Gå til innhold

Doom drepte dama mi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

- Amiga 500, 1MB RAM

- Amiga 1200, 68030 akkselerator, 250MB 2.5"HD

- Amiga 1200, Blizzard 1260, 16MB "Fast RAM", 2 GB HD, maaaange tusen kroner..... :)

 

Kontakter i all verdens land, spennende pakker i posten med lim på frimerkene, 3 ekstra diskett stasjoner som kopierte diskett på diskett på diskett i X-Copy...

 

Fete demoer og musikk discer som ble sett og hørt om og om igjen.

 

Gigantiske samlinger med MOD. filer.

 

Directory Opus (som jeg bare ble nødt til å kjøpe for PC her om dagen)

 

Cannon Fodder, Sensible Soccer, Superfrog, Monkey Island, pluss uendelige mange andre fete spill.

 

 

AAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH...... :thumbup::thumbup::thumbup::D

Lenke til kommentar

Tja, kaster et blikk bort på spillhyllen min. Gamle Amiga-originaler står der, vøtt.

 

StarLord, MegaTraveller, Second Samurai, Worlds At War, Ultima V, Terrorpods, Elite II, Railroad Tycoon, StarFlight, Battle Isle, Gunship m/ flere.

 

Forsvant en del spilltimer der. :)

Lenke til kommentar

*Løper ned til kjelleren for å hente A600*

 

Skjønner ikke hvordan Commodore klarte å drite seg ut. Var en så flott maskin. veldig synd.

 

forresten, nå som vi snakker om commodore generelt, noen som veit hvor man kan kjøpe reservedeler. Floppy drivern min er noe dårlig. klarer ikke å lese ordentlig. Blir at jeg alltid for den flott "Error blinkende meldingen".

Lenke til kommentar

Skikkelig bra artikkel!

Husker da jeg kjøpte snes, og pakket commodoren ned i eska, ikke fordi jeg hadde lyst på noe nytt, men hovedkortet røyka seg selv, etter mange trofaste år!

Husker abbonemanget på et datablad jeg hadde, som sende med bl.a spill som man kunne skrive selv, opptil flere a4-sider. Disse satt jeg og skrev inn, i stedet for å gjøre leksa på barneskolen.. Gode tider!!

 

Nesten lyst til å kjøpe ett av de nye amiga maskinene, har hørt de skal på banen igjen, med nye eiere, og ny hardware. Blir selvfølgelig ikke det samme, men verdt og prøve :)

 

rettelse: nye commdore maskiner, nye eiere, ny hardware, og med Win Vista... :ermm:http://www.commodoregaming.com/pcshop/Game...mmodore+gx.aspx

Endret av imgaerion
Lenke til kommentar
Viktig demo å få med seg fra Amiga-tiden:

 

 

Kefrens' Desert Dream demo. :D

8810103[/snapback]

 

Det er i slike tilfeller at du river deg i håret når du tenker på youtube sin ekle mono-lyd.. Vell, dagens fantastiske teknologiske nyvinninger.. :(

Ser også at de har brukt WinUAE når de har rippet den, litt kjedelig siden ikke PC'n klarer å spille av alle coppereffektene og slikt helt skikkelig.. :(

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
Angående overskriften, hvorfor kom aldri Doom ut på Amiga? Spillet finnes jo til og med på Super Nintendo...

8814592[/snapback]

 

Doom kom til Amiga, men ikke en offisiell versjon, bare en slags fan-port. Men det virker helt glimrende, jeg har spilt Doom på Amiga 1200n min jeg. :) Quake I og II finnes til Amiga også.

Lenke til kommentar
Jo, AmigaOS 4.0 ble utgitt for kort tid siden.

8814493[/snapback]

 

Det var vel å ta litt hardt i, selv om OS4 er ferdigutviklet kan det fremdeles ikke kjøpes. Er litt krangling mellom de involverte parter for tiden, men satser på at det løser seg.

 

OS4 + ny, billig maskinvare = spennende :-)

Endret av XE800
Lenke til kommentar

Hadde jeg vært søkkerik og eksentrisk sku jeg kjøpt opp amiga navnet, ansatt en hurv med de smarteste brainiacs på sine felt, henta inn noen gamle guruer og smelt igang amiga navnet på nytt med eget os og alltingen. Innebygget støtte for alle de gamle spilla som skulle ligget gratis for autonedlastning fra noe ala xbox live classics :) hehe, hadde vært no. Sett hvor mange andre "fanboys" det er der ute.

Lenke til kommentar

Virkelig morro å se hvor mange Amiga-fans det finnes der ute og som er syk nok til å få en tåre i øyekroken på grunn av en datamaskin :) (Ja, jeg er nok en av dem selv) =)

 

Jeg savner virkelig den tiden med disketter, action replays, 512k ram oppdateringer osv.

Kanskje mest av alt savner jeg da vi satt flere stykker og spilte på EN maskin. Tenker da på

spill som Moonstone, Oil Imperium, Ports of call, California Games, Summer Olympiad, Silkworm, Lotus, Nitro, Rampage osv...

 

Men ble litt nyskjerrig når jeg leste om dere som husker best etter demoparties før i tiden, og ble eksra nyskjerrig når noen nevnte BBSen "Alta Floppy Disco" (som jeg for min del mener å huske het Absolute Floppy Disco med en fyr som het Stian som Sysop).

Jeg vet at jeg traff denne fyren på et party i Stokmarknes (Nordland)......

Tenkte derfor om kanskje noen her inne var på dette partyet og kanskje har noen bilder derfra? Jeg hadde bilder for mange år siden helt til jeg fikk et harddisk-kræsj og mistet alt sammen.

Lenke til kommentar

Hang ut på en del Amiga-BBSer, nå husker jeg ikke alle navnene så godt i farten, men her er et utdrag fra NComm-lista mi. (som var lengre før).

 

Husker ikke om alle er Amiga-BBSer da.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Yggdrasil

SilverHawk

Premiere

StarShot

Crusaders BBS

AmiCo

Fatlandia

Firda

Hot Shot

Hypastate

Cash n' Carry

Byte Bazaar

Supperådet

Wild Palms

Applause

Zest

Phrenetic

Silicon Graphics

Alive

Disc

MicroPolis

Sumpen Cafe

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...