Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden


Anbefalte innlegg

Solav:

 

...takk for det. Jeg måtte bare være helt sikker før jeg går videre på dette.

Skal ta en titt på faq'ene som du henviser til.

Da blir det nok en oppdatering av grafikkdriverne. Klarer aldri å la være, må hele tiden ha de siste drivere til alt!  :cool:

9548033[/snapback]

 

Ja, er slik sjøl + at de driverne som Dell tilbydde gjorde det dårlig når jeg skulle teste bioshock etc.

 

Var jeg deg, ville jeg lasta ned selve driverpakka også fra her i tillegg til den modda inf fila fra samma sia, siden faktisk driverpakka fra nvidia sia + den modda inf'en ikke fullførte innstallasjonen helt. Kan hende de har tweake litt utover inf'en e.l.

 

edit.leif

Endret av Solav
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Solav:

 

...takk for det. Jeg måtte bare være helt sikker før jeg går videre på dette.

Skal ta en titt på faq'ene som du henviser til.

Da blir det nok en oppdatering av grafikkdriverne. Klarer aldri å la være, må hele tiden ha de siste drivere til alt!  :cool:

9548033[/snapback]

 

Ja, er slik sjøl + at de driverne som Dell tilbydde gjorde det dårlig når jeg skulle teste bioshock etc.

 

Var jeg deg, ville jeg lasta ned selve driverpakka også fra her i tillegg til den modda inf fila fra samma sia, siden faktisk driverpakka fra nvidia sia + den modda inf'en ikke fullførte innstallasjonen helt. Kan hende de har tweake litt utover inf'en e.l.

 

edit.leif

9549507[/snapback]

Jeg har kjørt 165.1 driverne i en drøy uke nå og de fungerer fint. :thumbup: Den INF-fila er en smal sak å bytte, les bare guiden på laptopvideo2go siden!

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Jaja, men i tilfelle med 163.69 lasta ned fra nvidia sine sider + modda inf starta installeringsprosessen og alt gikk fint helt slutt hvor den rapporterte at driverne ikke blei innstallert (uten noe feilmld).

 

Da lasta jeg ned 163.69 fra laptopvideo2go, la inn modda inf og utfallet ble at den fullførte hele innstallasjonsprosessen, så fikk det meg til å tro at de kanskje hadde gjort noen tweaks på andre filer også. Når det funka brydde jeg meg ikke med å søke på laptopvideo2go om noen andre hadde opplevd samme feil i tilfelle med 163.69.

 

Poenget mitt var, spar tid og last ned både inf + driverpakka fra laptopvideo2go, siden i dette tilfellet kan inf + pakka fra nvidia faile helt mot slutten (som det gjorde hos meg).

Lenke til kommentar
Nei, den skal ikkje lyse heile tida.

9542793[/snapback]

Fine ting, da er ingenting galt :p...bortsett fra ekle pipelyder...og noen bluescreens

9542939[/snapback]

Etter noen dager bruk er jeg storfornøyd med maskinen. Men har idag fått ett par bluescreens, og er usikker på hvorfor..

Noen som har erfaring med dette og hvordan det kan løses?? Maskinvarefeil?

Lenke til kommentar
Etter noen dager bruk er jeg storfornøyd med maskinen. Men har idag fått ett par bluescreens, og er usikker på hvorfor..

Noen som har erfaring med dette og hvordan det kan løses?? Maskinvarefeil?

9550427[/snapback]

Jeg har store problemer med trådløst nettverk på min maskin, så tror det kan være problemet i mitt tilfelle...

Lenke til kommentar

Tror jeg har fått virus på min.. skuff etter bare 1-2 måneders bruk. Dataen har plutselig mistet mye av sin ytelse, Age of Empires III går plutselig veldig lite smooth og jeg må skru ned grafikken enormt. Men nå har den begynt å hakke selv på lave grafikkinstillinger.

 

Den jobber tom når jeg minimerer vinduer. Har kjørt adaware, spybot, F-secure virusscann.. Noen tips?

 

(kan ikke formatere nå siden jeg ikke har Dell-cdene her hos meg.)

Lenke til kommentar
Etter noen dager bruk er jeg storfornøyd med maskinen. Men har idag fått ett par bluescreens, og er usikker på hvorfor..

Noen som har erfaring med dette og hvordan det kan løses?? Maskinvarefeil?

9550427[/snapback]

Driver, firmware og BIOS feil på flere steder :thumbup:

 

Men hvem bryr seg? sånn er det å kjøpe helt nye modeller uansett og etterhvert som maskinen modner seg vil disse forsvinne.

Lenke til kommentar

En dell tekniker kommer til meg mandag for å bytte hovedkort ++ ... Blir forhåpentligvis kvitt pipelyder da...

