Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har service mann vært her to dager på rad. Først skiftet han cpu, forsatt samme drit lyd, bare litt høyere faktisk. Idag kom han å skiftet hovedkort, men lyden er der enda, men svakere kanskje. Er det ingen som har noe nytt? Hva gjør dere som har denne lyden? Funker ikke med bluetooth trikset på min maskin. Lyden er jo ikke så høy, så litt pinlig når teknikkeren kommer, med den er derimot sykt irriterende!

 

What to do? Liker jo alt annet på maskinen

Lenke til kommentar

 

9542563[/snapback]

Då var denne bestilt. Fått ein grei pris?

 

Estimert leveringsdato 23.10

9543307[/snapback]

 

Åh! Helt uaksebtabelt at jeg har bestilt 2uker før deg - og har leveringstid etter deg! Tviler dette køsystemet dell opererer med fungerer.

 

Noen som kanksje vet om min leveringstid har blitt redusert? Var jo nede på 3 uker for 7 dager siden... latterlig det her asså

Lenke til kommentar
Då har eg fått eit tilbod om pc:

 

T7300

Led-skjerm

2gb ram

160gb 5400rpm

8400gs

6 cell

 

Med 3 års på stedet støtte og 3 års skade ved uhell støtte.

 

13 750,-

 

Bør eg gå for det?

9542563[/snapback]

Då var denne bestilt. Fått ein grei pris?

 

Estimert leveringsdato 23.10

9543307[/snapback]

 

WHAT??

 

Jeg bestilte 06.09 og har estimert levering 29.10!

 

GRRR!

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Utsett? Utsatt? Nei, hvorfor skulle den det? Det er datoen jeg fikk fra første sekund jeg bestilte når han tastet inn bestillingen. Men det skal sies at de antar den er ferdig FØR det. Men det sa de sikkert til han over også...at 23.10 er worst case scenario.

 

Hmmm...jeg skal gi Dell over helgen til å oppdatere orderen min..så ringer jeg mandag om de ikke har gjort det.

 

AKIRA

post-7253-1190390771_thumb.jpg

Endret av AKIRAx24
Lenke til kommentar
Då har eg fått eit tilbod om pc:

 

T7300

Led-skjerm

2gb ram

160gb 5400rpm

8400gs

6 cell

 

Med 3 års på stedet støtte og 3 års skade ved uhell støtte.

 

13 750,-

 

Bør eg gå for det?

9542563[/snapback]

Då var denne bestilt. Fått ein grei pris?

 

Estimert leveringsdato 23.10

9543307[/snapback]

 

åssen andre specs har du bestilt ?

 

skal bestille på mandag med nesten samme specs

og greit å vite åssen pris andre får så jeg kan prute :D

Endret av mrfitness
Lenke til kommentar

Dersom den ene mini-jacken kan gi SPDIF ut, så kan man bruke en overgang fra mini-jack til rca og deretter en coax kabel. Men vet ikke om Dell M1330 har denne funksjonen. De fleste nye bærbare har dette.

 

Overgang finner du på http://www.computercity.no/. Søk på "spdif coax". Fikk ikke til direktelink. Men som sagt, vet ikke om m1330 har denne funksjonen..

 

Hvis ikke kan du kjøpe et eksternt lydkort, som f.eks. denne. Denne har både optisk og coaxial ut.

Endret av listen
Lenke til kommentar

Har nå oppgradert til siste bios, samt Gigabyte/Intel sine seneste chipsetdrivere, Ricoh cardreaderdrivere og ProSet wifidriverne. Alt har gått smertefritt hittil.

 

Er det lov å skryte litt av Dell i denne posten? :blush: :

Min M1330 ble levert uten lyter av noe slag. Veeeldig fornøyd. Ingen ulyder og alt virker å være gjort med kvalitet i høysetet. Har vel vært heldig :innocent:

KJEMPEBRA skjerm! Eneste jeg savner er at M1330 skulle kunne blitt levert med gigabit-lan...

