Gå til innhold

Doom drepte dama mi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Veldig bra artikkel :)  Selv er jeg en 74 model og har hatt både C64 og Amiga, 64'n ble solgt og jeg fikk en 128D.  Lese begge sider av disken uten å snu den ftw.

 

Action Replay 6 var også en selvfølge , tror ikke jeg kunne klart meg uten den..  Final Cartridge III var bare skrot i forhold ;)

 

Var selv veldig aktiv på demo scenen i mange år på C64, var også med på opstarten av de aller første TG..  da ble det første arrangert i Lillestrøm :) 

Eller var det mange andre bra demoparties rund om i Norge, husker veldig godt en i Bergen som ble hostet av Panoramic Designs, Killers og Hoaxers :D

( mat krig er tingen )

 

Omega Surpreme  som på den tiden var en av Norges ( og kanskje verdens ) beste codere var med på starten av Funcom sammen med flere av andre ifra den norske Demoscenen.

 

Noen som husker Dator Magasin forresten  ?  ;)  Eller det programmet på tv av Erik Meyn som het Spider ? 

 

Har fortsatt mine Commodore maskiner , men nå blir de benyttet av ungene for å leke med ;)  Men alle diskene mine får de aldri , de har jeg lagret på et trygt sted for så en dag ta de frem igjen for å mimre litt :D

8794166[/snapback]

 

 

Åååååå Dator magasin.. Kjøpte hver eneste utgave, var det jeg brukte uke lønna mi på hehe. Og ja Action Replay var et must, husker jeg brukte den for å cracke spill og rippe musikk fra de til å leke med i Fast Tracker/Pro Tracker.

 

Tusen takk Steinar for en tur inn i nostalgien og minnene.

Lenke til kommentar
Er jeg den eneste som hadde Amiga CD32? Den skulle redde Commodore fra katastofen men ble en total fiasko. Spillene bestod stort sett av gamle Amiga spill utgitt på cd. Husker det fulgte med et plattformspill som het Oscar.

8795563[/snapback]

 

I vennegjengen min var det faktisk kun 1 av 15 som kjøpe CD32. Men husker ikke helt hvorfor den ikke slo ann hos flere.

Lenke til kommentar
Også Competition Pro var en serdeles bra Joystick , den hadde mikrobrytere som sa " klikk " :)  i motsettning til Tac-2 som hadde kontakt plater.

 

competition_pro_5000_small.jpg

8795337[/snapback]

 

Ahh, ja husker den også. Hadde flere av dem som var i gjennomsiktig utførsel.

Veldig presis og god å bruke, men dem tålte ikke like mye juling som Tac-2.

Microbryterne røyk på flere av dem jeg hadde som oftest fra hardt bruk.

Tac-2 overlevde alt, til og med en tur i veggen etter et raseriutbrudd en gang. :!:

Lenke til kommentar

Competition Pro var veldig bra, ja, men kun de som ble solgt på 80-tallet. De som kom senere var mye "tregere" i responsen og knirket forferdelig.

 

Har fortsatt mine 2 Competition Pro som ble kjøpt i '88. De fungerer fortsatt veldig bra.

 

Grunnen til at CD32 ikke solgte var vel at det var en spillkonsoll og ikke hadde medfølgende tastatur og harddisk. En annen ting var at det var veldig få spill som utnyttet 3d-chipen de hadde puttet i den maskinen.

 

De skulle nok heller ha puttet den chippen inn i A1200...

Lenke til kommentar
Glimrende skrevet!

 

Og når det gjelder tittelen Doom drepte dama mi, så var det akkurat det som skjedde her og.

 

Solgte a1200'en, fikk meg  pc for å spille doom.

 

Angret bittert på salget...

 

Har nå fått meg a1200 igjen :D Skal brukes til en eneste ting : Spille gjennom Hired Guns, verdens beste spill! :)

 

 

H

8792166[/snapback]

Åh.. Hired Guns...!

8792259[/snapback]

 

 

husker du another world.hehe.verdens beste spill i den tid. :thumbup:

Lenke til kommentar
Glimrende skrevet!

 

Og når det gjelder tittelen Doom drepte dama mi, så var det akkurat det som skjedde her og.

 

Solgte a1200'en, fikk meg  pc for å spille doom.

 

Angret bittert på salget...

 

Har nå fått meg a1200 igjen :D Skal brukes til en eneste ting : Spille gjennom Hired Guns, verdens beste spill! :)

 

 

H

8792166[/snapback]

Åh.. Hired Guns...!

8792259[/snapback]

 

 

husker du another world.hehe.verdens beste spill i den tid. :thumbup:

8796545[/snapback]

 

another world var og er steinbra :)

 

kjøpte nylig pc-porten av det , fremdeles kongespill!

http://gamer.no/product.php?productId=59810

 

Når det gjelder amiga blad så husker jeg cu Amiga var det store, tror jeg har en stabel av de ennå et sted...

Lenke til kommentar

Må si dette er en av de bedre artiklene jeg har lest her. Er av den yngre garde så føler ikke helt med dere her, men prøver å forestille meg hvordan det må ha vært. Har vel egentlig aldri opplevd en skikkelig "wow"-følese hvor du bare sitter å måper ... Kinda sad i guess.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...