 

Et spørsmål litt på siden av emnet M1330: Lagt merke til at det tar sykt lang tid å installere/avinstallere programmer i Vista? Programmer som tar sekunder å installere i XP tar minutter i Vista.. Hva er forbedringen her M$?? :hmm:

 

PS: flere som venter på 2gigs minnebrikker til maskinen eller?? Markedet er støvsuget for de om jeg leser prisguiden i HW riktig..

 

-Keis

Lenke til kommentar
Utsett? Utsatt? Nei, hvorfor skulle den det? Det er datoen jeg fikk fra første sekund jeg bestilte når han tastet inn bestillingen. Men det skal sies at de antar den er ferdig FØR det. Men det sa de sikkert til han over også...at 23.10 er worst case scenario.

 

Hmmm...jeg skal gi Dell over helgen til å oppdatere orderen min..så ringer jeg mandag om de ikke har gjort det.

 

AKIRA

9543926[/snapback]

Merkelig.

 

Fekk først ein dato på 29.10, men dei endra den til 23.10 før eg ordna dei siste detaljane.

 

Så spørst det jo om eg får den til den datoen då...

åssen andre specs har du bestilt ?

 

skal bestille på mandag med nesten samme specs

og greit å vite åssen pris andre får  så jeg kan prute :D

9545470[/snapback]

Tok utgangspunkt i den til høgre (ca 14000,-) og så la eg på 3 år på begge forsikringane...

Korleis fekk du denne prisen? Då eg kontakta Dell fekk eg beskjed om at det ikkje var noko å henta i pruting. Så det tilbodet eg fekk var 17 000,-, noko eg avslo blankt. Nokon tips angåande å pressa ned prisen?

9547839[/snapback]

Det var då merkelig? Einaste var at eg var litt avventande og pressa han litt angåande prisen. Sa i tillegg og at eg hadde fått gode prisar på andre maskiner (HP) så kanskje eg fekk pressa den ned litt der. Brukte òg litt tid på å bestemme meg, ba om å få ringe tilbake til han f.eks

 

Uansett så har dei mykje meir å gå på enn 17 000,- Ring opp igjen og prøv deg litt fram. Så skal du nok klare å få den ned nokre lappar :)

Endret av krizzzy
Lenke til kommentar
Utsett? Utsatt? Nei, hvorfor skulle den det? Det er datoen jeg fikk fra første sekund jeg bestilte når han tastet inn bestillingen. Men det skal sies at de antar den er ferdig FØR det. Men det sa de sikkert til han over også...at 23.10 er worst case scenario.

 

Hmmm...jeg skal gi Dell over helgen til å oppdatere orderen min..så ringer jeg mandag om de ikke har gjort det.

 

AKIRA

9543926[/snapback]

Merkelig.

 

Fekk først ein dato på 29.10, men dei endra den til 23.10 før eg ordna dei siste detaljane.

 

Så spørst det jo om eg får den til den datoen då...

åssen andre specs har du bestilt ?

 

skal bestille på mandag med nesten samme specs

og greit å vite åssen pris andre får  så jeg kan prute :D

9545470[/snapback]

Tok utgangspunkt i den til høgre (ca 14000,-) og så la eg på 3 år på begge forsikringane...

Korleis fekk du denne prisen? Då eg kontakta Dell fekk eg beskjed om at det ikkje var noko å henta i pruting. Så det tilbodet eg fekk var 17 000,-, noko eg avslo blankt. Nokon tips angåande å pressa ned prisen?

9547839[/snapback]

Det var då merkelig? Einaste var at eg var litt avventande og pressa han litt angåande prisen. Sa i tillegg og at eg hadde fått gode prisar på andre maskiner (HP) så kanskje eg fekk pressa den ned litt der. Brukte òg litt tid på å bestemme meg, ba om å få ringe tilbake til han f.eks

 

Uansett så har dei mykje meir å gå på enn 17 000,- Ring opp igjen og prøv deg litt fram. Så skal du nok klare å få den ned nokre lappar :)

9552564[/snapback]

 

 

Takk for gode råd!

Lenke til kommentar

Jeg bestillte 03/09 og fikk leveringsdato 24/10.

 

Snakket med kundeservice i dag og fikk høre at om jeg hadde bestillt i dag ville leveringsdatoen være 30/10.

 

Det vil si at Dell har jobbet inn 14 dager, og han på KS sa at jeg ikke skulle bli skremt om min maskin kom ca 14 dager tidligere enn estimert.

 

Var ofte de ikke reviderte leveringsdato når levering blir tidligere enn estimert, men de var mye mer flinke til å revidere ved forsinkelser.

Endret av Blaa
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...