 

Noen som testet dette:

 

Noen som har link til ei side som forklarer hvordan man fikser nye drivere til skjermkortet (nvidia)? Evt. en direktelink med allerede modifisert driver. Jeg vil spille Bioshock, men driveren til Dell er jo for gammel og det går jo som de fleste vet, ikke å bruke de fra nvidia.com.

9529984[/snapback]

 

1. Last ned nyeste referansedrivere fra nvidia.com

 

2. Gå inn på www.laptopvideo2go.com, last ned tilhørende *.INF fil til driverversjonen du har hentet.

 

3. Bytt ut tilsvarende *.INF fil fra nvidia sin driverpakke med den du har lastet ned.

 

4. Installer driverne på nytt.

 

Enjoy :)

9532048[/snapback]

 

Hvilke referansedrivere er det du mener (til 8400 GS ?). Finner ikke 8400M GS...

Erfaringer? ...er det noe ytelse å hente som forsvarer denne oppgraderingen av grafikkdriverne (før Dell selv kommer med nye drivere)?

 

Takk for oppmerksomheten... :w00t:

Endret av janeijo
Lenke til kommentar
ArcticOC: Skulle det ikke komme en firekjerne også etter hvert?

 

Men uansett: Det er et smart valg å oppgradere fremfor å måtte kjøpe ny PC et år tidligere (f.eks 2009 i stedet for 2010) :thumbup: Det er rart at ikke oppgradering av bærbare er mer populært. (Ram, harddisk og prosessor)

9547455[/snapback]

Firekjernen som kommer 3.kvartal 2008 kommer ikke til å passe inn i XPS M1330, dette av flere grunner.

Lenke til kommentar

janeijo:

 

Referansedriverne er nettopp 8400 GS, du finner ikke noen for M på nvidia sine sider, det lar de være opp til de forskjellige produsentene og tweake for sine produkter.

 

Jeg gjorde dette, og kjører nå 163.69 smertefritt så langt, Dell henger jo en del etter med sin utgave.

 

les de korte howto's/faq etc på laptopvideo2go, der får du en kort og grei introduksjon til hvordan driverne funker, og hva nettop deres modda inf gjør.

 

edit.leif

Endret av Solav
Lenke til kommentar
Då har eg fått eit tilbod om pc:

 

T7300

Led-skjerm

2gb ram

160gb 5400rpm

8400gs

6 cell

 

Med 3 års på stedet støtte og 3 års skade ved uhell støtte.

 

13 750,-

 

Bør eg gå for det?

9542563[/snapback]

Då var denne bestilt. Fått ein grei pris?

 

Estimert leveringsdato 23.10

9543307[/snapback]

 

 

Korleis fekk du denne prisen? Då eg kontakta Dell fekk eg beskjed om at det ikkje var noko å henta i pruting. Så det tilbodet eg fekk var 17 000,-, noko eg avslo blankt. Nokon tips angåande å pressa ned prisen?

Lenke til kommentar

Er det lov å skryte litt av Dell i denne posten?  :blush: :

Min M1330 ble levert uten lyter av noe slag. Veeeldig fornøyd. Ingen ulyder og alt virker å være gjort med kvalitet i høysetet. Har vel vært heldig  :innocent:

KJEMPEBRA skjerm! Eneste jeg savner er at M1330 skulle kunne blitt levert med gigabit-lan...

9547744[/snapback]

 

såklart kan du skryte!

Lenke til kommentar
Då har eg fått eit tilbod om pc:

 

T7300

Led-skjerm

2gb ram

160gb 5400rpm

8400gs

6 cell

 

Med 3 års på stedet støtte og 3 års skade ved uhell støtte.

 

13 750,-

 

Bør eg gå for det?

9542563[/snapback]

Då var denne bestilt. Fått ein grei pris?

 

Estimert leveringsdato 23.10

9543307[/snapback]

 

 

Korleis fekk du denne prisen?

 

Då eg kontakta Dell fekk eg beskjed om at det ikkje var noko å henta i pruting. Så det tilbodet eg fekk var 17 000,- for same specs, noko eg avslo blankt.

 

Nokon tips angåande å pressa ned prisen?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...