutterommet...

 

Det gjør vel noen av dere også... -God natt... :)

 

-Onkeldeilig

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...