Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fins det nokre kodar som ein kan bruke no?

9505330[/snapback]

 

tidligere i tråden refereres det til RPM-N0713307A som skal gi ca 1000 kroner i avslag, prøv den...

9530084[/snapback]

Er klar over denne, men den er nok utgått :)

9530614[/snapback]

 

Sett deg opp samme oppsett i de forskjellige pre-made kategoriene og sammenlign pris, ta det billigste som utgangspunkt også ringer du og bestiller og godtar -hvertfall- ikke noe høyere enn det. Med litt god pruting får du en del avslag, eller samme pris bare med ekstra ting som du uansett ville ha trengt, og spare penger i den forstand.

 

eidt.leif

Endret av Solav
Lenke til kommentar
Noen som har link til ei side som forklarer hvordan man fikser nye drivere til skjermkortet (nvidia)? Evt. en direktelink med allerede modifisert driver. Jeg vil spille Bioshock, men driveren til Dell er jo for gammel og det går jo som de fleste vet, ikke å bruke de fra nvidia.com.

9529984[/snapback]

 

1. Last ned nyeste referansedrivere fra nvidia.com

 

2. Gå inn på www.laptopvideo2go.com, last ned tilhørende *.INF fil til driverversjonen du har hentet.

 

3. Bytt ut tilsvarende *.INF fil fra nvidia sin driverpakke med den du har lastet ned.

 

4. Installer driverne på nytt.

 

Enjoy :)

Lenke til kommentar
Noen som har link til en spdif kabel jeg kan bruke?

9532519[/snapback]

 

Du kan bruke denne. Den var litt dyr da, Clas Ohlson selger også slike kabler til en rimelig penge. Signalet er digitalt, så du trenger ikke å bruke veldig mye penger på kabelen.

 

Jeg går ut ifra at det er RCA kobling på Dell'en, og ikke mini-jack?

Endret av listen
Lenke til kommentar
Noen som har link til en spdif kabel jeg kan bruke?

9532519[/snapback]

 

Du kan bruke denne. Den var litt dyr da, Clas Ohlson selger også slike kabler til en rimelig penge. Signalet er digitalt, så du trenger ikke å bruke veldig mye penger på kabelen.

 

Jeg går ut ifra at det er RCA kobling på Dell'en, og ikke mini-jack?

9532591[/snapback]

 

Litt off-topic svar, for det er hverken coaxial eller tos-link spdif ut på M1330 så langt jeg kan se=) (skulle gjerne ønska det var coaxial sjøl)

 

Fikk meg hjemmekinoanlegg sjøl forrige uke, og skulle koble reciever'n opp mot min stasjonære PC-en med coaxial digital spdif. Måtte lese meg opp litt på forum etc siden jeg ikke hadde peil på hva som skilte de forskjellige kablene med RCA (phono) plugg, pga trengte noen meter og da blir prisforskjellen betydelig, og jeg hadde allerede rca kabler for analog lydoverføring fra før (de typiske med hvite og røde plugger), og hvorfor kunne ikke de brukes?

 

Hva jeg kom fram til:

 

Selv om begge har rca (phono) plugg, skiller standarden for digital audio (samme som videokablene med rca-plugg forresten, her er det bare fargen på pluggen som skiller de to) og analog audio seg ved at "digital"kablene er på 75Ohm - analog 50Ohm; digital er skjermet, analog ikke nødvendigvis skjermet; digital har fast kjerne som passer overføring av digitalt signal best; analog fletta av flere tråder.

 

På korte avstander (<3-4m) trenger det nødvendigvis ikke melde seg problemer ved bruk av de "analoge" (og typisk billigere) kablene, men uansett finnes det RCA coaxial digital kabler fra produsenter som er mellomting mellom "Clas ohlson" og Monster, f.eks disse (som jeg sjøl kjøpte på Datakjeden, har ikke lett opp linker fra andre nettbutikker i farta) -><-. Å kjøpe Monster/THX kablene er i fleste tilfeller bare -waste-.

 

Tar forbehold om at jeg sjøl er veldig ny på feltet, men dette jeg kom fram til etter å ha lest flere artikler/forum etc da jeg sjøl trengte dette i forrige uke, og du må fortelle meg hvor den spdif utgangen din er på M1330, om du har funnet en, for da er jeg helt lost hvertfall om jeg har oversett den;) Forstår hvorfor de ikke har inkludert en spdif ut (optisk eller coaxial) på en ultraportabel, bare dumt jeg ikke får kobla laptopen opp mot reciever'n min for 5.1 lyd i de hdfilmene den stasjonære ikke klarer å dra=/

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke mottat min maskin enda (men den ble sendt i dag!! ;)) men så vidt jeg husker så skal en av mini-jack utgangene være spdif kompatibel, noe alla Creatives digital-out.

 

Hvis der er sant trenger man bare er en minjack til phono kabel hvor man kobler enten rød eller hvit (husker ikke) til coax inngangen på forsterkeren.

Lenke til kommentar
Noen som har link til en spdif kabel jeg kan bruke?

9532519[/snapback]

 

Du kan bruke denne. Den var litt dyr da, Clas Ohlson selger også slike kabler til en rimelig penge. Signalet er digitalt, så du trenger ikke å bruke veldig mye penger på kabelen.

 

Jeg går ut ifra at det er RCA kobling på Dell'en, og ikke mini-jack?

