Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hos meg fungerte det perfekt å koble PC-en til til LCD'en min med full HD støtte. Har spilt 1080p film over HDMI. Bildet blir sinnsykt bra. Eneste problemet jeg har hatt er at lyden forsvinner i noen få sekunder med ujevne mellomrom, men jeg tror dette skyldes codec-innstillinger osv. Fungerte greit når jeg brukte VLC. Uansett, jeg tror problemet ditt stinger82, er at TV'en din ikke støtter 1:1 pixelmapping. Bruk google for å finne ut mer om dette.

Lenke til kommentar
Hmm, har ett lite problem som jeg ikke finner helt ut av. Når jeg kobler til plasmaen, via hdmi, så er bildet for stort til skjermen :s

 

Noen som vet løsningen på problemet? Resten av bildet ble forresten krystallklart :)

9516282[/snapback]

Bla i menyene på TVen og se om du finner "Autoadjust". Det kan løse problemet.

 

PS. Slå på lys i rommet og slå av blitzen på kameraet. Da slipper du det fæle gjenskinnet i TVen på bildene.

Lenke til kommentar
Hmm, har ett lite problem som jeg ikke finner helt ut av. Når jeg kobler til plasmaen, via hdmi, så er bildet for stort til skjermen :s

 

Noen som vet løsningen på problemet? Resten av bildet ble forresten krystallklart :)

9516282[/snapback]

Bla i menyene på TVen og se om du finner "Autoadjust". Det kan løse problemet.

 

PS. Slå på lys i rommet og slå av blitzen på kameraet. Da slipper du det fæle gjenskinnet i TVen på bildene.

9516872[/snapback]

 

Er ikke noe med innstillingene på tv, men det som er problemet er at tv'n støtter maks 1280x720, så da blir det litt for stort med pixelmapping på 1280x800 :/ Finner ikke ut hvordan jeg tvinger 1330'en til å sende ut rett format heller. Anyone?? :hmm:

Lenke til kommentar
Hmm, har ett lite problem som jeg ikke finner helt ut av. Når jeg kobler til plasmaen, via hdmi, så er bildet for stort til skjermen :s

 

Noen som vet løsningen på problemet? Resten av bildet ble forresten krystallklart :)

9516282[/snapback]

Bla i menyene på TVen og se om du finner "Autoadjust". Det kan løse problemet.

 

PS. Slå på lys i rommet og slå av blitzen på kameraet. Da slipper du det fæle gjenskinnet i TVen på bildene.

9516872[/snapback]

 

Er ikke noe med innstillingene på tv, men det som er problemet er at tv'n støtter maks 1280x720, så da blir det litt for stort med pixelmapping på 1280x800 :/ Finner ikke ut hvordan jeg tvinger 1330'en til å sende ut rett format heller. Anyone?? :hmm:

9519821[/snapback]

 

Du må kjøre extended og ikke clone mode for å kunne ha forskjellige oppløsninger på hver av skjermene, det medfører at du ikke vil få skrivebordet (taskbar etc) på begge skjermene samtidig, men du vil derimot få skrivebord + 1280x720 om du velger å bare bruke tv'n ("FN" + "F8" et par ganger). Jeg kjører slikt sjøl, og drar media player'n etc over til tv'n når jeg skal se film (kan foresten stille inn i Nvidia panelet at filmer skal vises parallelt på tilkoblede skjermer også) og skal jeg spille på bare tv'n velger jeg bare tv'n som aktiv, og kjører laptopmonitoren svart.

 

høyreklikk på desktopen din -> personalize (eller det norske alternativet) -> display settings ->velger skjerm nr 2 og velg "extend the desktop onto this monitor " og sett egen oppløsning på den. Eller velg "extended mode" i eventuelle wizards som kjøres gjennom Nvidia sitt panel.

Lenke til kommentar
Hmm, har ett lite problem som jeg ikke finner helt ut av. Når jeg kobler til plasmaen, via hdmi, så er bildet for stort til skjermen :s

 

Noen som vet løsningen på problemet? Resten av bildet ble forresten krystallklart :)

9516282[/snapback]

Bla i menyene på TVen og se om du finner "Autoadjust". Det kan løse problemet.

 

PS. Slå på lys i rommet og slå av blitzen på kameraet. Da slipper du det fæle gjenskinnet i TVen på bildene.

9516872[/snapback]

 

Er ikke noe med innstillingene på tv, men det som er problemet er at tv'n støtter maks 1280x720, så da blir det litt for stort med pixelmapping på 1280x800 :/ Finner ikke ut hvordan jeg tvinger 1330'en til å sende ut rett format heller. Anyone?? :hmm:

9519821[/snapback]

 

Du må kjøre extended og ikke clone mode for å kunne ha forskjellige oppløsninger på hver av skjermene, det medfører at du ikke vil få skrivebordet (taskbar etc) på begge skjermene samtidig, men du vil derimot få skrivebord + 1280x720 om du velger å bare bruke tv'n ("FN" + "F8" et par ganger). Jeg kjører slikt sjøl, og drar media player'n etc over til tv'n når jeg skal se film (kan foresten stille inn i Nvidia panelet at filmer skal vises parallelt på tilkoblede skjermer også) og skal jeg spille på bare tv'n velger jeg bare tv'n som aktiv, og kjører laptopmonitoren svart.

 

høyreklikk på desktopen din -> personalize (eller det norske alternativet) -> display settings ->velger skjerm nr 2 og velg "extend the desktop onto this monitor " og sett egen oppløsning på den. Eller velg "extended mode" i eventuelle wizards som kjøres gjennom Nvidia sitt panel.

9520212[/snapback]

 

Nope, trodde også det var det som var problemet, men har prøvd det mange ganger nå, med samme resultat hver gang (bildet litt for stort for skjermen) Begynner å bli frustrert nå :/

Lenke til kommentar

Snakket med "support" i dag. Frøkna der innrømte at det fantes en "prioritert liste" for produksjon. Hun hevdet at alle som hadde bestilt i juli var på denne listen, men skulle "gi beskjed om at jeg skulle på listen for sikkerhetsskyld".

 

Jeg bestilte 31/7 og stod lørdag 15/9 i "produksjon", men hoppet så tilbake til "produksjon ikke startet". Nå, noen få timer etter samtalen i dag står det plutselig "klargjøring før levering" (mao, ferdig produsert).

 

Mulig dette er helt tilfeldig, men jeg har mine tvil. Ring og mas!!

Endret av loker0
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...