Gå til innhold

LES: Den store sikkerhetsguiden v.2


Gjest medlem-105082

Anbefalte innlegg

takker for opplysende svar Fresh Prince :)

 

Noen som sa at ZoneAlarm sin gratisversjon av brannmuren var borte.

På hjemmesiden (www.zonealarm.com), finner du under

"Download & Buy" --> "Free Downloads" --> "ZoneAlarm Basic Firewall".

Free utgaven kjører versjon 8.0.298.000. ZA Pro er i øyeblikket på versjon 9.0.114.000.

Testet det kjapt under VirtualBox, og det er ikke noe "trail" slik jeg ser det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...
  • 4 uker senere...

Umulig å se noe i Guiden. Jeg prøver å klikke på spoilerne i guiden, men ingen ting skjer. Jeg gjorde det på en annen tråd også bare for å undersøke, og det gikk fint.

 

Har prøvd med firefox, explorer 8 og chrom.

 

Er en bug i det nye forumet som kommer og går litt..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Er microsoft security essentials bra nok?

 

Jeg har lest litt rundt, på mindre høytidelige sider, og bestemte meg for å installere.

Bruker en del minne på sanntidssøk, men jeg gir det i alle fall en sjanse, og jeg synes de har et behagelig grensesnitt uten forstyrrelser og mye dill dall :)

 

Men rent teknisk er jeg litt usikker på om det er like bra som f.eks. avira (men de ga meg mAnge false positives...)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har også brukt MSE i noen mnd nå.

Lasta ned trial av Ashampoo Anti-Malware....som fant 5 trojanere og en trojan.downloader+ masse cookie.tracker.

Da ble jeg LITT skuffa må jeg si, så nå bruker jeg begge samtidig....

 

Har testa med flere DL og Ashampoo finner virus, men ikke MSE??

 

ER MSE så dårlig?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Takk til trådstarter slik at jeg endelig fikke meg en ny grais antivirus nå når norman lisensen gikk ut på ene maskinen.

 

Den er 3 år gammel. AVG er nå et forbanna ræl, og samme med Avira 10.

 

MSE finner virus Ashampoo AntiMalware ikke finner osv. slik er det for alle programmer samme hvor brae de er. vedder på at eks. kansje avira finner enda fler ;)

 

Avira er ikke bedre enn MSE. Ashampoo er ikke noe bra Anti Malware. Det er heller ikke Ad-Aware.

 

Er microsoft security essentials bra nok?

 

Jeg har lest litt rundt, på mindre høytidelige sider, og bestemte meg for å installere.

Bruker en del minne på sanntidssøk, men jeg gir det i alle fall en sjanse, og jeg synes de har et behagelig grensesnitt uten forstyrrelser og mye dill dall :)

 

Men rent teknisk er jeg litt usikker på om det er like bra som f.eks. avira (men de ga meg mAnge false positives...)

 

MSE er så og si bedre enn Avira, Avira er ikke flinke på falske anti virus eller rootkits, burde satse på MSE.

Lenke til kommentar

Ok, er så mye anti-virus etc. og velge og vrake blandt så trenger litt hjelp her.. :p

Kjøpt meg ny pc nå med windows 7 64-bit..

Hvilke gratis programmer burde jeg laste ned for å være safe mot spyware og virus ogslikt?

 

Om du leser dette.

 

Skal du gå hardcore tar du Comodo, med en haug med popups og fantastisk beskyttelse. Disse popupsa forsvinner når du lager regler. Comodo tærer litt på PC ressursene men er verdt det for noen.

 

Skal du ha et lite krevende oppsett anbefaler jeg Comodo Firewall (comodo.com) og Avast anti virus med Malwarebytes.

 

Jeg ville selv gått for Microsoft Security Essentials eller Avast med Malwarebytes (comodo brannmur er bare fordi Windows brannmur med virus angrep blir alltid skrudd av fordi så og si alle bruker den.

Lenke til kommentar

takker for oversikten, og gode lenker videre til bedømmelse av antivirus og brannmurprogrammer. jeg har pleid å ha avg free og zonealarm free, men sistnevnte ble jo plutselig til scareware og må vekk. bestemte meg for comodo og spyware terminator, men beholder avg free til tross for kun "standard" rating. får være måte på hvor mange nye programmer som skal kjøres samtidig... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...