9532591[/snapback]

 

Litt off-topic svar, for det er hverken coaxial eller tos-link spdif ut på M1330 så langt jeg kan se=) (skulle gjerne ønska det var coaxial sjøl)

 

Fikk meg hjemmekinoanlegg sjøl forrige uke, og skulle koble reciever'n opp mot min stasjonære PC-en med coaxial digital spdif. Måtte lese meg opp litt på forum etc siden jeg ikke hadde peil på hva som skilte de forskjellige kablene med RCA (phono) plugg, pga trengte noen meter og da blir prisforskjellen betydelig, og jeg hadde allerede rca kabler for analog lydoverføring fra før (de typiske med hvite og røde plugger), og hvorfor kunne ikke de brukes?

 

Hva jeg kom fram til:

 

Selv om begge har rca (phono) plugg, skiller standarden for digital audio (samme som videokablene med rca-plugg forresten, her er det bare fargen på pluggen som skiller de to) og analog audio seg ved at "digital"kablene er på 75Ohm - analog 50Ohm; digital er skjermet, analog ikke nødvendigvis skjermet; digital har fast kjerne som passer overføring av digitalt signal best; analog fletta av flere tråder.

 

På korte avstander (<3-4m) trenger det nødvendigvis ikke melde seg problemer ved bruk av de "analoge" (og typisk billigere) kablene, men uansett finnes det RCA coaxial digital kabler fra produsenter som er mellomting mellom "Clas ohlson" og Monster, f.eks disse (som jeg sjøl kjøpte på Datakjeden, har ikke lett opp linker fra andre nettbutikker i farta) -><-. Å kjøpe Monster/THX kablene er i fleste tilfeller bare -waste-.

 

Tar forbehold om at jeg sjøl er veldig ny på feltet, men dette jeg kom fram til etter å ha lest flere artikler/forum etc da jeg sjøl trengte dette i forrige uke, og du må fortelle meg hvor den spdif utgangen din er på M1330, om du har funnet en, for da er jeg helt lost hvertfall om jeg har oversett den;) Forstår hvorfor de ikke har inkludert en spdif ut (optisk eller coaxial) på en ultraportabel, bare dumt jeg ikke får kobla laptopen opp mot reciever'n min for 5.1 lyd i de hdfilmene den stasjonære ikke klarer å dra=/

9533235[/snapback]

 

 

Nå har jeg ikke mottat min maskin enda (men den ble sendt i dag!! ;)) men så vidt jeg husker så skal en av mini-jack utgangene være spdif kompatibel, noe alla Creatives digital-out.

 

Hvis der er sant trenger man bare er en minjack til phono kabel hvor man kobler enten rød eller hvit (husker ikke) til coax inngangen på forsterkeren.

9533691[/snapback]

 

Her var det mange forskjellige svar ute å gikk. Mener jeg leste på ett engelsk forum at 1330 hadde spdif via alle TRE utgangene i front, mikrofon inkludert. og at dette skulle bli oppdaget når man koblet spdif donglen(?) på i fronten.. Er helt grønn på dette feltet..

Lenke til kommentar

Du kan få 5.1 ut i fra minijack portene i front ved å putte en minijack->2x Rca i mic porten, da vil det poppe opp en meny hvor du kan velge at de skal være høytalerne bak, men dette blir analogt signal, og du får ikke spdif digitalt signal ut i fra minijack i front.

 

En løsning om du vil få digitalt signal ut i fra M1330 kan være en slik, men jeg har ikke sett noen med annet enn optisk spdif ut (har ikke søkt spesielt mye etter det enda heller vel å merke), alle de jeg har sett er med optisk tos-link kontakt.

 

En annen kan være noe jeg ser omtalt på diverse forum, en slik hdmi splitter, men hører det er dyrt og veit ikke om tilgjengeligheten i norge.

 

Så, afaik, kan du kjøre lyd og bilde over hdmi til f.eks en tv, jeg har gjort dette sjøl, men har begredelige høyttalere i tv'n og overfører bare bilde over hdmi kabelen.

 

Du kan selvfølgelig tappe stereo analog lyd ut i fra hodetelefonportene, f.eks med en minijack->2x RCA, noe jeg gjør for å få lyden til hjemmekinoanlegget mitt.

 

Eller du kan få 5.1 lyd ut i fra minijack portene, dog analogt signal.

 

Jeg har ikke sett/lest noe sted at man får digitalt signal ut fra M1330 uten ved bruk av f.eks en hdmi-splitter eller eget lydkort alla den jeg linka.

 

Om noen leser noe annet, post!

 

edit:

 

fant dette eksterne lydkortet med coaxial spdif ut, men ikke funnet det i norske nettbutikker <-->

Endret av Solav
Lenke til kommentar

Stinger:

 

Ang ditt tidligere problem med å finne ut av hvorfor skjermbildet på tv'n ikke var som det skulle, kan jo en ting være å sjekke ut denne til å starte med. Stod ikke no spesifikt ang løsning der om pixelmapping var feil, men google det så finner du sikkert noen guider.

 

edit:

 

Del info her

Endret av Solav
Lenke til kommentar
Stinger:

 

Ang ditt tidligere problem med å finne ut av hvorfor skjermbildet på tv'n ikke var som det skulle, kan jo en ting være å sjekke ut denne til å starte med. Stod ikke no spesifikt ang løsning der om pixelmapping var feil, men google det så finner du sikkert noen guider.

 

edit:

 

Del info her

9541245[/snapback]

 

Ahh, kjekt:) Skal sjekke når jeg kommer hjem =)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...